|
Post by sidelinehorseman on Jun 4, 2005 19:47:58 GMT 1
|
|
|
Post by lol on Jun 4, 2005 21:27:59 GMT 1
DIF gnällde på domarna men scorade på en OPI och klockan rullade väääldigt fort i slutet av första när chiefs hade bollen. Och den konstiga avslutningen på slutet?? Inte domarnas fel men tycker inte DIF ska gnälla på domarna för att dom inte kan stå still och ställa upp rätt och tar mer än 25 sek.
|
|
|
Post by Yo on Jun 4, 2005 22:15:40 GMT 1
Tjena tjena!
Undrar om någon tog bilder från Dif-Solna matchen.
om ni har kan mejla dom till
webmaster@jarnkaminerna.nu
Så att andra DIF Fanatiker kan se lite av det goa....
|
|
|
Post by Spelare on Jun 4, 2005 22:45:04 GMT 1
Kul match gubbs!
Att spela i superettan är verkligen roligt och nervigt i år. Båda lagen skall ha kred för att bjuda upp till dans.
|
|
|
Post by Publik on Jun 4, 2005 23:16:07 GMT 1
DIF gnällde på domarna men scorade på en OPI och klockan rullade väääldigt fort i slutet av första när chiefs hade bollen. Och den konstiga avslutningen på slutet?? Inte domarnas fel men tycker inte DIF ska gnälla på domarna för att dom inte kan stå still och ställa upp rätt och tar mer än 25 sek. Var vi och kollade på samma match? Vilken TD föregicks av offensiv P.I.? Vad hände med alla defensiva P.I.? Löjligt av Chiefs att försöka skylla förlusten på domarna när de tydligt var på Chiefs sida! Domarna borde ha haft på sig guldkepsar istället för sina vanliga, det hade i alla fall varit ärligare!
|
|
|
Post by Jojo on Jun 5, 2005 3:02:02 GMT 1
Det här kommer att chocka en del men ingen utanför ert lag bryr sig om vad ni tyckte om dommarna, faktiskt är det så...
Berätta lite mer om matchen istället. Var den jämn, vad var Solna/DIF bra/dåliga på?<br> Kom igen, fotbollssverige vill veta!
|
|
|
Post by Summering on Jun 5, 2005 7:30:40 GMT 1
Djurgården var det bättre laget, mer fysiska och hade kontroll på matchen.
Djurgården gör dock många misstag och får många flaggor emot sig.
Solna´s TD och deras bästa Field posistion får de pga slarv och misstag från DIF.
|
|
56
Bänkvärmare
|
Post by 56 on Jun 5, 2005 7:54:33 GMT 1
DIF är ruskigt dåliga på att ta sig frammåt på dom två första försöken, vet inte hur många 3e och långt dom hadde, och det där om att 25an tappa hjälmen är nog helt hans eget fel jag va med i en av tacklingarna o jag kan lova att det va ingen i chiefs som ryckte i hans hjälm. Trevlig match annars lite kort första halvlek bara.
Tack till alla i Dif hoppas vi möts nästa år igen//#56
|
|
|
Post by DIF 25 on Jun 5, 2005 8:57:32 GMT 1
Första gången hjälmen åkte av var helt enkelt pga sjyssta tacklingar, andra gången var dock 100% pga att någon slet av den genom att ta tag i min facemask. Dock ska jag justera min chinstrap
|
|
|
Post by DIF 50 on Jun 5, 2005 9:11:02 GMT 1
Ja jisses, den där puntreturen var nog historiens största brainfart. Snabbt tänkt av Stu att plocka upp den. Han fick ju för fan motorväg rakt igenom hela DIF. Fabbe skall nog också ha en ursäkt för lite höga "kramar", men kan ingen säga till killen att växa lite? Och som Solna sa under avtackningen, synd att det inte är några returmöten. /Staffan
|
|
Summering frn lktaren
Guest
|
Post by Summering frn lktaren on Jun 5, 2005 9:53:21 GMT 1
Bakdommaren bör kanske repetera lite regler vad gäller tidtagning.
Att kalla matchen osjyst är väl att ta i men jag tycker bägge lagen har presterat bättre och renare fotboll tidigare.
DIF gör många misstag. Vet inte hur många fem yardare de fick för O och D offside. Onödigaste smällen var faktiskt två stycken. 1: Solna returner vinkar för fair catch, DIF spelare tacklas ändå. Returnen stog faktiskt helt still, kanske en ledtråd!!! 2: Solnas QB springer över sidolinjen, blir tacklad långt efter linjen. Ur min synvinkel minst 1 meter, ni som var närmare kanske kan ge bättre avstånd. Till och med den person som brukar ge mest beröm till domare i Sverige Garry N. var lite upphetsad.
DIF #25 bör kanske knäppa hjälmen. Tror han tappade den två gånger. Första gången var ingen speciellt hård tackling från (tror #30) Solna. Andra gången såg jag inte vad som hände.
Solna hade ibland mycket svårt att producera framåt. Mest beroende på att DIF linjen var STOR. QB:n hade inte mycket tid. Dock var WR TEXT öppna. Större linje och Solna hade marcherat ifrån rejält.
|
|
|
Post by DIF 50 on Jun 5, 2005 10:16:54 GMT 1
Vadå stor!? Jag är fasen inte stor. Nätta 90 pannor... minsta D-end i serien 2002 på 72 kilo! Nejdå, vi är små, smärta och snabba...
|
|
Summering frn lktaren
Guest
|
Post by Summering frn lktaren on Jun 5, 2005 13:51:12 GMT 1
Glömde en grej! Detta är främst till lol
Enligt min ringa mening som igentligen inte betyder något eftersom jag inte dömde matchen så var DIF första 6 poängare OPI. När bollen är i luften så använder DIF WR bägge händerna till att trycka bort CB:n i Solna som då förlorar balansen därefter tar han emot passen och kan lätt jogga in TD. Enligt alla regelböker är det OPI. Om du är osäker fråga en domare i din förening.
Vad gäller era övriga straff så var säkerligen 80% offside, felaktig uppställning, eller fördröjning av spelet. Hur är en domare på Solnas sida om anfallet rör sig innan bollen eller tar längre tid än 25 sekunder att starta spelet??
|
|
|
Post by 27 DIF on Jun 5, 2005 14:26:24 GMT 1
hey mister Iktaren.... när det inte finns en game klocka o dommaren säger till när det e 4 sec kvar då e det svårt för ett offense att starta i tid.... det roliga var att denna dommare alltid sa till solnas offense när det var 10 sec kvar, som han borde göra!!
|
|
|
Post by jaha on Jun 5, 2005 14:33:37 GMT 1
Så om dommarna hade varit bättre, om dommarna hade underkänt en touchdown för Dif och om solnas spelare hade varit större så hade de vunnit över djurgården.... ok...
Ni kanske kan dela på poängen eftersom det verkar finnas tunga skäl att tro att solna egentligen var de rättmätiga vinnarna? ;D ;D ;D
Jösses....
|
|