|
Post by Fundersam on Apr 5, 2005 2:16:27 GMT 1
Läste att GBG har dragit ur sig ur div1 nu... innebär detta att även deras "C" lag kommer kommer dra sig ur.. lr kan man bara ha "A" och "C"
|
|
|
Post by Jaja on Apr 5, 2005 8:09:34 GMT 1
Det var ju inte så otippat! Förbundet kanske skulle kolla lite närmare på de siffror lagen skickar in för att få spela i SS...
|
|
|
Post by asd on Apr 6, 2005 12:51:31 GMT 1
Varför slog de samman lagen? Jag måste säga att det varit bättre att ha två lag i DIV1 med derbyn och fotbollsfest.
Eftersom de inte ens klarar skapa en hemsida så antar jag att de drar sig ur SS också. tråkigt tråkigt.....
|
|
|
Post by tert on Apr 6, 2005 15:24:05 GMT 1
patetiskt..
|
|
|
Post by guest on Apr 6, 2005 15:33:31 GMT 1
men inte har det varit nåt snack om att dom ska dra sig ur superserien. jag vågor nog sätta min vänstra pungkula på att dom spelar ss i år.
|
|
|
Post by mcfeast on Apr 6, 2005 15:55:45 GMT 1
och? fan de har ju lovat annat till saff
|
|
|
Post by jiek on Apr 6, 2005 15:59:12 GMT 1
hade saff vetat hur det egentligen var hade limhamn spelat i ss nu..
|
|
TJ
Backup
|
Post by TJ on Apr 6, 2005 16:04:11 GMT 1
Jag trodde att förbundets nej till Limhamn mest baserade sig på ekonomiska aspekter och då spelar det väl ingen roll om Göteborg klarar sig eller inte. Att ha 6 lag i SS är inget självändamål. Bedömmer förbundet att ett lag inte klarar det ska de inte vara där punkt slut. Om ett annat lag i SS inte klarar det så förändrar ju inte det situationen för ett annat lag som inte klarar det.
|
|
|
Post by Hearsay on Apr 7, 2005 7:32:03 GMT 1
Enligt hörsägen
Ang Limhamns ekonomi så fick de nej, bl.a för att de inte tagit med licensavgifterna för spelarna i sin budget. Å andra sidan så bestod medlemsavgifts intäkterna endast av den del som går till klubben. Den del som passerar genom klubben, dvs licenspengarna, fanns alltså inte med på varken intäkter eller kostnader. Istället för att begära ett förtydligande så valde "Granskningsgruppen" att säga aytt man inte har tagit med alla utgifter.
Angående spelartruppen valde Limhamn att endast ta med spelade som var med i Limhamn förra säsongen. Eftersom värvningsfönstret inte var öppet vid den tidpunkt handlingarna skulle vara inne kunde och ville man inte ta med spelare som man inte kunde få skrifltigt på. Dvs Seniorlaget och U19 laget var den trupp som kunde presenteras. Sen bedömdes Limhamns trupp för att sakna rutin och att vara för ung.
Samma sak gällde nog för GBG. Tar man två seniorlag och två U19 lag så är det väl ganska klart att man har en bred trupp som har en del rutinerade spelare.
|
|
|
Post by intressant on Apr 7, 2005 12:26:43 GMT 1
mad andra ord göteborg spicya tills sin spelar trupp medan limnhamn sa som det var.
|
|
|
Post by someone on Jun 1, 2006 17:59:53 GMT 1
hehe fan vad illa men inte har det varit nåt snack om att dom ska dra sig ur superserien. jag vågor nog sätta min vänstra pungkula på att dom spelar ss i år.
|
|