|
Post by SCVR on May 25, 2005 19:52:10 GMT 1
Let's go, tippa!
Solnas passpel tror iaf jag kommer övermanna västerås defense, och för att inte tala om Solnas Defense. De kommer nog stopp det mesta vad västerås har att bjuda på.<br> Inte lika poängrikt som Solna - Örebro kanske, men iaf:
TEXT32 - 8
|
|
|
Post by Resultat tippande on May 25, 2005 23:29:41 GMT 1
Det kommer att bli en lång match med mycket fart och stora spel. Det lag som kommer ner med flest interceptions i luftrummet och lyckas ta vara på de chanser de får, är det lag som vinner.
Solna ser starka ut efter ett par målrika vinster i bagaget. Bra mottagare och kan kontrollera klockan med sitt passande. Västerås har fått starta tungt och har inte kommit in i tempot riktigt. Men är inte ett dåligt lag då det får allt att klaffa.
Resultat: Solna 34 - Västerås 21
|
|
|
Post by hunk on May 26, 2005 9:10:51 GMT 1
som jag förstått det så tappar inte solna några spelare från förra matchen utan snarare så tillkommer 2st. västerås har bara inte övertygat mig. minst 40-0
|
|
|
Post by LeoBillgren on May 26, 2005 23:15:09 GMT 1
Dags för omgång 4 i SuperEttan för Solna Chiefs. Liksom förra veckan har vi i helgen fördelen av hemmaplan. För motståndet står Västerås Rodeers, ett lag som Solna Chiefs inte mött i tävlingssammanhang på väldigt länge!
Västerås är nya i division ett för i år. Förra året huserade man i division två och med en andraplats där kvalificerade dom sig för spel i årets Superetta. Västerås är ett lag med lång fotbollstradition, men som varit lite "down" i början på 2000-talet. Nu är det dock nysatsning på gång och framtiden ser ljus ut; föreningen har lag i samtliga åldersklasser och jobbar målmedvetet för att komma tillbaka till Sverigeeliten.
FÖRRA MATCHEN Vi hade en bra dag mot Örebro senast. Defense var opportunistiskt och såg till att stjäla ett antal bollar från ÖBK's bollbärare. Offense hade sin bästa dag hittills med bra produktion både i luften och på marken. Special teams var stabila, släppte inte till bra field position och gjorde dessutom TD på en fumble return.
Kort sagt: vi visade att vi kan spela bra fotboll. Men vi vet att form är en färskvara och kommer inte ta för givet att det ska gå lika lätt denna helg.
CHIEFS Ännu en träningsvecka lagd till handlingarna. Varken dåliga eller ovanligt bra träningar har vi presterat, men tillräckligt för att känna oss förberedda för Västerås.
Vi har som vanligt försökt ge vårat defense en "scout-look" av vad Rodeers gör offensivt samt försökt förbereda offense på hur Västerås defense spelar.
Vi har dessutom fortsatt att lägga energi på sorgebarnet PAT som varit horribelt dåligt i år. Nu har vi dock två kickers tillbaks i laguppställningen och därmed känns XP/FG inte längre som ett lika stort problem. Båda våra kickers satte ett antal FG's över 40 yards på dagens träning!
VÄSTERÅS Jag ska ärligt säga att Västerås är ett av de lag jag kan minst om i årets superetta. Få spelare är bekanta för mig och jag har inte sett deras seniorlag "live" sedan 1997!
Dock vet jag att kompetente coachen Willén nu håller i rodret och det borgar för kvalitet och struktur. Laget har inlett serien med två raka förluster (0-64 mot Limhamn och 7-27 mot Gävle) men resultatet mot ett tufft Gävle visar att det finns kompetens i Rodeers.
MATCHEN Nyckel-faktorer för oss kommer att bli:
1. Fokus. Vi måste än en gång bevisa för oss själva att vi kan prestera bra fotboll i fyra kvartar med detta unga lag. Om vi skulle få en dålig start på matchen är det viktigt att vi behåller fokus och inte får panik.
2. Disciplin. Vi vet att Västerås QB är duktig på att springa med bollen om han sätts under tryck. Viktigt att vi inte springer bort oss i vår iver att sacka deras QB.
3. Offense-Skill. Vi har i de senaste matcherna haft olika skill spelare som klivit fram och visat vägen. Min förhoppning är att hela gruppen på söndag spelar på samma höga nivå. Då blir det svårt för Västerås att "keya" på någon speciell.
SPELARSITUATIONEN Läget är ungefär som mot Örebro. Inga nya skador som oroar men några är borta även denna vecka.
