|
Post by Gamle Green on May 22, 2005 19:00:57 GMT 1
Hade äran att ha ett domar crew från Norrköping på matchen Uppsala-Täby. Högsta betyg till deras insats, jämn nivå hela matchen, och så fort något var oklart så konfererade de och kom ut med ett rättvist beslut. Riktigt riktigt bra, i min åsikt en av de klart bästa besättningarna i Svedala!!! De ingav sån respekt att jag inte ens hade tanken på att hitta på tråkigheter . Proffisgt!!! (Men god d**n it son, du med klockan, snurra på lite när matchen är avgjord ;D)
|
|
|
Post by Mer skeptisk on May 22, 2005 19:44:44 GMT 1
Domarinsatsen var OK och spelarna höll sig lugna och fina, men kan det ha haft nåt med att matchen var avgjord att göra också I vilket fall - huvuddomaren FÅR INTE slänga en pass interference-flagga på en passning 25 yards downfield när sidlinjedomaren och bakdomaren (som är ca tretti meter närmare situationen) inte slänger några flaggor. Inte bra!
|
|
|
Post by mr 88 on May 23, 2005 7:20:16 GMT 1
håller med om att domarna höll en bra nivå. tyckte att huvuddomarn gjorde ett bra jobb och man såg att linjedomarna verkade lite gröna och det var därför som huvuddomarn fick gå in ibland och bestämma ibland.
|
|
|
Post by Kalle on May 23, 2005 11:58:58 GMT 1
Lustigt att det kan finnas så många olika uppfattningar om domarna !!!
Taget från täbys hemsida !!
Ett försök till någorlunda opartisk beskrivning av varför 86:ers vann:
- Flyers D-line kom inte genom 86:ers O-line. Scott fick hur mycket tid som helst på sig att passa till en lämplig mottagare. Att man inte tog sig genom berodde nog på en blandning av fysisk skillnad mellan FLyers och 86:ers och en viss förkärlek till vänskapliga kramar från 86:ers sida.
- 86:ers passningsspel. Delvis en effekt av föregående, men Flyers lyckades inte stoppa passningarna från Scott.
- Skillnad i erfarenhet. Flyers är ett ungt lag (med några gamlingar). Jag räknade inte, men skulle gissa att ca 80% av de dressade i lördags spelar U19. Scott drog nytta av detta, vet inte hur många yards Flyers förlorade på neutral zone encroachment (stavning?).
- Det hör till att klaga på domarna när man förslorar ;-). Inte för att jag för ett ögonblick skulle tro att Flyers förlorade pga domarna, definitivt inte. Men man blir lite trött när linjedomarna uppenbarligen bara är med för att antalet domare ska bli det rätta. En 86:ers TD godkändes trots att bollföraren varit utanför sidlinjen. Passningar godkändes trots att mottagaren landar utanför sidlinjen, spot:ar placeras vid tacklingspunkten, inte där bollföraren landar en ett par meters luftfärd. Uppenbar holding (O-line-killen hänger BAKOM D-line-killen och fladdrar som en vimpel) passerar. En av de mest fantastiska mätningar jag någonsin har sett där det först var first down, ett ryck senare (där bollen på något konstigt sätt for iväg) och det blev en turn over. Listan kan göras längre...
--- Mats Löfström <br>
|
|
|
Post by Klintan forever on May 23, 2005 13:31:28 GMT 1
Såg bara första halvlek och visst var det några hårresande domslut som gick emot Täby, men att säga att det påverkade matchen så till den milda grad att man skulle kunnat ändrat på 0-50 är bara skrattretande. Klintestam har i alla fall förmågan att kunna hålla en dialog med spelarna. Nivån i ettan brukar vara usel, så det här var väl ändå OK från domarna. Att Mats Löfström inte använder sig av ett rättstavningsprogram innan han lägger ut något på sitt eget lags hemsida, ja det är skrämmande!
|
|
|
Post by Green igen on May 23, 2005 13:34:47 GMT 1
Visste att det skulle komma gnällspikar och lyckas hitta en eller annan sak att klaga på.<br>Ingen är perfekt visst missar de ett o annat hur bra de än är. Och holding, visst, jag är en stark förespråkare av fler holding flaggor, och ska vi vara ärliga så tror jag Täbys O-line inte bara som Uppsala gick holding kurs #1, utan även påbyggnads delen. Så om nån av domarna läser, ta åt er av äran. (3 av 4 som skrivit är ju positiva ;D) Helheten var väldigt bra, och de mindre vana (som de faktiskt annonserade innan matchens start) linje domarna kommer snart med i matchen.
|
|