AMERIKANSK fotbollsspelare
Guest
|
Post by AMERIKANSK fotbollsspelare on May 20, 2005 6:42:55 GMT 1
Svenskt uppslagsord försvar försvaret subst. motstånd mot angrepp Engelsk översättning defence, (defense US) trodde vi lärde oss eng. engelska och inte am. engelska i skolan då det kallas här för amerikansk fotboll känns det rimligt att stava det på amerikanskt sätt
|
|
|
Post by DIF 50 on May 20, 2005 6:50:48 GMT 1
Det skall nog inte bli så hetsigt. Jag får ju inte vara med och spela. Skämt åsido, vi är faktiskt inte så hetsiga som folk verkar tro. Jag tycker däremot att det är en enormt intressant match. Skall bli riktigt kul att se vart det slutar. Själv får jag se alltihop på DVD efteråt, vilket jag är något avundsjuk för. Fair weather, fair play and a lot of fun to you guys! /#50
|
|
|
Post by lagg ner skiten on May 20, 2005 14:43:10 GMT 1
"Kommer att bli en chock för Limhamn när man möter DIF som har läst sönder skåningarnas spel både på deffens o offens tack vare vår coaching staff. "Efter att ha sätt Limhamn-Uppsla o sätt en d-line som inte får något tryck alls o har bara en spelare i d-backfield att se upp med. Vårt deffens kommer att äta upp limhamns offens efter som vi har total koll på vad dom gör........ O med sånna coacher som limhamn har så är det ett under att dom ens vinner en enda match men även en blind höna kan hitta ett korn i bland... Nu ska vi vissa vem som kommer att vinna superettan genom att pissa på deras så jätte bra deffens ..." Fy fan vad barnsligt det är att försöka kasta skit på ett annat lag!!kan meddela tt inte en jävel i vårat lag har sett Limhamn-uppsala matchen. De flesta kanske har insett att det är en liten idiot som sitter och hittar på allt skitsnack men det är ändå jävligt trötsamt!!
Jag hoppas att spelarna i limhamn är medvetna om detta. Vi ser alla fram emot en spännande match och har mycket respekt för limhamn och deras "coacher".
Hoppas vi slipper allt fjortis snack i fortsättningen!!
|
|
|
Post by DIFare on May 20, 2005 14:57:33 GMT 1
"Kommer att bli en chock för Limhamn när man möter DIF som har läst sönder skåningarnas spel både på deffens o offens tack vare vår coaching staff. "Efter att ha sätt Limhamn-Uppsla o sätt en d-line som inte får något tryck alls o har bara en spelare i d-backfield att se upp med. Vårt deffens kommer att äta upp limhamns offens efter som vi har total koll på vad dom gör........ O med sånna coacher som limhamn har så är det ett under att dom ens vinner en enda match men även en blind höna kan hitta ett korn i bland... Nu ska vi vissa vem som kommer att vinna superettan genom att pissa på deras så jätte bra deffens ..." Fy fan vad barnsligt det är att försöka kasta skit på ett annat lag!!kan meddela tt inte en jävel i vårat lag har sett Limhamn-uppsala matchen. De flesta kanske har insett att det är en liten idiot som sitter och hittar på allt skitsnack men det är ändå jävligt trötsamt!! Jag hoppas att spelarna i limhamn är medvetna om detta. Vi ser alla fram emot en spännande match och har mycket respekt för limhamn och deras "coacher". Hoppas vi slipper allt fjortis snack i fortsättningen!! Jag blev lika arg jag när jag läste inlägget. Sedan kom jag på att en idiot är en idiot i alla sammanhang och att vara tvungen gå genom livet dum i huvudet kommer att bli bra jobbigt för den där muppen. Det gjorde mig lite gladare... ;D
|
|
|
Post by Gissar vilt on May 20, 2005 15:47:19 GMT 1
Kul omgång! Tror det slutar så här:
Limhamn-DIF/KTH Kan vara en försmak av finalen. Att Limhamn går dit är jag säker på, DIF, Uppsala och kanske någon till utmanar om finalplats. Många kaxiga DIF:are på forumet verkar segersäkra men de som ska spela matchen är nog lite mer ödmjuka. Limhamn är ett av sveriges 4 bästa lag och kommer vinna denna match övertygande, men inte överlägset. DIF/KTH har lite för bra bredd och är välcoachade nog at inte falla igenom. Limhamn vinner 28-7.
Solna-Örebro Kan bli en spännande match mellan 2 lag som bygger nytt. I Solnas fall var omgång 1 snarast "ursäkta röran, vi bygger om!". Nu tror jag dom fått lite mer ordning och är knappa favoriter. Örebro kommer dock att kämpa och har vinstchans. Tror inte på så mycket poäng, Solna vinner 20-14.
Tyresö-Kristianstad Tyresö var en liten besvikelse mot DIF/KTH men dom är på uppgång tror jag. QB'n är nog mer inne i systemet nu och Lions har problem med DB's. Lions kan nog springa en del på ett ungt RC defense men Tyresö tar hem detta med 30-6
Täby-Uppsala Tror inte Täby har så mycket att hämta här. Dom är inte bra i passförsvar och Uppsala är bra på att skydda sin QB. Täbys offense är tunga men lite för tröga för att hänga med i denna match. Uppsala vinner komfortabelt, även om Täby kommer igen lite på slutet, 40-14
Västerås-Gävle Hur bra är Gävle, hur dåliga är Västerås? Efter denna vecka kanske vi har ett svar? Gävle är en outsider i årets serie, Rodeers får svårt att vinna nån match känns det som. Men Gävle slog dom förra året och ser nog sin chans att ta en hemmavinst här. Tätt, fysiskt och småfult = Gäves typ av fotboll och dom vinner 20-14.
|
|
|
Post by Norra Sthm on May 23, 2005 7:09:15 GMT 1
Resultaten
Limhamn - Dif 28 - 8 Solna - Örebro 52 - 0 Tyresö - C4 42 - 12 Västerås - Gävle 7 - 27 Uppsala - Täby 50 - 0
Vissa få personer visar imponerande kunskaper i gissandets konst. Men de flesta ligger tydligen och skriver när de har den djupaste REM sömnen och drömer om segrar av bibliska mått!
|
|
|
Post by TonyMontana on May 23, 2005 8:20:36 GMT 1
Alla är inte så objektiva i sitt tippande och hoppas på mirakel
|
|