|
Post by Kamensky on May 29, 2005 13:15:26 GMT 1
Hur kommer det nu att gå?
|
|
|
Post by Rdjur on May 30, 2005 9:34:17 GMT 1
Uppsala-Örebro 42-6 KTH/Djurgården-Solna 36-20 Västerås-Kristianstad 28-14 Limhamn-Gefle 26-8 Täby-Tyresö 0-40
|
|
|
Post by guest on May 30, 2005 9:38:33 GMT 1
Uppsala-Örebro 36-14
KTH/Djurgården-Solna 14-16
Västerås-Kristianstad 14-35
Limhamn-Gefle 42-7
Täby-Tyresö 7-42
|
|
|
Post by masse passe on May 30, 2005 9:43:46 GMT 1
Uppsala-Örebro 40-6 Djurgården-AIK 21-28 Västerås-Kristianstad 21-14 Limhamn-Gefle 36-12 Täby-Tyresö 0-55
|
|
|
Post by Duffe on May 30, 2005 10:39:39 GMT 1
Haha, det blir en enkel match för DIF, Det blir hård träning i veckan, ungdomarna ska ju se vilka de håller på. Hoppas på mycket publik, Limhamn får pisk av Gefle. Tyresö pallar inte trycket, Kristianstad och Uppsala vinner också, det blir skrällomgången det här! Forza DIF
|
|
|
Post by Guru on May 30, 2005 15:45:09 GMT 1
Uppsala-Örebro 52-0
DIF-Solna 14-13
Västerås-C4 27-13
Limhamn-Gefle 35-7
Täby-Tyresö 0-42
|
|
|
Post by Omgng 5 on May 30, 2005 15:52:57 GMT 1
Hahaha Duffe.. om du plockar hem alla dina tips inför nästa veckas spel, så ska jag personligen bygga ett altare i din ära, att prisa och beundra var dag!
Uppsala vs Örebro Uppsala förlorade snopet förra omgången mot Tyresö, en match de hade förväntats att vinna. Denna omgång mot Örebro kommer de att visa att de vill tillhöra toppen av årets Superetta och genom att spela deras spel i luften, så får de unga grabbarna i Örebro det svårt att bemöta den rutin som finns i Uppsala. Och sedan har vi ett Örebro som i första matchen såg starka ut och besegrade fjolårets Div1 vinnare, men har på senare tid inte imponerat allt för mycket. Och vi får se om deras unge QB Andreas Tysk kommer till match efter att ha tagit en rejäl smäll mot Limhamn förra omgången. Örebro kommer få problem med att passa mot ett försvar som är väl passtränat sedan alla träningar med Scott, och på marken är Görgen Tegefjord redo att tacklas.
Resultat: 46 - 0
KTH/Djurgården vs Solna Djurgården kommer av en seger med blott 6 poäng mot Gävle. Ett Gävle som inte spelade speciellt bra, en enkelspårig match, men DIF´s defense ska ha credit för att ha storspelat hela matchen. Men DIF´s offense måste producera om de ska ha chans att slå Solna i den kommande omgången. Solna kommer av en minimal seger över Västerås, och det har pratats om att Västerås spelade riktigt bra och det har pratats om årets match osv. Så Solna känner sig nog starka över att ha överlevt den omgången. Får de igång sitt pass-spel så att det klickar så får DIF det svårt att slå dem i luftrummet. Men om DIF kommer ner med ett par Interceptions eller om deras Defense tvingar Solnas QB Anders Onselius till snabba beslut så kan de lyckas ta hem segern.
Resultat: 14 - 22
Västerås vs Kristianstad Västerås har efter sin 64 - 0 match mot Limhamn i första omgången spelat upp sig rejält. Spelade jämt mot tabell 2:an Gävle, men hade problem med att producera på Offense under den matchen. Och förra omgången så storspelade de mot nuvarande tabell 3:an Solna som höll på att förlora tills 35sekunder återstod av matchen. De vill nog visa att de inte ska vara i botten av tabellen i år som många förutspått. Denna gång så kommer ett vinstsuget, som alltid, Kristianstad åka upp för att försöka springa över Västerås. Jag tror dock att Kristianstad kommer vara trötta på allt resande och kommer med en decimerad trupp. Synd om det skulle vara orsaken till förlust. Men om Västerås har gjort sina läxor och vet hur C4 spelar så ska detta inte vara några problem, speciellt inte när C4 enligt rykte sägs ha Cornerbacks som "sucks".
Resultat: 26 - 7
Limhamn vs Gefle Då var det Gävles tur att transportera sig de x antal mil söder över som krävs för att hamna i Skåneland. Där kommer ett Limhamn som har all chans i världen att själva se till att de spelar i Superserien nästa år, sätta stopp för tabell 2:an Gävle. För att på så sätt poängtera att de ska vinna divisionen iår. Limhamn må enligt rykte vara lite övermodiga, då folk skippar träningar och vissa går och duschar i 3:e quarten. Men attityd kommer att finnas där då de möter ett Gävle som egentligen inte är speciellt bra, limhamns defense kommer stänga ner det evigt travande markspelet.
