Bud Light AKA el Grande
Guest
|
Post by Bud Light AKA el Grande on May 20, 2005 4:15:36 GMT 1
Som veteran hemma...om man nu far kall sig for det, sa e det javligt kul att fa hora vad som hander i fotboll's sverige, Keep up the good work... sitter tyvarr vid en pool i florida o pluggar, valdigt jobbit...lol... i alla fall, saknar detaljerna som man kunde fa via gameday.nu, skulle vara valdigt kul om man kunde fa lite mer info om de matcher som spelats... I alla fall.... Forza DIF, o good luck till alla i ostra....
BUD
|
|
|
Post by MathiasHolmgren on May 20, 2005 8:16:44 GMT 1
Räkna med en DIF-preview någongång ikväll.
|
|
Coach Eriksson Orebro
Guest
|
Post by Coach Eriksson Orebro on May 20, 2005 9:01:37 GMT 1
Detsamma gäller Black Knights, preview under kvällen.
|
|
|
Post by Gammal i grden on May 20, 2005 9:09:32 GMT 1
Jag har spelat länge, kanske längre än jag borde, och en sak är tydlig i år; Informationen är riktigt riktigt bra i år. Kanske bättre än någonsin... Några lag släpar efter som vanligt men t.o.m. de lyckas sända in en matchrapport eller en preview då och då. Kul som fanken, superettan äger i år!
|
|
|
Post by Kingen on May 20, 2005 13:06:42 GMT 1
Visst är super ettan kul! Lagen är jämna och kvaliten bra. Detta skapar möjligheter för uppbyggnad.
Gå ner till 9-mannalag i lägre divisioner! Annars läggs lag ner eller spelar med 12-15 person. Inget bra läge....
ja,ja som sagt, superettan rules!
|
|
|
Post by Nyfiken logistiker on May 20, 2005 13:25:39 GMT 1
Har någon i DIF lust att berätta hur ni gör när ni arrangerar resa och eventuellt boende när ni ska till Skåne. Det är ju en bit och ni är ju ett nytt lag. Tänkte om någon i organisationen har lust att skildra de erfarenheter ni har. Är det egen bil eller har ni fixat ett bra avtal med något bussbolag? Behöver spelarna lägga ut själva eller pröjsar klubben allt? Om inte finns det någon som inte kan spela p.g.a. ekonomi? (Vilket vore väldigt tråkigt.)
|
|
|
Post by Lirare on May 20, 2005 19:26:54 GMT 1
Nu är jag bara en spelare i DIF och har inte rikitgt koll på all organisation kring resan. Men det jag vet är följande.
Resan sker i buss imorgon lördag eftermiddag Logi på ett vandrarhem 1 timme norr om malmö<br>Varje spelare får betala 300kr för resa, logi, middag och frukost. Vilket är ett bra pris. Tror ingen kommer att avstå matchen pga. att man inte har råd<br>
|
|
|
Post by MathiasHolmgren on May 21, 2005 6:20:13 GMT 1
Vi har en engagerad förälder med busskort som ställer upp och kör bussen. Därmed sparar vi in en hel del av kostnaden då vi bara behöver hyra själva bussen. Förare i två dygn är dyrt. Sedan är resekostnaden dessutom något subventionerat av klubben. Vi vill kapa toppen lite den här bortamatchen då det är den dyraste resan för oss i år.
|
|