|
Post by Fan Of Football on Jun 12, 2005 22:36:32 GMT 1
Ojojoj, vilken helg att se fram emot... Det känns (som vanligt?) som att enbart Limhamnsmatchen är given på förhand...
Uppsala Universitet - KTH Vem går hem med Viktorian? Veckans MATCH!!!
Täby - Västerås Låga odds på en bortaseger.
Tyresö - Solna Kungar mot hövdingar, tror nog att kungarna inte kommer att slås hemma av Hövdingarna. Men den kommer nog att sitta långt inne.
Örebro - Gefle Svarta riddare mot röda djävlar, man skulle kunna säga att utgången ser mörk ut. Riddarna är på uppgång medan jävlarna har losing strike på 3. Man har gjort 3 TD på tre matcher, iofs mot bra motstånd, men självförtroendet är bättre hos Riddarna, vilket fäller avgörandet denna dag.
|
|
|
Post by Amatr on Jun 13, 2005 0:57:51 GMT 1
Uppsala-KTH Uppsala måste shapa upp sig och spela säkrare. Om de ställer upp med Green och Tegefjord på D så borde de kunna stoppa KTH. Utan blir det svårt.
Täby-Västerås Västerås kämpade tappert mot uppsala och kunde, med lite flax och bättre avslut, gått segrande ur den striden. Jag tror på vinst för västerås.
Tyresö-Solna Tyresö kommer att misshandla Solna till underkastelse. En tämligen enkel seger för Tyresö men Solna kan skrälla.
Örebro-Gävle Örebro borde kunna springa över Gävle men det kan bli en överaskningarnas match..
|
|
|
Post by Frenz on Jun 13, 2005 8:30:29 GMT 1
Djurgården 20 Uppsala 13
Västerås 27 Täby 13
Tyresö 34 Solna 13
Gefle 28 Örebro 6
Limhamn 44 Kristianstad 0
|
|
|
Post by Nyfiken on Jun 13, 2005 8:33:47 GMT 1
Dem som såg 2:a halvan av matchen Täby-DIF så shapade Täbys defense upp sig och släppte bara in 6 eller var det 7 poäng, på hela 3:e och 4:e kvarten. om dem spelar så på defense och lika bra som dem gjorde på offense mot västerås så tror jag dem har en god chans att vinna... Men visst västerås kämpade också bra mot uppsala. Det kommer bli en intressant match.
|
|
|
Post by Roedeers on Jun 13, 2005 8:37:59 GMT 1
Det kommer bli en grymt hård match mot Täby. Hoppas på rent och snyggt spel.
Väl mött på lördag Flyers-
|
|
|
Post by Koffe on Jun 13, 2005 9:22:54 GMT 1
Dem som såg 2:a halvan av matchen Täby-DIF så shapade Täbys defense upp sig och släppte bara in 6 eller var det 7 poäng, på hela 3:e och 4:e kvarten. om dem spelar så på defense och lika bra som dem gjorde på offense mot västerås så tror jag dem har en god chans att vinna... Men visst västerås kämpade också bra mot uppsala. Det kommer bli en intressant match. Jag skulle vilja säga att vi släppte in 0 poäng på de sista 2 kvartarna, 6 poäng släppte vårt offence in....
|
|
|
Post by DrGuran on Jun 13, 2005 10:09:57 GMT 1
Djurgården 21 Uppsala 20
Västerås 35 Täby 16
Tyresö 32 Solna 14
Gefle 31 Örebro 7
Limhamn 50 Kristianstad 0
|
|
|
Post by guest on Jun 13, 2005 10:20:59 GMT 1
jag håller nog med de flesta resultat men nått som jag nog inte håller med är matchen mellan limhamn-c4 lion.
det är stor skilldnad på dessa lag och c4 är inte bra. men detta derby kommer att göra macthen till en bra match. alla vet att limhamn och c4 lions hatar varandra och det blir aldrig ett stort resultat som ni tror möjligtvis...
18-0 eller 27-14
|
|
|
Post by vi ifr sol on Jun 13, 2005 11:18:08 GMT 1
det känns nästan lite skönt att ingen tror på oss då känns det bättre när vi vinner
|
|
|
Post by 55 on Jun 13, 2005 16:08:42 GMT 1
Jag skulle vilja säga att vad jag vet är det inte många ifrån Limhamns sida som hatar C4, och vad jag tror är den känslan ömsesidig. Vad som däremot finns är en gammal rivalitet mellan lagen som nog bottnar i att lagen flera gånger mötts i sveriges största match...SM. Någon gång vann Limhamn, och någon gång vann C4, dessa 2 lag var för länge sedan sveriges överlägset bästa, och att lokalderbyna var viktiga då är ju inte att överdriva. Skillnaden mellan lagen är lite större idag, men hade jag spelat i år så hade detta varit en av mina mest emotsedda matcher, tyvärr kan jag inte ens se matchen i år pga resa, men skulle härmed vilja önska bägge lagen lycka till (mest Limhamn) och hoppas matchen blir en av era höjdpunkter i år.
#55 Anders Nilsson (Limhamn) pensionerad...
|
|