Eva Sigvardsson U 86ers
Guest
|
Post by Eva Sigvardsson U 86ers on Jun 3, 2005 18:44:45 GMT 1
Matchen mellan 86ers och Black Knights lördag 4/6 kl.18 är flyttad från Studenternas till Gränby sportfält p g a väderprognosen som lovar ösregn under lördagen. Planen håller inte för två matcher samma dag under de omständigheterna. (Det sägs dock att det ska avta framåt kvällen)
|
|
|
Post by Excoach on Jun 4, 2005 19:46:44 GMT 1
Kollade några minuter för att konstatera att 86ers vann. 22-0 med någon minut kvar och bollinnehav så lämnade man regnrusket. Inte mycket att skriva om alltså.
|
|
|
Post by halvbra domarn on Jun 4, 2005 22:02:45 GMT 1
Domarna i matchen Uppsala-Örebro borde ta en titt på den här regeln (närmare bestämt huvuddomaren, som konstigt nog var från Örebro...):
FR-111 RULE 9-1/CONDUCT OF PLAYERS AND OTHERS SUBJECT TO RULES Roughing or Running Into Kicker or Holder ARTICLE 3.a.When it is obvious that a scrimmage kick will be made,no opponent shall run into or rough the kicker or the holder of a place kick (A.R.5-2-2-I and A.R.9-1-3-I,III and VI). 1.Roughing is a personal foul that endangers the kicker or holder. 2.Running into the kicker or holder is a foul that occurs when the kick- er or holder is displaced from his kicking or holding position but is not roughed (A.R.9-1-3-II). 3.Incidental contact with a kicker or holder is not a foul.
PENALTY —Five yards from the previous spot for running into the kicker or holder [S30 ].Fifteen yards from the previous spot and a first down for roughing the kicker or holder if the first down is not in conflict with other rules [S38 and S30 ]. Flagrant offenders shall be disqualified [S47 ].
Detta efter att domarn bestraffade Uppsala med 15 yards (roughing) efter att Örebros punter ramlade när han trampade på handen på en uppsalakille som låg på marken.
För det första är det ingen flagga, alls.
Sen har domarn mage att påstå att det inte finns någon running into the kicker-regel, utan att det bara finns 15-yards "roughing". SUCK!
Hem och läs på!
|
|
|
Post by KL on Jun 4, 2005 22:18:05 GMT 1
Undrar varför man fortsätter att döma? Kanske domarn bedömde denna situation som ett personligt regelbrott. Man kan se saker på olika sätt här i världen. 1 bedömning jämnfört med alla tappade/bort kastade/misslyckade??? Jag brukar ha ett talesätt man får vad man förtjänar men kanske det hade varit bättre med en inställd match för vem vill ha en bortadomare i dagen domarkris. Kanske du kan publicera en filmsnutt med fyra olika kameravinklar så vi verkligen kan reda ut denna bedömningssituation!!!
|
|
|
Post by Tegefjord on Jun 4, 2005 23:18:17 GMT 1
Lägg ner snacket om domarna,dom gjorde sitt bästa:-) Kul match idag! Lycka till i fortsättningen Örebro.. Tegefjord #66 U86ers
|
|
|
Post by Lill alexxx 27 BK on Jun 5, 2005 6:44:56 GMT 1
Va dock inte med i matchen för jag var "tyvärr" på USM i gymnastik ..men ja tycker man ska sluta klaga på domare o spelare ..matchen är avgjord .folket på plan samt domare gjorde säkert absolut sitt bästsa.Jag tror att dom som spelade matchen inte vill se en massa skit snack....som det är på massa trådar på detta forum.... men men det är ju bara vad jag tycker .... hmmm nästa match ...C4 Lions....det ska bli spännade...vi får la se vad som händer i den matchen... BOOM....
alexxx DB #27 ÖBK.
