|
Post by Gefle DIF on May 25, 2005 8:14:15 GMT 1
Alla pratar om Tyresö-Uppsala denna gång. Kanske är det rätt men I så fall är det här den näst intressantaste matchen. Det här kan utkristalllisera vem som är 3:e bäst i ligan just nu.
Båda lagen verkar ha dugliga lag och Gefle har resultatmässingt övertygat så här i början. Tyvärr har inte lagen någon gemensam motståndare så här långt.
Gefle har slagit C4, Täby och Västerås. Djurgården har slagit Tyresö och torskat borta mot Limhamn.
Gefle spelar tung springfotboll men kan passa om det behövs, deras D verkar opportunistiskt och kan stoppa run. Antagligen är deras DBs relativt otestade så här långt.
DIF verkar mer all-round fast inte riktigt starka på något så här långt. Att få stryk med 28-8 mot Limhamn är ganska intetsägande tycker jag... DIFs förmåga att stoppa run och Gefles förmåga att stoppa pass kommer att vara matchen i matchen och avgöra detta.
Gefle är hemma vilket är viktigt i år.
Tips Gefle 21-DIF 21
|
|
|
Post by Jrnkamin on May 25, 2005 8:26:52 GMT 1
Jag tror också på en mycket jämn fight. Gefle och DIF är nog väldigt jämna på det mesta. Jag tror på en poängsnål tillställning 14-7 till något av lagen.
|
|
|
Post by Experten on May 25, 2005 9:08:26 GMT 1
Nope. KTH/DIF vinner detta ganska komfortabelt. Gefle har mött bottenskrapet i div I, KTH har mött bra motstånd. Gefle är ett mittenlag i tabellen, KTH tillhör topp tre. 2-3 tds i segermarginal till DIF.
|
|
|
Post by player on May 25, 2005 9:25:46 GMT 1
Tror på en ganska poängrik match. 28-21 till gefle där gefle avgör på sista spelet i matchen Kommer nog att bli en händelserik och intressant match.
|
|
|
Post by 12 on May 25, 2005 11:52:41 GMT 1
Tror på en ganska poängrik match. 28-21 till gefle där gefle avgör på sista spelet i matchen Kommer nog att bli en händelserik och intressant match. Aldrig i livet... DIF tar en hyfsat enkel skalp med 28-6.
|
|
|
Post by Ej stockholmare on May 25, 2005 14:56:33 GMT 1
Jag är definitivt beredd att hålla med föregående inlägg. Jag tycker det är tydligt att DIF har presterat bättre. Djurgårdens 8-28 mot Limhamn är garanterat mindre intetsägande än Gefles vinst mot Täby med 15-6. Nu kan man iofs inte riktigt jämföra på det där sättet, men det blir utan tvekan en komfortabel vinst för DIF.
Gefle har som tidigare sagts vunnit mot divisionens sannolika bottenlag och nu är det i såna fall dags att ta steget mot en högre nivå i sitt spel, men det tror jag inte de är redo för riktigt än. De kommer bli överraskade av DIF:s tuffa spel med Ken i spetsen, som till skillnad från Gefle kommer med betydligt mer härdande matcher i bagaget.
Men jag hoppas på en skräll förstås. Kanske den där amerikanen som det tisslas och tasslas om kan hitta på något satyg till Gefles fördel (om han är med än).
DIF - Gefle: 28 - 6
|
|
|
Post by Ej stockholmare on May 25, 2005 14:59:38 GMT 1
Äh, vafan, vad trist av mig att tippa samma... jag slår till med:
27 - 6
sådärja! *lutar sig belåtet tillbaka*
|
|
|
Post by MIKE on May 25, 2005 17:03:48 GMT 1
Det blir vinst för Gefle med 14-7, tror att DIF/KTH kommer få det svårt mot de förväntade topplagen..
|
|
|
Post by Men du on May 25, 2005 17:14:09 GMT 1
Vad menar du enligt min mening har Dif redan mött två av de absoluta topplagen. Eller snarare ett av topplagen respektive dominansen!!!
|
|
|
Post by Bttre vetande on May 25, 2005 18:50:04 GMT 1
Det blir vinst för Gefle med 14-7, tror att DIF/KTH kommer få det svårt mot de förväntade topplagen.. Hmmm... Gefle=topplag? Nejnej... Gefle lyckades knappt harva sig förbi Täby med 15-6, Täby, ett lag som fick storsmisk av Uppsala med 50-0, ett lag som fick smisk av juniorörebro. Nej, den segern imponerade Gefle inte med... DIF däremot som vann mot Tyresö och som inte blev utklassade av Griffins kommer att sopa banan med stackars Gefle som INTE är ett topplag! Tack!
|
|
|
Post by Hmmm on May 25, 2005 18:53:28 GMT 1
Gefle kommer nog att få svårt, Speciellt när inte Amrisen e klar för spel o Per Enqvist (Gefles Qb) är borta. kommer att bli en tät o tuff match i början men Dif kommer att dra ifrån på slutet.
14- 28 till DIF
|
|
|
Post by MathiasHolmgren on May 27, 2005 17:39:43 GMT 1
Gefle Red Devils vs Djurgården Lördag 28 Maj, Nynäs IP, 13:00
Efter en tuff förlust mot ett starkt Limhamn är det nu dags för vår tredje raka bortamatch. Förhoppningsvis kan vi imorgon mot Gefle visa att vi kommer stärkta ur förra veckans erfarenheter.