TILLBAKA: Adam Claesson, DL Kim Jaktlund, OL/DL Ronny Oskarsson, PK/P
BORTA: J-C Boeke, DB (Knä)<br>Kenneth Frykler, DE (High School) Christopher Stamblewski, DB (College) Jakob Söderström, DE (High School) Jimmy Svensson, LB (Knä)<br>Jimmy Sjöstedt, DB (Rygg) Jacob Carlén, DL (Knä)<br> TROLIGA: John Astervall, LB (Knä)<br> MVH// Leo Billgren O-Coordinator Solna Chiefs
|
|
|
Post by LeoBillgren on May 29, 2005 0:03:54 GMT 1
Edit: SPELARSITUATIONEN
Borta: Marlon Ahlm, QB/DB (Lår) Jakob Hermodsson, WR/RB (Arbete)
|
|
|
Post by solnait on May 29, 2005 15:20:42 GMT 1
solna vann med två poäng
|
|
|
Post by error on May 29, 2005 15:32:15 GMT 1
2 Td:s var det!
|
|
|
Post by Resultat on May 29, 2005 15:39:01 GMT 1
Vad blev resultated då? Det är trots allt rätt stor skillnad på att vinna med 14-0 och 49-35.
|
|
|
Post by Jisses on May 29, 2005 16:32:38 GMT 1
Solna vann med 28-26. Avgjorde med 35 sekunder kvar. Roedeers dominerade 3 quarters men kunde inte knyta till säcken. Västerås ledde med 26-14 med 6-7 minuter kvar.
Solna-Västerås 28-26 (6-6, 0-0, 8-14,14-6)
|
|
Solna vs Vasteras synpunkter
Guest
|
Post by Solna vs Vasteras synpunkter on May 29, 2005 17:39:01 GMT 1
Solna vs Västerås: 28 - 26 (6-6, 0-0, 8-14,14-6)
Västerås ledning hela matchen igenom till de sista 30talet sekunderna då Solna på en omdisskuterad TD passning lyckades göra 26 - 26 och sprang sedan in ett två poängsförsök och fastställde resultatet till 28 - 26.
Västerås dominans genom istort sätt hela matchen. Men kunde inte plocka upp de djupa passarna som hittades fram mellan dess safteys. Solna hade väldigt många 3:e och lång, vid ett tillfälle, utan hjälp av flaggor, hade Solna 3:e och 50yds to go. Solna fick punta ett par ggr men lyckades även förvalta dessa 3:e försök med bra passattacker..
Västerås höll bollen på marken och lyckades springa över Solna i offtackle hål en större del av matchen. Dock så skickade Solna tillslut in en 5 front linje och fick därmed stop på Västerås springspel till en större del. Solnas defense spelade upp sig väldigt bra i slutet av 4:e quarten vilket senare skulle visa sig hjälpa Solna att vinna matchen, efterson Västerås inte fick 1st down och kunde springa ut klockan.
En riktig rysare till match och båda lagen gör väldigt bra ifrån sig.
|
|
|
Post by Publik on May 29, 2005 22:27:20 GMT 1
Som jag såg det så spelade Chiefs dåligt offense i 2 1/2 quarter. Sen kom coach Billgren på hur han skulle dyrka upp Roedeers defensiv och poängen trillade in snabbt. Solnas D gjorde vad dom kunde mot ett lag som är så ruskigt mycket fysiskt större. Det märktes verkligen att solna saknade många linjespelare idag. Sen tycker jag det var otroligt spännande på slutet men första halvlek var ett sömn piller!
|
|
|
Post by public II on May 29, 2005 23:15:51 GMT 1
tills leo böjade skicka djupa pass på nr#80 82 OCH 2 SÅ FUNKA DET
|
|
|
Post by silly season on May 30, 2005 0:22:00 GMT 1
Ojojojoj, den här säsongen är riktigt kul. Inga matcher, tja utom Limhamns då, är givna på förhand....
Trodde Solna skulle tokdominera Västerås...
|
|
|
Post by hihi on May 30, 2005 7:25:07 GMT 1
Vi gjorde det, lite grann, i sista kvarten
|
|
|
Post by Rdjur on May 30, 2005 9:30:29 GMT 1
Vi är klart bättre än vad våra resultat har visat! Igår mot Solna så visade vi i Roedeers att vi kan vara med och slåss om poängen i varje match resten av säsongen. Äntligen har vi kommit igång. Orkar vi sen bara hålla ut HELA matcherna i fortsättningen så kommer vi att börja rada upp segrar.
Väl mött på planerna runt om i Sverige.
|
|