|
Post by En som vill se on May 2, 2005 19:03:02 GMT 1
När spelas matchen?
Lördag eller söndag??
Vilken tid???
Tacksam för svar....
|
|
|
Post by mr 88 on May 3, 2005 7:10:36 GMT 1
på söndag i örebro kl ?
|
|
|
Post by Tby flyers on May 3, 2005 8:47:57 GMT 1
Örnsro IP Kl 1500 i örebro
|
|
|
Post by resultat on May 8, 2005 17:06:36 GMT 1
vinst för örebro 25-24
|
|
|
Post by mr 88 on May 9, 2005 7:29:19 GMT 1
vill bara tacka örebro för en hård och bra match
|
|
|
Post by gamereport on May 9, 2005 9:53:04 GMT 1
skulle någon kunna skriva en game report på denna match. enligt resultatet verkar den ju vara den mest intressanta. vore trevligt.
|
|
|
Post by Caesar on May 10, 2005 10:16:54 GMT 1
www.nerikes.se/artikel.asp?intId=871417Det närmast man kommer en matchrapport, än så länge iaf. Den är inte det mest opartiska jag läst, en är inte heller särskillt utförlig, men men... alltid kul med media "bevakning"
|
|
|
Post by INFO on May 10, 2005 10:23:09 GMT 1
Alla lag i Div 1 har tydligen inte annamat öppenhet...
|
|
|
Post by Caesar on May 10, 2005 12:02:56 GMT 1
finns många bilder på Täbys sida iaf. Nån match rapport syns däremot inte till
|
|
|
Post by Skall det vara on May 11, 2005 9:30:21 GMT 1
...så jävla svårt att fixa till en liten macthrapport?
|
|
|
Post by mr 88 on May 11, 2005 10:00:43 GMT 1
okej garry skrev två stcyken rapporter och en anders östlund skrev den sista. alla oberoende personer. det var ingen oberoende vad jag kände till i alla fall där på matchen som kunde skriva en oberoende match raopport. så okej förstår du då eller.
|
|
|
Post by Titta runt on May 11, 2005 11:53:21 GMT 1
Har gått in och läst på den här topicen flera gånger för att jag sett att det var nyliga posts, men varenda gång så handlar det bara om den här matchrapporten. Har inte orkat bry mig, eftersom saffs hemsida har haft en länk till en matchrapport ett bra tag nu. Men nu får det väl ändå räcka! Så jag lägger upp länken här: www.nerikes.se/artikel.asp?intId=871417Hoppas ni nöjer er och om det blir fler inlägg så kanske dom kan gälla matchen så man får reda på om det hände något annat intressant eller om någon behagar komplettera eller kommentera den hyfsat torftiga rapporten från NA. /Anders Onselius
|
|
|
Post by mr 88 on May 11, 2005 12:32:56 GMT 1
om du tittar några inlägg upp så ser du den artikeln. vad skulle det vara menar är att han vill ha en lite mer utförlgt match rapport om jag har förstått rätt.
|
|
|
Post by bk spelare on May 11, 2005 16:16:51 GMT 1
Detta blir inte utförligt på nåt sätt eftersom jag själv spelade i matchen och då missar man ju en del och så blir minnena ihopblandade, men jag kan berätta lite saker som inte står i NA:s artikel.
Täby får ta emot bollen först och startar 1:a driven på ca 25:an. Första spelet från scrimmage blir det interception av mlb Stenberg som returnerar till runt 10 yardslinjen. Örebros offense lyckas inte ta sig in med bollen dock utan täby får ta över efter misslyckat 4:e försök. Därefter blir minnena suddigare för min del i första halvlek. Blir mycket ställningskrig. Flaggor blev det ganska mycket av, speciellt för spelfördröjning på örebro. Några få längre spel, men inte många. Som det står i artikeln slutar 1:a halvlek 6-12 till täby. Andra halvlek börjar med att ÖBK tar ledningen redan på kickoffen då Johan Stål lyckas hitta hela vägen in för TD med hjälp av bra blockning och snygga moves. Kickern "Vato" Flores lyckas med PAT (vilket skulle visa sig vara VÄLDIGT viktigt) och örebro tar ledningen 13-12. Täby får bollen men lyckas inte göra poäng, tror det var då de hade bra drive på gång men en d-line lyckades dra ut bollen från täbys rb och falla på den och örebro får tillbaka bollen. Sen lyckas örebro öka ledningen till 19-12, men kommer inte heller ihåg om det var direkt därefter. Iaf så gör täby nästa td och det blir då 19-18 då täby misslyckas för 3:e gången med ett 2-poängsförsök och örebro kan behålla ledningen. Örebro gör nästa td och leder med 25-18. Täby ger sig inte utan lyckas igen reducera med en bra td drive och ställningen blir 25-24 då täby återigen misslyckas med 2-poängsförsöket efter en väldigt snygg solo-tackling av herr Stenberg på en annars fri täby fb. På följande kickoff med ca 3:30 kvar av matchen försöker täby med onside kick med örebro lyckas täcka bollen och offensen har chans då att spela ut klockan. De lyckas inte helt ut utan täby tar över bollen efter att örebro tar ca 20-25 yards och 2:30 minut. Täby alltså med bollen och ca 60 yards till mål och en minut. Om jag minns händelseförloppet rätt så är 1:a försöket incomplete. 2:a complete för ca 5-6 yards. 3:e också incomplete. Och på 4:e återigen incomplete och örebros offense kan komma på plan och låta klockan rinna ut.
Som sagt, definitivt inte en komplett matchrapport, men kanske får man lite bättre känsla för det som hände i matchen iaf.
|
|