|
Post by Peter Eriksson on Jun 6, 2005 11:54:18 GMT 1
Hej!
Detta är min personliga reflektion bara.
Fem lag har 6 poäng. DIF är ett av dem och av de andra har vi slagit tre i innebördes möten, Uppsala har vi inte mött.
Borde inte DIF ligga före SC, GRD och TRC i tabellen då? Låt gå att det än så länge inte är klart med namnbytet men DIF borde inte, ens under namnet KTH, ligga på någon annan plats än två. Ok, jag kan köpa att Uppsala ligger högre då de producerat så mycket på poängtavlan men även då borde DIF ligga på tredje plats, inte sjätte.
Nu är det iofs inte så viktigt, eller har jag fel i påståendet att innebördes möten går före "målskillnad"?
Kul serie i år<br> Mvh nr 88
|
|
|
Post by hmmm on Jun 6, 2005 11:58:44 GMT 1
10. Lagens inbördes placering 1. Serien har vunnits av det lag som fått flest poäng vid seriens slut. Om två eller flera lag har lika många poäng och har spelat lika många matcher beräknas inbördes placering enligt följande nämnd ordning: · Antal seriepoäng i inbördes möten i seriespel · Målskillnad i inbördes möten · Totala målskillnaden · Mest gjorda poäng · Lottning 2. Om lag har spelat olika antal matcher och har lika många poäng, beräknas inbördes placering med vinstprocent. Den som har högst vinstprocent vinner. Vinstprocent räknas ut genom att dela antalet vinster med antalet spelade matcher. Oavgjorda matcher ger halv vinst. Om två eller flera lag har lika vinstprocent beräknas inbördes placering enligt följande nämnd ordning: · Antal seriepoäng i inbördes möten i seriespel · Målskillnad i inbördes möten · Lottning www.amerikanskfotboll.com/regler/tb2005.doc
|
|
|
Post by Peter Eriksson on Jun 6, 2005 12:05:24 GMT 1
Enligt detta är väl tabellen på SAFF fel? /88 10. Lagens inbördes placering 1. Serien har vunnits av det lag som fått flest poäng vid seriens slut. Om två eller flera lag har lika många poäng och har spelat lika många matcher beräknas inbördes placering enligt följande nämnd ordning: · Antal seriepoäng i inbördes möten i seriespel · Målskillnad i inbördes möten · Totala målskillnaden · Mest gjorda poäng · Lottning 2. Om lag har spelat olika antal matcher och har lika många poäng, beräknas inbördes placering med vinstprocent. Den som har högst vinstprocent vinner. Vinstprocent räknas ut genom att dela antalet vinster med antalet spelade matcher. Oavgjorda matcher ger halv vinst. Om två eller flera lag har lika vinstprocent beräknas inbördes placering enligt följande nämnd ordning: · Antal seriepoäng i inbördes möten i seriespel · Målskillnad i inbördes möten · Lottning www.amerikanskfotboll.com/regler/tb2005.doc
|
|
|
Post by Coach on Jun 6, 2005 21:54:13 GMT 1
Innan en serie är slutspelad räknas bara 1:vunna matcher (ev oavgjord), 2: målskillnad, 3:gjorda poäng. Inbördes möte är tie-breaker endast efter sista matchen. Om det nu spelar nån roll mer än för egot...
|
|
|
Post by MathiasHolmgren on Jun 7, 2005 13:20:23 GMT 1
Tabellen på förbundets hemsida är korrekt. Eventuella tie-breakers appliceras först efter att hela serien är slutspelad. Traditionen är att bara använda tabellpoäng och målskillnad innan dess.
Visst kan man tycka att det är lite ointuitivt ibland, men det måste bli så i det allmänna fallet eftersom tie-breakers inte alltid går att använda förrän alla matcher är spelade (tex inbördes).
|
|
|
Post by Peter Eriksson on Jun 8, 2005 6:26:09 GMT 1
Tack, då har jag lärt mig något nytt idag också, dagen var med andra ord inte bortkastad.
Tack för mig /Peter
|
|