|
Post by AN on May 11, 2005 8:24:55 GMT 1
Hejsan skulle vara kul att få höra lite om helgens kommande matcher.. Någon som vill tippa lite vilka vinner varför kommer det att bli så osv..
|
|
|
Post by mr 88 on May 11, 2005 8:31:26 GMT 1
Täby - Gefle jämn match. vet intemycket om gefle. vet att det har haft ett bra u19 men inte haft någe bra senior på ett tag. jämn match
Uppsala - Limhamn de lag som folk tror kommer att slåss om segern. en match som jag persoligen tror att limhamn vinner men det blir inte lätt. skall bli intressant att se hur det går.
kristianstad - Solna jag tror att solna vinner denna match. inte lätt men de vinner den. kristianstad måste bevisa ätt de är bättre än de visade mot Gefle
|
|
|
Post by Tipper Kerry on May 11, 2005 8:45:18 GMT 1
Täby -Gefle Sluggermatch. Täby tar detta på rutin och vilja. Gefle kan defenitivt ha något att säga till om här men som sagt jag tror Täby vill mer. Inte många poäng skulle jag tro. 21-14
Limhamn - Uppsala Uppsala är fortfarande nederlags tippade efter att ha slagit Solna färra omgången. Hur är det möjligt? Jo, jag trr at de har en väaldig otur med att matchen spelas i Malmö plus att inget annat lag kan pressa QBn så som Limhamn. Uppsalas enda förlust i år. 30 – 14
Solna – C4 Solna kommer att dominera denna match Det är min ärliga uppfattning men C4 får gärna bevisa att jag yrar i nattmössan. Solna har större delen av sin SS trupp kvar och är välcoachade. 40-14
|
|
|
Post by Tipper Kerry on May 11, 2005 8:47:48 GMT 1
Jag yrar tydligen redan i nattmössan... Uppsala är hemma OK, Uppsala vinner 17-14
|
|
|
Post by qt on May 11, 2005 8:58:48 GMT 1
Tror du verkligen att upsalas linje kan stoppa lg:s blitzar och d:line?? Jag har svårt att tro detta det blir nog en jämn match den hårdaste i hela serien.. Men jag tror att lg har en soppas bra och bred trupp att dom borde ta detta.. Vad är uppsalas bästa vapen?? Vad är lg bäst på??
|
|
|
Post by Tipper Kerry on May 11, 2005 9:20:23 GMT 1
Efter att ha slagit Solna är det svårt att inte tro på Uppsala, men visst Limhamn verkar vara bra på att pressa QBn...
Det här rör sig troligen om de två topplagen i år. Solna kan blanda sig i det hela om något av de två släpper till en upset...
Resan upp till Upsala kommer att ta udden av Limhamn precis som resan ner till Mamö tar udden av Griffins hemmamotståndare.
Limhamn ser ut att ha en jämn och bra trupp med ett D som verkar sticka ut.
Uppsala har en jäkligt duktigt och rutinerad QB i Scott "Iron Marine" Blundon.
|
|
|
Post by qt on May 11, 2005 10:45:09 GMT 1
Okej så lg förlorar denna matchen.. Hur ser 86:s d ut?? Hur kommer det att gå i dom andra matcherna??
|
|
|
Post by Caesar on May 11, 2005 11:17:51 GMT 1
Täby - Gefle Leder Täby i 3'e s¨vinner de, leder Gefle i halvlek så vinner de...
Uppsala - Limhamn Får Limhamn med sig "rätt" personal vinner de matchen.. Men som folk säger, mycket kan hända på närmre 70 mil..
Solna - C4 Risken för C4 är att de går in i matchen med för stor respekt för solna, då kan scoren skena iväg. Möts de "head on" så kommer Solna undan med en knapp seger.
|
|
|
Post by Preview on May 11, 2005 13:00:55 GMT 1
Preview för Uppsalamatchen Uppsala 86ers - Limhamn Griffins 050514
Då är det dags för andra omgången i årets Superettea. Griffins åker till Uppsala för att möta Scott Blundon och hans mannar. Förra matchen vanns stort, men kostade en del i skador för laget.
Offensivt blir det lite tunt på linjen då C Stefan Helgesson inte kan spela av personliga skäl. QB Mattias Hyllén ådrog sig en hjärnskakning mot Västerås och är tveksam inför helgens match. Antagligen kommer istället Hampus Persson att få fylla den positionen. Detta tar bort lite av vår passningsstyrka, men vi kommer fortfarande att kunna flytta bollen bra och kommer att anpassa spelboken lite så att den passar mot Uppsala.
Defensiven ser stark ut precis som förra matchen. NFLE prospektet Magnus Lundqvist och resten av defense har anpassat försvaret efter Uppsalas snabba passningsspel och kommer utan tvekan att bjuda till match för 86ers.