Motståndaren Gefle är ett lag på stark frammarsch som genom en grundlig ungdomssatsning fått fram flera duktiga unga spelare. OT Marcus Lind och DE/RB Marcus Seger utmärkte sig senast i Moskva i förra årets junior-landslag tillsammans med WR Calle Djurhed och bakom dem finns fler lovande talanger. Till denna unga kärna med spelare återfinns flera äldre veteraner som ger laget den erfarenhet och staga som behövs. QB Per Enqvist med ett förflutet i Arlanda har varit på QB-läger med landslaget och vilket ger Gefle, som annars är ett lag baserat på sin markattack, en stark komponent i passningsspelet värd att respektera. Även på försvarssidan finns det talang, men nyckeln för att slå Gefle kommer sannolikt vara att stoppa deras anfall.
Gefle är obesegrade hittills i år. Med segrar mot Kristianstad, Täby och Västerås har man övertygat. Men, vissa hävdar att motståndet inte hittills varit på toppnivå. Det är möjligt om man bara tittar på serietabellen, men för oss spelar sånt inte någon roll. Mot ett lag som vunnit alla sina matcher är det omöjligt att underskatta. Vi räknar med en tuff matchup mellan två fysiska lag.
Matchen På defense kommer troligen matchen handla om att stoppa Gefles tunga running game lett av Seger och Gefles offensiva linje. För våra DBs krävs disciplin att vänta på Gefles vertikala play action och inte släppa något djupt förbi sig. Matchen kommer här att avgöras på LOS, Gefles OL mot Djurgårdens DL. Tuffaste linjen kommer att vinna.
På offense möter vi återigen ett aggressivt och blitzande 34-defense. Även fast man inte håller Limhamns klass i boxen, vilket mycket få lag i Sverige gör, har man tuffa spelare här. Vi måste visa att vi kan matcha Gefle här och tidigt sätta oss i respekt. I luften behöver vi skydda vår QB och få bollen till våra playmakers. Här känns det som vi borde ha ett övertag. Kan vi spela smart och inte ge bort bollen gratis så borde det ge resultat framåt. Viktigast för vårt offense är att bevisa att vi kan göra betydligt bättre ifrån oss än mot Limhamn och få igång poängproduktionen igen.
Special teams har fungerat mycket bra i år. Vi har haft bra field position pga detta i båda våra matcher. Men, vi väntar fortfarande på en retur som går hela vägen. Detta är den sista komponenten som saknas för att det ska kännas som det börjat lossna på Special Teams. Jag hoppas och tror att det kan ske mot Gefle imorgon.
Återigen blir det en lång bussresa, den här gången efter ”bara” en mycket tidig lördagsmorgon. Vi börjar vänja oss vid det här med att spela borta och det är mycket möjligt att det kommer att kännas konstigt att nästa vecka spela vår första hemmamatch. Oavsett så känns det kul att åka till Gefle och inte heller denna gång känns det som en nackdel.
Laget Här är Djurgårdens förväntade startuppställning i lördagens match mot Gefle Red Devils.
Offense LT Björn Wernberg LG Jonas Stenhammar C Daniel Lindblom RG Mats Ringel RT Niklas Eklund TE Johan Åhman QB Mikael Svensson WR Anders Hansén<br>WR Sebastian Blom RB Valentin Romanov RB Daniel Wall
Defense DE Ken Kacal DT Rikard Rogeholt DT Anders Åhman DE Staffan Lindell WLB Johan Chöler MLB Alex Larsson SLB Fredrik Nilsson FS Andreas Lötebo SS Alberto Cisneros CB Adam Rundh CB Erik Gustavsson
Ute - Skadade och frånvarande WR Viktor Månsson (korsband, ute för säsongen) WR Peter Toresson (knä)<br>WR Andreas Ask (skola) OL Daniel Wahlqvist (familjeskäl) OL Peter Hodosi (fot) OL Daniel Nordquist (jobb) OL Christian Andersson (jobb) OL Linus Lundquist (jobb) RB Marco Aho (fot) RB Fredrik Högberg (familjeskäl) DE Robert Fernandez (college i USA) DT Anders Ohlsson (ljumske) DT Lars Munkfält (knä)<br>DT Daniel Stånggren (skola) LB John Ekberg (rygg) LB Jonny Andersson (jobb) LB Ryan Birse (familjeskäl) DB Lamin Saho (övergång, ej licensierad) DB Magnus Bonde (skola) DB Daniel Eng (bortrest) DB Daniel Lutzov (rygg)
Coachstab HC/DC/DB Rik Parker DL Gunnar Wettergren LB Lawrence Lishey OC/QB Mathias Holmgren OL/TE Mikael Nilsson WR/TE Lars Persson WR/TE Viktor Månsson RB Johan Blix
Vi önskar Gefle lycka till, må bästa lag vinna.
Mathias Holmgren Djurgården Amerikansk Fotboll
|
|
|
Post by GUD on May 28, 2005 5:16:36 GMT 1
Det blir nog ganska lätt för Dif i dag =) Matias H påpekar Gefles starka sida på 4st nämda spelare. Faktum är att Gefles Qb Per Enqvist inte är med idag, således blir nog Calle Djurhed spelfördelare. Då blir passspelet sämre med en mindre duktig motagare.
Gefles starkaste vapen måste vara Marcus Seger som kan springa mycket bra o göra de viktiga BIG Play för Gefle men nu är det så att Marcus bröt nyckelbenet mot C4 och är ute resten av denna säsong.
Därför kommer denna match inte o bli så jämn som många tror.
Gefle - KTH/Djurgården 6 - 35
|
|
|
Post by 27 DIF on May 28, 2005 19:50:31 GMT 1
Gefle vs DIF 0-6
|
|
|
Post by F on May 30, 2005 13:42:33 GMT 1
Jag vill se Eng på plan mot Solna hemma! Annars blir jag besviken.
|
|