|
Post by LeoBillgren on Jun 1, 2005 23:18:47 GMT 1
Detta är inte en nominering, men de SC-spelare som nämndes med nummer är:
No 2 = Alexander Bruce, född -86, gör sin första säsong som senior WR.
No 82 = Christofer Lundholm, född -85, som startade flera matcher redan i förra årets SS.
QB (No 13) = Anders Onselius, född -81, spelat WR och tidigare QB i vårt seniorlag sedan -98.
En rolig detalj om vårt offense är att samtliga starters senast har jag coachat i Chiefs sedan dom var U19/U16 - undantaget LT Ted Nordström...
|
|
|
Post by Div 1 on Jun 2, 2005 1:09:19 GMT 1
ska lista de bästa inklusive importer. ett Westcoast offense samt ett 4-3 defense. QB: Terry Kleinsmith, Tyresö <br>RB: Johan Rauge, Tyresö<br>FB, Magnus Nilsson, Limhamn WR, Johan Ståhl, Örebro WR, John Börjesson, Tyresö<br>LT, Björn Wernberg, DIF LG, ? C, David Krystalovic, Limhamn RG, ? RT, Oscar Gustafsson Strauss, Tyresö<br>TE, Johan Åhman, DIF DE, Mikael Andersson, Limhamn DT, Pontus Bondesson, Limhamn DT, Kenth Rydberg, Tyresö<br>DE, ? LB, Jörgen Tegefjord, Uppsala LB, Noghor Jemide, Tyresö<br>LB, Christian Lövgren, Limhamn SS, Magnus Lundqvist, Limhamn FS, Daniel Norberg, Tyresö<br>C, ? C, ? Lägg till: Ola Schöön - (Kristianstad) på DE, Hampus Persson - (Limhamn) som WR och Radek Gabor - (Limhamn) som Corner.
|
|
|
Post by finnpajsarn on Jun 2, 2005 2:00:16 GMT 1
Detta är inte en nominering, men de SC-spelare som nämndes med nummer är: No 2 = Alexander Bruce, född -86, gör sin första säsong som senior WR. No 82 = Christofer Lundholm, född -85, som startade flera matcher redan i förra årets SS. QB (No 13) = Anders Onselius, född -81, spelat WR och tidigare QB i vårt seniorlag sedan -98. En rolig detalj om vårt offense är att samtliga starters senast har jag coachat i Chiefs sedan dom var U19/U16 - undantaget LT Ted Nordström... tänk om ted skulle vara 15 år yngre. vilken kille. skulle säkert starta i u-19 ;D
|
|
|
Post by 2 on Jun 2, 2005 8:09:39 GMT 1
WR-Per Nilsen 40 yrs old 4 games 4 TDs 300+ yds Not bad for an old guy. A sure backup for this team but definitely the man on the Senior team!
|
|
|
Post by mr 88 on Jun 2, 2005 8:16:55 GMT 1
Valdemar Angelov. visst han börjar bli lite gammal em nför att citera gary. han vilja kan flytta berg. helt klart han skall vara med som LB i dessa sammanhang.
|
|
|
Post by MrT on Jun 2, 2005 11:33:24 GMT 1
Att valdemar inte står med är nog pga att dem svenska spelarna och "kritikerna" som snackar om dem bästa spelarna kollar bara på dem lag som vinner. Lag som täby har många bra spelare som är på mycket bra väg att utvecklas. det är bara att deras lag måste spela mer ihop och executa bättre. Finns flera lag som spelar i div 2 som har spelare som är super bra, minst lika bra som dem i div 1.
|
|
|
Post by Rocker on Jun 2, 2005 12:00:27 GMT 1
Några namn och possitioner: Carl Djurhed WR, 3 td + många yards, spelar även FS och back up QB bakom Per Enqvist. Har även medverkat i J-landslaget f-86. Marcus Seger: RB + DE sprang ruskigt långt förra året, tyvärr skadad i första matchen mot C4 efter 3 td även han i J-landslaget, f-86 Viktor Lejon: ILB + Kicker, stenhård, kickar bra och viker aldrig ner sig, f-87 Marcus Lind: OL, atletisk snabb linjespelare läser bra, utagen till två tränings camper i USA, sticker till hösten landslagsmeriterad (J) f-87. Emin Bunkhart: RB +MLB, spelar med stort hjärta, hela tiden på gränsen, en spelare man vill ha men inte möta! f-87 Peter Nordmark: FB, springer tungt och långt, svårstoppad, f-87. Andreas Tornadsson: DB, oerhörd känsla och placerings förmåga, har snott ett otal bollar framför WR´s, tacklar hårt och länge. Dessa spelar i GRD, är junisar och startar varje match. Kanske inte bäst i Superettan på sin possition men med tanke på att ingen är äldre en 19 år är dom på klar uppgång. Men jag tror att det är helt rätt att bo norr om Dalälven, för då räknar ingen med en så man kan slå i underläge och det är ju den svenska modellen.
|
|
|
Post by Nr 18 on Jun 2, 2005 12:05:07 GMT 1
Saknar LB Niclas Backlund i Limhamn.
Anser han spelar som en riktig ledare i limhamns försvar (det jag har kunnat se). Inte långt ifrån landslagsklass anser jag.
|
|
|
Post by favoriter on Jun 2, 2005 12:57:31 GMT 1
lg magnus nilsson fb bröderna lundqvist db/lb stefan lövgren lb david krzyzalovich t/c Mattias hyllen wr hampus pärson wr pontus bondeson end mike end Radeg gabor ss saidal cb
Vet ingen i div 1 som slår dessa personer..
|
|
|
Post by trevligt on Jun 2, 2005 14:24:28 GMT 1
...att Stefan Lövgren börjat med isf handboll. Tror att det ska vara Christian Lövgren.
|
|
|
Post by Playmaker on Jun 2, 2005 16:06:29 GMT 1
Henke Ericsson WR i Tyresö måste ju fan stå med. En "gammal" landslagspelare på 30 bast. Spelat 3 matcher, gjort sex td´s.
|
|
|
Post by hupp on Jun 2, 2005 16:40:46 GMT 1
old school!
|
|
|
Post by Manne on Jun 3, 2005 9:45:58 GMT 1
Gefles Rb Seger är bästa Rb och deras Corner Martinsson
|
|
|
Post by jaha on Jun 3, 2005 16:51:24 GMT 1
Lars Gustavsson i TRC skulle jag villa ranka som den bästa RB:n och Johan Rauge TRC som den bästa FB:n
|
|
|
Post by 55 on Jun 3, 2005 17:18:18 GMT 1
Håller Magnus Nilsson (Griffins) som bästa RB/FB 54 poäng hittills i säsongen, nästan en tredjedel av LGs sammanlagda poäng. Tror dessutom att han har 600+yards run, har inte den exakta siffran, stats är inget som prioriteras av lagen.
Detta tycker jag är bra siffror med tanke på att LG mött flera av de tippade topplagen, och att limhamn roterar in alla sina backups, vilket innebär att Magnus knappt spelar 3 quarters per match.
|
|