|
Post by Resultat on May 7, 2005 15:15:22 GMT 1
Red Devils - C4 Lions 32-NOLL! Vad hände?
|
|
|
Post by Clas on May 7, 2005 15:34:35 GMT 1
Vem kunde tro det. Att C4 inte lyckas med att göra poäng på Gefle är ganska dåligt.
|
|
|
Post by mr big on May 7, 2005 15:46:23 GMT 1
eller så är Gefle jefla bra ;D
|
|
|
Post by massepasse on May 7, 2005 15:49:57 GMT 1
Mycket bra resultat av Gefle. Säsongen har börjat med två otippade resultat. Är det för mycket att hoppas på en DIF vinst mot Tyresö?
|
|
|
Post by publik on May 8, 2005 10:33:16 GMT 1
Kan säga att kristianstad hade ca 4-5 first downs annars så tog gefle ner dem på alla positioner. Calle Djurhed hade lekstuga med deras db:s när gefle väl passade. Han hade 5 completions för över 100 yards+ TD.Tycker att de borde passa mer. Det enda tråkiga för gefles del var att deras starplayer markus seger bröt nyckelbenet och troligtvis är ute för säsongen
|
|
|
Post by Coach C4 on May 8, 2005 11:17:05 GMT 1
Take half you team 72 miles and sleep on a buss ? then see what happens. Gefle played a good game and there running game was too much for us today! note we had no Dbs with us and our Wrs cannot tackle so good ? We had only 1 Rb with us , and he was hurt early so we had to improvise! again it didnt work so well. Gefles constant blitzing and our lack of timming and tierd ness from playing both ways (Wrs ) didnt help either. . So dont take to much out of this result it could have 60-0 just as easy! On the day Gefle where the better team slut . as for the referies ? then need to learn or at least read up on the rule book! they allowed Gefle to cut block on s- teams all day until we took a Coaches time out to ask if anybody new the rule? atleast now everybody does 5 players hurt of 19 thats how it ended for us so we will thank Gefle of the lession and say sorry to every one else for starting the season like a poor D2 team . things will change to next weekend. Welcome Solna !
|
|
johan
Bänkvärmare
|
Post by johan on May 8, 2005 11:35:12 GMT 1
Welcome to Swedish football Coach! Get used to it, you are not in Kansas anymore Toto!
|
|
|
Post by Sooo tired on May 8, 2005 12:29:47 GMT 1
things will change to next weekend. Sigh - actually I hope that things wont change ... I'm sooo tired of teams, regardsless of SS, div 1 or other, that has one home team and one away team, with the "loosers" whos only opportunity to play is to go to the games the primadonna players wont go to.
|
|
MA3STRO Sorin Pandrea C4
Guest
|
Post by MA3STRO Sorin Pandrea C4 on May 8, 2005 12:40:27 GMT 1
Säga vad man vill, Vi förlorade, vi hade inte alla med oss, vi spelade inte bra, Gävle spelade bättre, FULARE, men bättre.. MEN, hade det varit amerikansk-fotbolls domare som dömt så hade resultatet inte sätt ut så, det kan jag garantera. 4 st dommare som såg ut som frågetäcken. När det är Seriepremiär i DIV 1 (superettan) så får man se till att det finns 1 A och/eller iaf 1-2 B dommare som dömmer. Det funkar inte att "inte se" saker hela tiden. Jag säger absolut inte att bara Gävle fulade, för när man såg att man kunde komma undan mer mord på planen för att "det inte var meningen" eller för att "jag såg honom ligga med kniven i ryggen men jag trodde att det var självmord", då är det något som inte stämmer, och då spårar saker óch ting ur..
Men trots allt, Vann Gävle och det är bara till att slicka såren och gratulera.
Grattis till vinsten!
Over and Out
|
|
|
Post by Johan Gefle on May 8, 2005 15:02:44 GMT 1
Ja, vad kan man säga...Låter som att C4 försökte skylla på att Gefle spelade fult och/eller domarna var dåliga...!
Låter som att C4 vänder taggarna utåt och sätter sig i förvarsställning!
Jag tror inte Gefle spelade fulare än C4 men gnällde på domaren gjorde C4 i alla fall mer än Gefle!
Domarna missade uppenbara regelbrott från båda lagen, den saken är klar! Och mig veterligen var domarna inte från Gefle så partiska var dom inte!
|
|
|
Post by MA3STRO on May 8, 2005 19:26:42 GMT 1
Ok "Johan Gefle"
Alla storys har två sidor. frågan är bara vilken som det ligger mest sanning i ellerhur?
Ps. Lejon har inga taggar.. ds.
|
|
|
Post by Hahaa on May 9, 2005 1:49:31 GMT 1
Ok "Johan Gefle" Ps. Lejon har inga taggar.. ds. ;D
|
|
|
Post by Domare on May 10, 2005 1:42:32 GMT 1
Vad jag kunnde se så var det en katastrofal domarinsatts! Domarna såg verkligen ut som frågetecken, och det var inte mycket de upptäckte på plan. Jag satt på läktaren och matchen verkade kaotisk stundtals, och domarna hade ingen aning om vad som försegick. Att tackla under midjan på special teams, eller när man tagit en interception vet väl alla att det är förbjudet! Eller Devils..?! Kan inte tänka mig att man är nöjd med att avsluta sin fotbolls kariärr pga av att någon utnyttjar dåliga domare eller ännu värre inte kan reglerna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Båda lagen var fula när de insåg att matchen inte hade domare, men att utföra regelbrott som kan skada motspelaren alvarligt kan/får aldrig tillåtas. Då får coacherna gå in och ta över matchen. Nu var det brist på både domare och bra coachning från båda lagen, så det blev som det blev. Åskådaren
|
|
|
Post by na on May 10, 2005 6:16:55 GMT 1
att tackla under midjan får man göra på varje spel att blockera under midjan får man däremot inte göra när bollen har ändrat besittning
|
|
|
Post by Peter Eriksson on May 10, 2005 8:59:32 GMT 1
Ja, vad kan man säga...Låter som att C4 försökte skylla på att Gefle spelade fult och/eller domarna var dåliga...! Låter som att C4 vänder taggarna utåt och sätter sig i förvarsställning! Jag tror inte Gefle spelade fulare än C4 men gnällde på domaren gjorde C4 i alla fall mer än Gefle! Först vill jag klargöra att jag inte var där och att jag talar för mig själv och inte mitt lag. Andra inlägg gör gällande att domarinsatsen lämnade en del att önska. Men, det råder brist på domare i landet och om det var orutinerade domare var det inte deras fel. Att skylla på de orutinerade domare som finns är tråkigt, de kanske inte tycker det är lönt att stanna kvar tillräckligt länge för att bli rutinerade i så fall. Synd på matchen om den blev lidande är det i alla fall. Sen vet jag att man alltid är mer besviken på domarmissar om man förlorar. Vinner man rinner domarfelen av mycket lättare än om man ligger i underläge, det är i alla fall min erfarenhet. Jag säger absolut inte att bara Gävle fulade, för när man såg att man kunde komma undan mer mord på planen för att "det inte var meningen" eller för att "jag såg honom ligga med kniven i ryggen men jag trodde att det var självmord", då är det något som inte stämmer, och då spårar saker óch ting ur.. Ja, så kan det tyvärr bli. Desto viktigare att som Domare Åskådaren påpekar att coacher och spelare hjälper till för att trissa upp ett fult spel bara för att man kommer undan, det utsätter spelare för riktigt stora skaderisker. Mvh Peter Eriksson
|
|