|
Post by ugg on May 30, 2005 10:18:01 GMT 1
inget snack. västerås spela hårt och schyst, de gjorde stora spel på alla sidor och var det bättre laget ett tag men knöt inte ihop säcken...
|
|
|
Post by Ses 2006 on May 30, 2005 10:54:00 GMT 1
Säsongens rysare tror jag nog. Även om det var en "betydelselös" omgång, så var det en ruskigt bra match. En aggresiv och ärofylld match. Två lag som spelade hårt och över hela planen, två rutinerade och välcoachade lag.
Synd att det inte är dubbelmöten, men vi får hoppas att vi får tampas nästa år igen.
|
|
|
Post by Guest on May 30, 2005 14:44:36 GMT 1
Kan mkt väll ha varit årets match i Sverige år i alla ålder grupper. Helt otrolig. Vem var #2 i SC som avgjorde? en mkt bra spelare!
|
|
|
Post by grt on May 30, 2005 15:01:50 GMT 1
solna saknade för dagen 4 linemen och en del annat det e synd
|
|
|
Post by finnpajsarn on May 30, 2005 15:07:07 GMT 1
Kan mkt väll ha varit årets match i Sverige år i alla ålder grupper. Helt otrolig. Vem var #2 i SC som avgjorde? en mkt bra spelare! Kanske stu johnson, var ej själv med i går så jag är inte hundra.
|
|
|
Post by Niclas Steklmacher on May 30, 2005 15:41:11 GMT 1
Nr 2 i Solna heter Alexander Bruce. Fd CB som sadlat om till WR. Trots detta/beroende på detta så har han verkligen visat framfötterna som WR.
Solna saknade en hel del spelare beroende på olika saker.
Som tillhörande Solnas organisation kan jag bara hoppas att jag många fler gånger får se den tändning som Solna spelarna visade i fjärde kvarten. En fröjd för öga och hjärta.
Niclas Steklmacher
|
|
|
Post by tjat on May 30, 2005 15:48:46 GMT 1
Det var ett evinnerligt tjat om saknade spelare...Man saknar väl alltid spelare pga skador och annat. Tror inte något lag någon gång spelar med alla de har på rostern.
|
|
|
Post by TonyMontana on May 30, 2005 16:01:00 GMT 1
Borttappade och skadade spelare indikerar inte att man egentligen skulle ha varit det bättre laget om bara alla hade varit med. För det kan lika gärna vara ett decimerat motståndarlag man möter som också har borttappade spelare.
|
|
|
Post by en skdare on May 30, 2005 16:54:36 GMT 1
Roedeers var inte välcoachat deras spel låg helt å hållet på deras qb som var extreemt duktig, solna visade upp en tendens att fejka skador för att få skade timeouts som jag inte anser vara sportsligt
|
|
|
Post by hihi on May 30, 2005 17:29:07 GMT 1
Nej vist det är ingenting att skylle på men vi saknade två starting Dline och vare tre(osäker) starting Oline så det va rätt tungt manfall för oss som inte är så stor växta, medans västarås hadde typ75 line killar
|
|
|
Post by Haha on May 30, 2005 18:07:36 GMT 1
Haha.. maffigt att Västerås 75 linespelare blir tvugna att spela WRs då ett lag max får ha 45 (osäker)?ombytta spelare Västerås saknade de notoriska Peter Borell WR och Christer Gangstad MLB
|
|
|
Post by ssssssss on May 30, 2005 20:01:35 GMT 1
|
|
|
Post by Nummer 9 on May 30, 2005 20:22:29 GMT 1
Fick personligen ett en förklaring av Onselius efter matchen. Och han förklarade själv att han tappade andan inför de sista spelen, han var inte för att fejka. Men att de tidigare "skadorna" var kunde disskuteras. Hur som helst.. välspelad match. Nog sagt.
Hoppas på en re-match nästa år.. helst på vår hemmaplan!
|
|
|
Post by assa on May 30, 2005 21:03:44 GMT 1
Västreås hade 8 linjespelare ....fast varför det är intressant förstår jag inte..
|
|
|
Post by Anders Onselius on May 30, 2005 22:51:13 GMT 1
Tänkte bara förtydliga lite... Jag låtsades vara skadad för att få till ett naturtroget byte med min bror på QB positionen. Dock tog vi en egen timeout och att jag haltade lite dåligt av planen gjorde alltså endast att Västerås kanske kunde tro att det var därför Lars gick in. Det var den enda "fejkade" skadan. Alltså en, inte flera. Och heller ingen skade-timeout. Under de sista två minuterna fick jag en vänlig klapp i magen som gjorde att jag tappade andan. Det blev några bu-rop när jag böjde mig framåt för att återfå luften... Det var aldrig min avsikt att få till någon skade-timeout, vilket inte heller hade varit genomförbart eftersom att det var efter två minuters varningen. Smällen var inte särksilt ful heller utan träffade bara rätt i solen. Vet faktiskt inte ens om det var meningen. Slutligen hade vi en DT som satte sig på knä, utmattad, och domaren blåste för en skade-timeout. Det var en miss eftersom han bara hämtade andan. Den var också inom två minuters slut av matchen, och kostade oss vår sista timeout om jag inte missminner mig. Vi spelade rätt ruttet i början av matchen, och vi har inga ursäkter för det utan bara oss själva att skylla! Sen vill jag bara tacka Västerås för en riktigt tuff match! Hoppas det går bra för er framöver, det är ni värda!
|
|