|
Post by Dubliner on May 24, 2005 13:48:30 GMT 1
Efter att ha sett förra veckans match mellan Uppsala och Täby är jag mäkta imponerad av Uppsalas Defens med Jöregen Tegefjord i spetsen.
Han ledde sina mannar till total dominans med 10st solotacklingar samt ett antal mycket lyckade blitzar. 52 - 0 säger väl sitt. Ska bli intressant vad mannen som många trodde var en föredetting kan hitta på mot tyresö's hårdpassande QB.
Det lag som kan stoppa passningsspelet bäst kommer gå vinnande ur denna match. Uppsalas Cover 3 med duktiga DB Johan Stenberg och Tegefjord i spetsen mot Tyresös Cover 2-defense.
Jag tror dock Tyresö kommer få det svårt och mitt tips är<br>Tyresö 14 - Uppsala 36
|
|
|
Post by XXX on May 24, 2005 14:13:52 GMT 1
Njaaa..
Är inte så övertygad om Jörgens T dominans. Täby var långsamma och lätt lästa. Jörgen kommer få problem mot Tyresö. Han är gammal och har inte samma tryck som tidigare.
Tyresö kommer att ta poäng på långa pass om inte Jörgen och hans mannar får tryck på Qb. Tvivlar på att de kan få ett bra tryck. Mitt tips 35-21 till Tyresö.
|
|
|
Post by gillar sporten on May 24, 2005 14:31:18 GMT 1
har nu läst att täby(f2?)flyers ska vara lättlästa på flera trådar. kan nån förklara vad som gör dom så lättlästa? för en novis som mig så verkar wing-t väldigt svårt/snurrigt att läsa!
|
|
|
Post by Uppsala Fan 1 on May 24, 2005 14:55:39 GMT 1
XXX - vet väl iofs inte om han är speciellt gammal. Har för mig han "bara" är 33 eller 32. Han spelar i alla fall en stor nyckelroll i Uppsalas defense. Har för mig han var landslagsaktuell förra året?
I alla fall är jag övertygad om att det blir en tuff match, och framförallt en publikmatch med massvis av passningar.
Match i Matchen: Scott Blundon vs. Tyresö #10,
Uppsala som segrare: 28 - 14, tyresö passar till interception som leder till scoring drive för Uppsala
|
|
|
Post by 12 on May 24, 2005 14:55:50 GMT 1
Tja.. t.ex. när wingback går i motion så får han bollen... varenda gång.
|
|
|
Post by Gomer on May 24, 2005 16:41:56 GMT 1
Tja.. t.ex. när wingback går i motion så får han bollen... varenda gång. Oj, du har spelat med/mot många lag som kör Wing-T det hör jag de.
|
|
|
Post by tubby on May 24, 2005 16:50:09 GMT 1
wingbacken fick då inte bollen(vid motion) varje gång för täby förra året....
|
|
|
Post by Observer on May 24, 2005 22:21:35 GMT 1
Hate to break it to y´all...
TF2Fs O ÄR lättläst - om man vet vad man ska leta efter
|
|
Left on the Sideline
Guest
|
Post by Left on the Sideline on May 25, 2005 1:21:00 GMT 1
har nu läst att täby(f2?)flyers ska vara lättlästa på flera trådar. kan nån förklara vad som gör dom så lättlästa? för en novis som mig så verkar wing-t väldigt svårt/snurrigt att läsa! Det är som alla andra O. Har man spelat mot dem många gånger och de kör samma sak så är de lätta att läsa oavsett vad de kör för O-filosofi... Wing-T är sårbart om man läser det snabbt eftersom en del spel tar lång tid att utvecklas. Jag dissar inte wing-t, jag gillar det faktiskt, men faktum kvarstår.
|
|
|
Post by LaoinKulta on May 25, 2005 7:42:31 GMT 1
Hate to break it to y´all... TF2Fs O ÄR lättläst - om man vet vad man ska leta efter vilken analys.... du skulle inte kunna ta och utveckla ditt påstående??
|
|
|
Post by Experten on May 25, 2005 9:12:51 GMT 1
Om vi skulle ägna oss åt Tyresö-Uppsala istället, kanske?
Det blir en ganska jämn match och troligen ganska highscoring. 42-28 slutar matchen!
|
|
|
Post by HMM on May 25, 2005 9:29:03 GMT 1
När vi skulle spela mot täby så hade vi ett scout offense som spelade wing T. Det var omöjligt att läsa och de kicka ass med oss. Sen när vi väl möte täby så gick det hur bra som helst. Alltså vårat scout var svårare än deras O
|
|
|
Post by Det r humor on May 25, 2005 9:47:27 GMT 1
När vi skulle spela mot täby så hade vi ett scout offense som spelade wing T. Det var omöjligt att läsa och de kicka ass med oss. Sen när vi väl möte täby så gick det hur bra som helst. Alltså vårat scout var svårare än deras O ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Kunnig on May 25, 2005 12:10:44 GMT 1
Wing-T spel som utvecklas långsamt är liksom nyckeln till framgången samt execution.
Varje spel som du kallar det är igentligen en serie av spel som ser mycket lika ut för alla D utom för en eller två personer.
En option kan förutom Qb-run, HB/WB sweep och FB dive även bli en SE/WB reverse, QB-keep eller QB-rollout.
Flyers spelar inte ens ren Wing-t de spelar en jävla Hybrid Wing-t där de parat några spelkopior som ursprungligen kommer från Arlanda med sin tidigare I formation med standard spel.
Näe tacka vet jag Arlanda som gått från klassisk Wing-T till modern Wing-T och lyckats kapa till sig ett guld utan att fiffla mer än genomsnittet på Oline. Både guld och fairplay är en sann prestation även om alla personer i Arlanda givetvis inte var helt förtjänta.....LOL
;D
|
|
|
Post by Ojsan on May 25, 2005 12:16:51 GMT 1
Njaaa.. Är inte så övertygad om Jörgens T dominans. Täby var långsamma och lätt lästa. Jörgen kommer få problem mot Tyresö. Han är gammal och har inte samma tryck som tidigare. Tyresö kommer att ta poäng på långa pass om inte Jörgen och hans mannar får tryck på Qb. Tvivlar på att de kan få ett bra tryck. Mitt tips 35-21 till Tyresö. Bra tändvätska för tegelhög. Visst, han är inte lika bra som då han startade för Nordic Vikings (efter att ha konkurerat ut en av deras jänkare) men jag tror att han skulle få starta i både SMM och Karlstad. Tillsammans med Löfgren den klart bästa LB i Div 1.
|
|