|
|
|
Post by BK spelare 93 on Jun 5, 2005 9:50:38 GMT 1
Riktigt, riktigt kul match mot uppsala. Det är efter såna här matcher att jag tycker det är lite synd det blir bara enkelmöten. Vore kul att mötas igen. Men det kommer ju inte å hända denna säsong, då är det bara å säga tack för en hård, tuff och REN match 86ers och lycka till med resten av säsongen.
|
|
|
Post by mOsSieFieD on Jun 5, 2005 11:30:55 GMT 1
FY FAN VA ROLIG MATCH! så sluta snacka om nån liten domar grej nu, de orkar vi inte me! Matchen va rolig och hård =) Bästa på hela matchen är när #66 (Tegefjord) log så fint till mig innan spelet =) och ja log tillbax! Ja kände fan en liten gnista där Tegefjord! gjorde du de me eller? hahahaha Stålis #86
|
|
|
Post by Jonas Lindgren on Jun 5, 2005 13:50:54 GMT 1
Ja riktigt kul match alltså! Hård och schysst! Bra där #86 att springa förbi mig så jag snubblade.. Snacka om beat deep! //Jonas #1 DB 86ers
|
|
|
Post by TonyMontana on Jun 5, 2005 14:21:59 GMT 1
Skapade vädret problem för Uppsalas passattack ? Mycket misstag eller spelade Örebro riktigt bra ? Den här Superettan slutar aldrig att förvåna. Solna vs Uppsala 12 - 34 Solna vs Örebro 52 - 0 Uppsala vs Örebro 22 - 0
Inga matcher går att tippa.
Starkt jobbat.
|
|
|
Post by mOsSieFieD on Jun 5, 2005 16:11:06 GMT 1
hur laddar man ner filmen från Uppsalas hemsida? när ja klicka på den, så kom det upp ett nytt fönster med massa text bara?? PS. Örebro spelade BRA ;D Stålis #86
|
|
|
Post by publikum on Jun 5, 2005 17:17:15 GMT 1
Uppsalas O saknade flera starters och såg allmänt svajigt ut jämfört med tidigare matcher i år. Det kunde ha blivit en mycket, mycket större Uppsalaseger.
|
|
|
Post by rebrosituation on Jun 5, 2005 17:27:01 GMT 1
Uppsala var inte dom enda som saknade starters. Örebro saknade två startande O-linespelare. Två av Örebros startandes Dbs saknades. En linebacker saknades, Recievers saknades. Startande D-Tackle saknades. Plus att två spelare blev skadades under matchen. Dessutom hade Örebro flertal spelare som spelade halvskadade. Sen har jag säkerligen glömt saknade spelare.
Generellt sett så är det en jävla massa tugg om hur det hade varit om det hade varit si och så. Man kan väl förfan inte spela med ett lag som inte befinner sig på planen. Laget är det som spelar inget annat.
|
|
|
Post by Blundon02 on Jun 5, 2005 19:13:07 GMT 1
A few comments about our game.
First. I'm just happy we had refs for the game. At half time I spoke with the head ref and he admitted his mistake about the roughing the kicker penalty. I have a lot a respect for refs that can admit they're wrong when they miss one. Shows confidence. Overall, I think they did a great job. Second. Örebro was much tougher than I thought they'd be. If it looked like we played bad, maybe it was because they made it look that way. All credit to them for keeping it a close game. They are definitely a team of the future. Third. Regarding "missing players" and "injury" comments. What team out there doesn't have problems?
Until next week.
|
|
Dad
Bänkvärmare
|
Post by Dad on Jun 6, 2005 14:33:09 GMT 1
Örebro är verkligen ett lag för framtiden. Skulle tro att medelåldern låg på ungefär halva 86:ers. För de som vill se filmen är senaste versionen av Windows mediaplayer ett måste. Kör en Windows Update så fungerar det genom att dra igång den här länken: media.golf.se/86/orebro.asxObservera att kontot bara klarar 5 samtida tittare och filmerna har varit rätt populära att titta på. 2190 visningar sedan den 19 maj!
|
|