|
Post by Roligt on Apr 7, 2005 21:48:30 GMT 1
Nya coacherna var på bergshamra idag. Spännande var det och jag är impad. Tror detta blir bra. Cosmo är en tuff jäkel som kommer sätta fart på oss. Rejäl fart. Tror vi kommer höjja oss rejält på D i år. Roligt var det. Och att se Stu spela blir "intressant".
|
|
|
Post by 22 on Apr 8, 2005 6:58:44 GMT 1
haha.joo. Vi blir nog "lite" bättre på D. haha och se stu spela kommer som sagt bli.eee "skoj".
|
|
|
Post by OK on Apr 8, 2005 8:23:27 GMT 1
OK...
|
|
|
Post by sc on Apr 8, 2005 11:00:33 GMT 1
Mina lagkamrater verkar tro att alla vet vilka som tränar på Bergshamra och har fått coacher som heter Stu och Cosmo. Chiefs är laget, div 1 norra är serien och det ska bli kul att se hur det går med dessa herrar i förarsätet. Kan dock konstatera att O fortfarande såg ut att vara vassa på skellyn. Det lär bli tuffare framöver att glänsa på träningarna. Inte svårt iofs jag tror vårt D kommer vara klart bättre än det vi hade i SS senaste året. Inte för att det säger så mycket
|
|
|
Post by En som var dr on Apr 8, 2005 11:13:57 GMT 1
Har ni gått igenom kickoff än, så att ni vet bollen är levande efter 10 yards???
|
|
|
Post by SC13 on Apr 8, 2005 13:20:30 GMT 1
Vet inte riktigt vad syftet med den här topicen var, men innan det blir för mycket klubb för inbördes beundran så kan vi väl ta och styra om det lite; Hur ser träningarna ut för resten av klubbarna? Vilka spelstilar väntas vi se under säsongen? I Solna börjar vi få ordningen på offense backfield och vi har iaf en komplett linje, men det skulle inte göra nått med lite förstärkning. Någon som är sugen på att komma till en klubb som satsar seriöst? R & S börjar kännas mer och mer naturligt och receivers är många och sugna. Hoppas att vi kommer kunna producera, men underhållande lär det förhoppningsvis bli! Defense är svårare att säga hur vi kommer spela eftersom vi inte riktigt vet vad de nya coacherna har planerat. Men vad jag förstår så har dom förberett mycket och jag tror att vi kommer ha många looks och ett disciplinerat defense med ny filosofi. Kommer kanske behöva blitza en del för att sätta press? Det återstår kanske att se... Hur ser ni övriga ut? Vi har öppningsmatch mot Täby, vår motsats? Kör ni fortfarande Wing-T? Är hästsvansen QB? Får han någon chans att passa bollen (för arm har han ju)? Har KTH/DIF ändrat något sen ni lämnade KTH? Förut var det ju ett ganska varierat offense som utnyttjade svagheterna i defense, har ni nischat er mer? Uppsala är väl Scott-show, men har ni något running-game? Defense? Resten av lagen har jag ingen koll på, men vill gärna få koll... Berätta gärna hur det ser ut på träningar och vad tendenserna verkar bli! Väl mött! Anders Onselius
|
|
|
Post by Mathias Holmgren on Apr 8, 2005 15:29:56 GMT 1
Hej Anders
DIF kommer nog att försöka vara ganska basic på offense, hellre att vi är sunda än att vi är fancy. Det kanske inte är något nytt, jag vet inte. Förhoppningsvis kommer vi att bli balanserade. Förra året lutade KTH sig en aning för mkt på passningsspelet i några matcher (lite för mycket shoot-outs). Inget ont om passningsspelet, men vi vill vara tvådimensionella vilket jag inte alltid kände att vi var med KTH förra året. Förutsättningarna borde finnas, truppen är en helt annan i Djugården vilket också påverkar en hel del. Vad som sedan fungerar bäst på matcherna och vad som blir vår grej, det får vi se helt enkelt. Det är för tidigt att säga.
På defense kommer vi att vara betydligt bättre än vad KTH var förra året (vilket jag inser inte säger så mycket). Det har skett stora förändringar till det bättre, både när det gäller spelare och hur vi spelar.
Mer än så känns svårt att gå ut med eftersom inte ens vi coacher egentligen vet hur bra vi eller någon annan är och kommer att vara vid första match. Det känns som om många här vet mer om det än jag.
Jo, just det. Det har frågats om roster för Djurgården. Det kommer, vi ska ta fram en inom kort.
|
|
|
Post by Blundon02 on Apr 8, 2005 21:17:44 GMT 1
Hey Anders!
Just a quick update from the 86ers.
If you mean that by being the Head Coach it makes it the "Scott-show", you're right on, but other than that the effect of my individual playing contribution will be much less than the past few years. Of course we'll pass the ball; with the talented receivers I have I'd be crazy not to. However, I think people will be surprised to see that we've got some solid backs as well giving us a more balanced attack than last year. The line is a little inexperienced with some rookies but they've been coming along quite well with some great coaching. The biggest surprise will be on Defence. We've taken a little heat for a few "old-timers" coming back but the experience and attitude they give us will definitely make the difference. They'll fit in well with the younger, quicker guys chasing you around! Well, that's about it for now, don't want to give too much away. Can't wait for the season to begin!
|
|
|
Post by mnkey on Apr 8, 2005 22:42:29 GMT 1
Att kalla nån "hästsvansen" e inte bara ett hån. Om man inte tar reda på folks namn med dagens teknik men ändå vill nämna dom i en s.k "nät-scout" så borde väl placeringen räcka?... annars bra jobbat!!
|
|
|
Post by knslig on Apr 8, 2005 23:07:02 GMT 1
Vadå? Killen har ju hästsvans! Tror du att han skäms över sin frisyr? om nån kallade mig för "killen med tatueringen" borde jag ta det som en förolämpning då? eller ska man kanske fatta att det bara va en beskrivning av nån man inte kan namnet på?!
|
|
|
Post by mnkey on Apr 9, 2005 18:18:04 GMT 1
ok..jag tycker lite annorlunda, men som sagt lever vi en demokrati så detta ämne känns avslutat..
GLHF
|
|