Resultat: 38 - 0
Täby vs Tyresö Fjolårets vinnare Täby startade starkt med att endast förlora med 1 poäng mot många trodde var ett starkt nedflyttat superserielag. Dock så har senare omgångar visat att de forna hjältarna har det svårt i årets serie. Och efter att ha blivit sönderpassade av Scott´s mannar från Uppsala så möter de ett Tyresö som vann över Uppsala. Tyresö kommer rulla över täby,med exakt samma taktik som förra matchen, genom att spela smart och utnyttja luftrummet, där Täby som välkänt är mindre bra. Så länge Tyresös defense inte tror att matchen är över innan den är spelad så ser jag inte att Tyresö kommer vara hotade under denna omgång.
Resultat: 0 - 54
|
|
|
Post by Mojo on May 31, 2005 5:45:21 GMT 1
Vad menar du med att Gefle inte är speiellt bra? När du säger så fattar ju alla att du inte kan speciellt mycket om fotboll. Att man spelar run när QB och två starting WR saknas och man tar ca.4-5 y på varje spel, kanske inte så snyggt men effektivt. Skitar du ner ett lag så skitar du ner fler. Tex.DIF. Kolla vad de spelarna ansåg om GRD. Gefle är inget topplag (än) men att säga att de inte är speciellt bra säger mer om dina fotbolls kunskaper än om GRD´s kvalité.<br>( Jo, jag har mött dem)
|
|
|
Post by Kenny on May 31, 2005 8:39:59 GMT 1
Jag kan hålla med föregående talare, Gefle har massor av potential, och vad jag har förstått så har inte deras amerikan spelat än heller så visst kommer deras lag bli bättre, och deras superduktiga rb seger är visst skadad så gefle tror jag blir klart att räkna med.. trolig 2 eller 3 i serien.
|
|
|
Post by DIF 50 on May 31, 2005 9:13:41 GMT 1
Personligen så vet jag egentligen inte så mycket om hur varierat GRD kan spela eftersom key spelare saknades under deras match mot oss. Jag VET att de spelar smashmouth fotboll och gör det fysiskt. Förbaskat kul att spela mot för övrigt. Jag hoppas att de får sin jänkare spelklar till griffinsmatchen och att de kan ge malmöiterna en omgång. Det skulle verkligen piffa till serien. Matchen i lördags var den jämnaste jag spelat på länge och den kunde ha gått vilket håll som helst.
För övrigt hoppas jag att vi kan få rull på bollen mot Solna, en match som jag personligen ser fram emot väldigt mycket.
Finner mig också i den något underliga positionen att heja på Täby mot Tyresö. Tror däremot att F2 kommer att bli överrullade av TRC.
Håller på Västerås i matchen mot C4. Kom igen Mackan!
/S
|
|
|
Post by Gavle on May 31, 2005 11:16:29 GMT 1
Visst att Gävle är bra med fullt manskap, har potential att vara topplag om ett par år. Men inför kommande matchen är de inte ett bra lag.
Vad har de att meritera för att vara ett topplag under denna säsong. 15 - 6 seger mot Täby och 27 - 7 mot Västerås samt en knapp förlust mot DIF ? Säger inte mycket.. vad ska en utomstående basera sina fakta på att Gävle är bra, efter att ha sett dessa matcher ?
|
|
|
Post by Bra lag on May 31, 2005 11:27:55 GMT 1
Precis som tidigare talare sa. Jag menar, titta bara på vad ni skriver.
"när QB och två starting WR saknas "
"Gefle är inget topplag (än)"
"vad jag har förstått så har inte deras amerikan spelat än "
"och deras superduktiga rb seger är visst skadad "
Det är som att säga: "Vi är ett topplag när alla är närvarande, och när vi fått träna ihop oss ett par år. Samt när vi har fått sponsorer så att vi kan importera spelare och alla är 100% iga under hela säsongen" .. alla dessa faktorer som ni nämt händer alla lag. Men vad som gör ett Topplag, och bra lag för den delen, är att de har en hög lägsta nivå och spelar bra i alla väder. Inte bara när allt går i medvind.
|
|
|
Post by allan on May 31, 2005 13:57:18 GMT 1
Uppsala-Örebro 40-6
Djurgården-AIK 21-28
Västerås-Kristianstad 14-30
Limhamn-Gefle 36-12
Täby-Tyresö 0-55
|
|
|
Post by Mojo on May 31, 2005 17:29:34 GMT 1
Ja då finns det jun inga bra lag i serien, möjligtvis då Limhamn. För alla har ju sina ursäkter!! Varför då säga att just Gefle inte är ett bra lag? Nä nu skiter jag i det här........har annat att göra!
|
|
|
Post by Jodu on Jun 1, 2005 5:31:20 GMT 1
För att Gävle är hype´ade. Tre vinster mot tre lag från nedre botten i divisionen säger ingenting. Vad gör Gävle så bra frågade jag tidigare ? Om man som utomstående står och tittar in.
Och det finns bra lag förutom Limhamn i serien.
|
|