|
Post by New on Jan 27, 2005 6:50:37 GMT 1
Nu är nya schemat ute, blir ett riktigt getingbo! Vad tror ni, är SS lagen som åkt ner starkast eller kan Täby försvara sin titel? Eller är Uppsala som avslutade så starkt farligast?
|
|
|
Post by Anonym on Jan 27, 2005 7:07:47 GMT 1
Detta är ju för fan skandal! Hur kan man INTE flytta ner Solna och Örebro till division 2??? Varför ska dessa två lag särbehandlas för? Det finns lag i 2:an som kämpat för att komma upp i 1:an och sedan Superserien. Nu får både Solna och Örebro hjälp med att komma tillbaka upp. AVGÅ!!!!!!!!!!!!!!!!! www.amerikanskfotboll.com/div-1.html
|
|
|
Post by Norr on Jan 27, 2005 7:41:38 GMT 1
Visst skulle det vara "rättvist" att flytta ner dessa två lag till tvåan. Men vi måste ju tänka på sportens bästa också. Vi är i dagsläget bara 30+ lag i hela sverige, varje gång vi tappar ett lag så skjuter vi oss i foten. Solna/Örebro får en plats i ettan för att det är där dom passar bäst in.
|
|
|
Post by Anonym II on Jan 27, 2005 7:50:17 GMT 1
Det bästa vore om man skapade en Division 1 Stockholm med:
Djurgården Tyresö<br>Solna Täby Arlanda B Berga Södertälje
|
|
|
Post by TT on Jan 27, 2005 7:51:18 GMT 1
Så nu är det för sportens bästa, men när det gällde Göteborg så gick det absolut inte för sig. Och C4 fick snällt börja om i 1B södra. Om jag inte minns fel så kom C4 besked innan årsskiftet det året. När Stockholmslag är inblandad då blir det särbehandling.
|
|
|
Post by Stockholmbias on Jan 27, 2005 8:52:51 GMT 1
Givetvis kommer Örebro och Solna ligga i toppen när säsongen är över. Jag tror Solna är de starkare av dem.
|
|
|
Post by fan of football on Jan 27, 2005 14:48:55 GMT 1
Gå in i SAFF:s forum och läs Wikings motivering till beslutet... Ni som inte gillar beslutet, om ni kan komma med sakliga argument varför beslutet var fel efter att ha läst motiveringen, varsågoda och berätta för oss andra..
Div1 Norra kan blir _riktigt_ sevärd i år...
|
|
|
Post by Tnkaren on Jan 27, 2005 22:17:51 GMT 1
Rätt eller fel det vet man inte förens säsongen är över.. Frågan är bara den, hur bra är de forna SS klubbarna, har dom kvar några riktigt bra spelare?
Har man lärt sig nått om Amerikansk Fotboll genom åren så är det inte direkt vanligt med lag som dalar sakta, utan lag reser sig och faller på en säsong oftast, givetvis med få undantag...
Att lösa detta fall så här hoppas jag är den bästa lösningen på lång sikt, Jag hoppas personligen på att SS krashar o brinner 2006 men det är jag det! Nationellt playoff!! HELL YEAH!!!!!
Tänker bara ta o önska lycka till till Örebro, Solna och Ja resten av footbolls-Sverige 2005 gör vi till en good årgång vi minns, OK!?
|
|
john
Bänkvärmare
|
Post by john on Feb 9, 2005 15:19:11 GMT 1
inte länge kvar tills kickoff och då börjar man undra lite kring hur lagen ser ut.
Gefle Red Devils: En massa juniorer och 2? jänkare, kommer det räcka hela vägen?
DIF: Ryktas om 70?? man på rostern men bara 30 på träningarna, vilka har man lyckat rekrytera från andra sthlm klubbar.
Solna Chiefs: Ryktet säger att minst 8 pers har gått till SMM, minst 1 till Arlanda och ett par till DIF. vilka det är får vi väll se snart. Vem kommer coacha defence nu när östlund har tackat för sig?
Tyresö Royal Crowns : Vilka har lämnat clowns? Perlan till CC, vilka andra hoppar på?<br>Ryktet är iaf att dom letar efter en ny QB. Jenmert har en bra grund att jobba på.<br> Täby Flyers: Kommer valle att göra comeback i år igen?
Uppsala 86ers: Babak har visst synts till på SMM träningar Kommer Scott orka ett år till?
Västerås Roedeers: kommer mighty roedeers bli roadkill eller kommer dom ha någon chans mot dom "etablerade" lagen?
Örebro Black Knights: Hegbo i SMM, Abdel till Arlanda och kanske Stål till arlanda också. den som lever får se.
|
|