|
Post by O on Jun 1, 2005 9:10:41 GMT 1
Frågor: Dessa Limhamn Griffins, som dominerar Superettan så pass stort, vad är deras recept? Varför vinner de alla sina matcher; krossar de lag som de möter? I min åsikt är de ett av de lag i Ettan som har lite tunnt med info på previews och annat offentligt, bl a här på forumet (men deras hemsida verkar vara fullspäckad med info). Verkar nästan som lite hemlighetsmakeri... Eller?
|
|
|
Post by hemsida on Jun 1, 2005 11:42:15 GMT 1
Varför ska lag lägga ut all sin info på det här forumet? Är folk intresserade så kan de väl hitta åt lagens hemsidor...
Det är helt rätt att ha en hemsida med mycket information, och som är väluppdaterad, ingen ska behöva lägga tid på att kopiera den informationen till ett forum..
Jag tillhör inte eller sympatiserar inte mer med Limhamn än med något annat lag.
/Tack o hej
|
|
|
Post by theocho on Jun 1, 2005 12:03:32 GMT 1
Frågor: Dessa Limhamn Griffins, som dominerar Superettan så pass stort, vad är deras recept? Varför vinner de alla sina matcher; krossar de lag som de möter? I min åsikt är de ett av de lag i Ettan som har lite tunnt med info på previews och annat offentligt, bl a här på forumet (men deras hemsida verkar vara fullspäckad med info). Verkar nästan som lite hemlighetsmakeri... Eller? Angående våra previews så är det helt enkelt så att vi inte har så mycket info om de lag vi möter och därför är det svårt att skriva en utförligare rapport. När man har tillgång till film och / eller har mött laget i fråga tidigare är det lättare att planera sitt eget spel och därmed även enklare att skriva en preview. F.ö. tycker jag inte att vi är varken mer eller mindre hemlighetsfulla än något annat lag. Bra coacher, duktiga & rutinerade spelare på alla positioner samt hög träningsnärvaro är vad jag tror fört oss till toppen.
|
|
|
Post by O on Jun 1, 2005 20:17:14 GMT 1
"Varför ska lag lägga ut all sin info på det här forumet? Är folk intresserade så kan de väl hitta åt lagens hemsidor... Det är helt rätt att ha en hemsida med mycket information, och som är väluppdaterad, ingen ska behöva lägga tid på att kopiera den informationen till ett forum.. Jag tillhör inte eller sympatiserar inte mer med Limhamn än med något annat lag. /Tack o hej" Varför är det så jobbigt att bara kopiera från ett ställe till ett annat? Jag skulle se det som en breddad service som skulle underlätta en del. Dessutom är visad öppenhet trevligt. Ju fler platser som informationen står på, desto fler kan läsa den. "F.ö. tycker jag inte att vi är varken mer eller mindre hemlighetsfulla än något annat lag. Bra coacher, duktiga & rutinerade spelare på alla positioner samt hög träningsnärvaro är vad jag tror fört oss till toppen." Ett förlåt från min sida, jag kanske verkade lite oklar, men jag var ironisk när jag sa hemlighetsmakeri ... No blaming anyone here...
|
|
|
Post by Varfr on Jun 1, 2005 20:40:37 GMT 1
Varför lägga upp info här? Detta är ju ingen officiell hemsida, bara ett diskussionsforum för en bunt tyckare. Vad är det som säger att ett lag skall informera andra / försvara sig på ett sådant här forum.
Om man skall informera någonstans så ska det i sa fall göras på SAFFs hemsida, som är en officiellt hemsida för amerikansk fotboll.
Dumt ex, men ända: Ifall du startar upp ett forum om elitserien, skulle du tycka att det vore fel av lagen i elitserien om de inte informerade dig via ditt forum. Är det hemlighetsmakeri. Det ar besökarna på forumet som skall sätta upp info här, inte klubbarna. Så, om du hittar något intressant så kan du ju klippa ut det ur hemsidan och själv klistra in det här.
|
|
|
Post by O on Jun 1, 2005 21:47:57 GMT 1
Självklart är det inte ett måste att informera om sitt lag! Vad som dock vore trevligt var om folk kunde lägga ut information om sitt lag för andra att läsa, begrunda och ta hjälp av. Sporten är ju såpass liten i Sverige att varje lag behöver den hjälp de kan få, så ur ren artighetsprincip vore det ju bra om de fick de av andra lag. Självklart kan väl då vemsomhelst klistra upp info som de hittat också. Ju mer informationsbyte, desto mer hjälp. I elitserien är det ju förstås lite högre nivå på spelet och mer pengar är inblandat, så det är omöjligt att jämföra med svensk amerikansk fotboll.
|
|
|
Post by TonyMontana on Jun 1, 2005 21:59:36 GMT 1
Det är bara Tyresö, Västerås, Limhamn och Täby som håller bra standard på sina Hemsidor i dagsläget. Trots att dessa faktiskt utgör närmare 50% av lagen i årets Div 1 upplaga, så är det riktigt dåligt !
Faktum är att amatörhemsidor om ponnyhästar uppdateras flitigt, medan "elitklubbar" inom en större organisation där pengar faktiskt är i rullians, om än i olika storlekar, inte kan få upp information värd att uppmärksammas!
Är det bristande engagemang eller kunskap i frågan ? Eller bara brist på självrespekt som förening ?
|
|
|
Post by mr 88 on Jun 2, 2005 9:36:46 GMT 1
det beror på att desa klubbar har eldsjälar med en kunskap om hur man gör bra sidor. detta är i alla fall fallet när det gäller täby. jag vet att vissa inte gillar våran sida men det är en smaksak och upp till var och en. men personligen måste jag säga att jag är överlycklig att vi har sådana eldsjälar i täby som sitter på sin fritid och ser till att allt fungerar på våran hemsida. att bildarkivet uppdateras och att forumet inte krashar. att nyhetsinfo fungerar. och jag anser att det e tist att alla lag inte har sådanna eldsjälar
|
|