Nycklar för att vi ska vinna mot Uppsala blir att offense kan kontrollera klockan och låta defense vila. Defensivt måste vi se till att stoppa 86ers snabba och kvicka passningsspel och sätta press på quarterbacken.
Troliga starters:
Offense: QB: Hampus Persson RB: Magnus Nilsson RB: Dennis Svensson WR: Andreas Neroth WR: Kristoffer Robinsson TE: Niclas Backlund OL: Daniel Cajhagen OL: Torbjörn Johansson OL: Stefan Clavebring OL: Magnus Petersson OL: David Krzyzstalowicz
Defense: DL: Mikael Andersson DL: Le Hammarstedt DL: Pontus Bondesson LB: Christian Lövgren LB: Betim Hyseni LB: Pontus Söderström<br>LB: Jimmy Lemheden DB: Tobias Nilsson DB: Saidal Sadig DB: Magnus Lundqvist DB: Patrik Rudfell
|
|
|
Post by qt on May 11, 2005 13:52:31 GMT 1
Har limhamn några mer duktiga rb:s en magnus?? Hur är wr styrkan upp mot uppsala känner inte igen namnen på dom två någon som vet om dom e bra??
|
|
|
Post by Tony Montana on May 11, 2005 15:17:26 GMT 1
Täby vs Gävle En ren och skär huvud mot huvud match. Matchen kommer att avgöras på Defense. Det lag vars Defense orkar och kan sätta stopp för allt köttande längs marken med pullande linjespelare och allt vad det innebär, kommer stå som segrare. Målfattig match, men tror att Täby tar hem segern.
Resultat 21 - 14
Uppsala vs Limhamn Uppsalas O-line kommer bära det tyngsta lasset, om de klarar av att flytta på Limhamns Defense och hålla tätt på det konstanta blitzande, så att Scott får lite tid i sin pocket. Så har Uppsala en chans till seger. Trots att Limhamns starting QB Hyllén troligtvis är borta tackvare en hjärnskakning från Västerås matchen. Så kommer inte deras Offense att vara märkbart sämre. Passningsspelet kommer att finnas där, men deras massiva springande kommer att sätta många poäng på tavlan.
Resultat 20 - 42
Kristianstad vs Solna Kristianstad tappade en hel del duktiga spelare I gävlematchen, tack vara osportsligt och farligt spel från spelare under denna match. Pinsamt! Trots detta så ser jag ett Kristianstad som kan orka stå emot ett ungt och livligt Solna. Allt hänger på huruvida Solna kan plocka upp de tunga springandet från Kristianstad, där hänger matchen.
Resultat 21 - 35
|
|
|
Post by serist on May 11, 2005 17:06:05 GMT 1
Såg du gefle matchen eller?? Jag spelade matchen samt har sett den flera ggr på film. Det var ingen ovanligt ful match. En del grejor hände men det gör det varje match. Kristianstad gnäller som få, och spelade inte justare än gefle.
så nu har jag gnällt lite också, schysst ironi
|
|
|
Post by Tipper Gore on May 11, 2005 22:19:44 GMT 1
Mina tips:
Täby -Gefle Förstår inte riktigt tipsen i denna match? Gefle är bra och fysiska och spelar med mycket känslor (0fult tycker C4...). Dom fick sin duktiga RB skadad men är solida och tuffa nog att spöa upp Täby som är unga och inte speciellt explosiva på offense. Gefle-vinst 28-6
Uppsala - Limhamn Hemmaplan och skadad startande QB hos Limhamn, det är Uppsalas chans i denna match. Uppsala var bra mot Solna, men Limhamn tror jag passar Uppsala betydligt sämre. Limhamn är överlägset bästa laget i serien och kommer sätta Scott under enorm press till skillnad mot Solna. Då kan han inte brilliera på samma sätt. Limhamn-vinst med 42-12
Solna – C4 Vissa tror fortfarande att Solna är ett SS-lag. Fel, läs Leos inlägg i annat topic här på forumet. Dom är ett förstärkt U19 som bygger för framtiden. Det är bra och kul att lag börjar tänka långsiktigt, typ Tyresö. Borta mot ett revanchsuget C4 efter 60 mil i buss kan det bli tungt för Chiefs. C4 är tunga och kommer dominera på marken. Chiefs defense kommer nog att tröttna efter att ha gått 3 kvartar mot tung run. C4-vinst 35-28
|
|
|
Post by DIF 50 on May 12, 2005 7:00:47 GMT 1
Om det är ngn som har kikat på Solnas roster så stämmer ovanstående rätt bra. MÅNGA egna produkter... KUL att se!
|
|