|
Post by Skeptisk on Jun 17, 2005 16:34:12 GMT 1
Men om man ska "bemärka" något, så ligger limhamn griffins corners på en högre nivå. Det märks på deras picks, och hur de stänger utsidorna på runs.
Det var tufft och möta dem....
|
|
|
Post by hmm on Jun 17, 2005 17:01:37 GMT 1
okay, hur många picks har dom?? LG corners??
|
|
|
Post by RB on Jun 17, 2005 22:07:14 GMT 1
Ok, en sak och tillägga.
Sveriges "bästa" QB Scott B från Uppsala 86 ers borde väl kasta i princip perfekt utan att DB's gör en pick/s. Så vitt jag vet, är det bara Limhamn Griffins som har lyckats hittills... Hur många picks dem har gjort? Hmm många det du...mer än alla lag i Div 1 iallafall.
|
|
|
Post by Jod on Jun 17, 2005 23:30:46 GMT 1
Hur många picks dem har gjort? Hmm många det du...mer än alla lag i Div 1 iallafall. Hmm... Det är ju ungefär som att skriva att vår runningback har plockat fler yards och scorat mer än någon annan i div. 1 och sedan inte ange några som helst stats. Rätt meningslöst med andra ord. Om du istället anger hur många picks de har, så kan andra spelare och lag kolla om det stämmer och hur stor skillnaden är.
|
|
|
Post by RB on Jun 18, 2005 1:31:49 GMT 1
Det är inte meningslöst. Det är skillnad, Limhamn är ett lag som har respekten från många lag i Sverige. Iallafall från oss. Det är ett disciplinerat lag som vet vad dem gör. Ett lag med välfungerande offense, och defense. Jag vet inte exakt antalet picks. Det ligger vid 10 - 15 picks ungefär. Mer än alla andra lag
|
|
|
Post by ashole on Jun 18, 2005 1:34:29 GMT 1
jag är den bästa Db:n i alla fall....så ge upp!!!
|
|
|
Post by Anders44 on Jun 18, 2005 2:44:10 GMT 1
Hahaha... Ashole: du har helt rätt. och jag har störst muskler!
|
|
|
Post by hmm on Jun 18, 2005 6:26:58 GMT 1
till "rb" mellan 10-15, jag vet at Djurgården ligger bra till då, med en mindre spelat match o ungefär 12 picks
|
|
|
Post by DMC on Jun 19, 2005 9:33:30 GMT 1
Jag tycker att Fredrik Nilsson, LB Djurgården #28 (f.d. Republicans) borde vara med...
|
|
|
Post by D r ett lag on Jun 19, 2005 10:31:33 GMT 1
Till alla corners, De flest picks beror på hur mkt tryck D-line och/eller LB kan sätta på QB´n.
Att Limhamns och Djurgårdens DB´s tar picks, på Scott beror på att han får tryck på sig och blir stressad.
En ostörd Scott Blundon hittar i sin reciver.
|
|
|
Post by LG Junior on Jun 19, 2005 17:04:51 GMT 1
Jag tycker Griffins Backfield var riktigt bra på Saftey-positionerna. Dock är väl deras Corners inget speciellt. Bra spelare, i den bemärkelsen "de är som de flesta andra corners i superttan, varken sämre eller bättre" Mathen mot 86ers spelade #1 Radek Gabor och #24 Patrik Rudfellt på Safety positionerna. Ang interceptions så stämmer det att det blir lättare med press, men det gäller ju andra hållet oxå. Press garanterar ingen interception. Limhamns DBs har tagit fler interceptions änn något annat la i Sverige, även SS. Mycket tack vare en bra laginsats från hela D. Vet ej exakta antalet men ca 16st. Och förra året var det ju en av deras corners som tog 9 st själv, läste jag här på forumet! Hur måsnga DBs har gjort det? LG Junior
|
|
|
Post by Gustav on Jun 19, 2005 19:11:18 GMT 1
Johan Stenberg öbk Linebacker han är grym
|
|
|
Post by n en gng on Jun 19, 2005 20:52:33 GMT 1
Hur kan man så tvärsäkert säga att man har fler picks än någon annan när man inte har några exakta stats???
|
|
|
Post by DIF 27 on Jun 19, 2005 23:23:55 GMT 1
till "LG Junior" jag vet inte hur många som har tagit 9 int. på en säson, tror faktisk en del DB's har gjordt det, läste att där var en som tog 11 eller 12 förre året.... personligen är jag på väg mot nr. 10 denna säson, hoppas det blir en hel del fler...
|
|
|
Post by Domare on Jun 20, 2005 15:52:01 GMT 1
Nej! Det är INTE många som tagit 9 interceptions eller fler på en säsong!
Har du gjort det så grattis! Förra säsongen var det 9 interceptions som var högsta antalet i vår sport. Inte 11 eller 12. Det tillhör nån DB i Limhman.
Domaren
|
|