|
Post by Statestiken on Aug 31, 2007 7:57:54 GMT 1
Pinsamt att lagen inte kan lämna in stats till SAFF så dom kan lägga upp dom på hemsidan.
Alla lag borde skämmas
|
|
|
Pinsamt
Sept 3, 2007 14:11:04 GMT 1
Post by Sprkpolisen on Sept 3, 2007 14:11:04 GMT 1
Pinsamt att lagen inte kan lämna in stats till SAFF så dom kan lägga upp dom på hemsidan. Alla lag borde skämmas Pinsamt att du inte kan bygga en enkel mening så att den blir läslig.
|
|
|
Pinsamt
Sept 3, 2007 18:13:21 GMT 1
Post by wwehd on Sept 3, 2007 18:13:21 GMT 1
Pinsamt att du måste skriva ett inlägg bara för att personen i fråga inte har läst 400 poäng svenska på Frescati.
Saken blir ännu mer pinsam för dig när du helt säkert förstår vad han/hon menar, även om meningsbyggnaden inte är i samma klass som Fredrik Lindströms.
Skärp dig!
|
|
|
Post by Tomas Bodin U86ers on Sept 4, 2007 9:54:24 GMT 1
Jag tycker att kravet på SS klubbarna när det gäller att leverera statestik efter match borde öka. Att det som nu ofta tar mer än 1 vecka tycker jag är tråkigt då statestik är en del av vår sport! Jag tycker att detta till exempel skulle bötfällas. Är man en SS klubb ska man kunna ha de resurserna. Detta är för övrigt väldigt enkelt för SAFF att kontrolera.
Tomas Bodin
|
|
|
Pinsamt
Sept 4, 2007 11:39:54 GMT 1
Post by statistik on Sept 4, 2007 11:39:54 GMT 1
Jag tycker att kravet på SS klubbarna när det gäller att leverera statestik efter match borde öka. Att det som nu ofta tar mer än 1 vecka tycker jag är tråkigt då statestik är en del av vår sport! Jag tycker att detta till exempel skulle bötfällas. Är man en SS klubb ska man kunna ha de resurserna. Detta är för övrigt väldigt enkelt för SAFF att kontrolera. Tomas Bodin Kanske dags att tänka om och skaffa nytt Statistik program Detta ska man kunna ha en koppling till internet och köra "live uppdateringar" med www.turbostats.com/football.htm
|
|
|
Pinsamt
Sept 4, 2007 12:06:58 GMT 1
Post by Tjalle on Sept 4, 2007 12:06:58 GMT 1
Det är SAFFs fel som har gamla statistikprogram?? Skön inställning.
Jag som trodde att problemet var att föreningarna inte tar stats på matcherna eller orkar göra det i tid efter matcherna. Hur skulle det bli bättre med liveuppdateringar om ingen sitter vid datorn och knappar in statistiken?
Men jag har nog missat något.
Anders ps FYI, man kan köra med Live även med det program som vi fått från SAFF....
|
|
|
Pinsamt
Sept 4, 2007 14:44:20 GMT 1
Post by StefanOud on Sept 4, 2007 14:44:20 GMT 1
Jag tycker att kravet på SS klubbarna när det gäller att leverera statestik efter match borde öka. Att det som nu ofta tar mer än 1 vecka tycker jag är tråkigt då statestik är en del av vår sport! Jag tycker att detta till exempel skulle bötfällas. Är man en SS klubb ska man kunna ha de resurserna. Detta är för övrigt väldigt enkelt för SAFF att kontrolera. Tomas Bodin Sorry, Thomas, du vet att jag har din rygg i andra fall, men... Det är många saker som ska ordnas för att spela bra fotboll. Inget lag i Sverige sköter alla åtaganden perfekt. I vårt, Arlandas, fall räckte det med att den U19-kille som alltid annars är huvudansvarig för statistiken åkte på semester för att vi inte skulle kunna sköta vårt åtagande vad gäller statistik. Något som vi gjort bättre och längre än någon annan förening i Sverige, någonsin. Vad detta visar på är att organisationerna runt alla lag, även de i Superserien, är tunna och bräckliga. Jag har sammanställt statistiken för våra två sista hemmamatchen men ännu inte haft tid att lägga in dem i datorn och kunnat publicera dem. Jag vill hellre att de kommer korrekt och sent än fulla av felaktigheter och i tid. Och låt oss inte börja tala om vad som ska bötfällas och inte...
|
|
ocho
Backup
|
Pinsamt
Sept 4, 2007 20:41:44 GMT 1
Post by ocho on Sept 4, 2007 20:41:44 GMT 1
Det är SAFFs fel som har gamla statistikprogram?? Skön inställning. Jag som trodde att problemet var att föreningarna inte tar stats på matcherna eller orkar göra det i tid efter matcherna. Hur skulle det bli bättre med liveuppdateringar om ingen sitter vid datorn och knappar in statistiken? Men jag har nog missat något. Anders ps FYI, man kan köra med Live även med det program som vi fått från SAFF.... Problemet med det program som SAFF vill (kräver?) ska användas är väl knappast att det saknar möjlighet till live-rapportering via internet. Däremot anser jag att det är onödigt komplicerat! Hur många använder sig idag av DOS-baserade program? Försvinnande få skulle jag gissa... Vi (Limhamn) har haft problem just pga detta. Personerna som har uppdraget att sköta statistiken kan inte hantera programmet till fullo vilket renderar ofullständig eller, i värsta fall, oanvändbar statistik. Givetvis kan man välja att köra statistiken under match med papper och penna, men då måste någon ta sig tiden att sätta sig för att knappa in dessa siffror i datorn. I vår förening skulle denna någon varit undertecknad och då jag även har andra uppdrag att utföra, i föreningen och "civilt", så hamnar statistiken långt ner på prio-listan. Tråkigt och tydligen irriterande för vissa, men tyvärr den verklighet jag, vi i föreningen och i förlängningen resten av fotbollssverige måste leva med. Angående att bötfälla föreningar som inte levererar statistik, har fel kulör på hjälmarna eller annat kineseri så är min personliga åsikt att det stjälper snarare än hjälper fotbollen i Sverige. Men det är en annan debatt...
|
|
|
Pinsamt
Sept 4, 2007 22:19:28 GMT 1
Post by Roligt on Sept 4, 2007 22:19:28 GMT 1
Nu tycker jag att du blandar äpplen och päron rätt friskt. Varför är SAFFs program komplicerat för att det är dos-baserat??? Det är det inte alls, skulle vilja påstå att det inte har ett dugg med saken. Oavsett vilket program du kör med så måste informationen in i datorn. Om du sedan har ett dos eller vista spelar ingen som helst roll. Rätt usel bortförklaring.
Och dina andra bortförklaringar är rätt dåliga de också, du har inte tid, han som är ansvarig kan inte programmet då det är för komplicerat. Du menar alltså att ni i Limhamn inte är lika smarta som Arlanda, Stockholm, Carlstad eller Tyresö? Känns som en mindre lyckad förklaring. Har inte ni i Limhamn desutom lyckats fixa statistiken tidigare under alla era år i Superserien?
Du ger ju förklaringen själv "hamnar statistiken långt ner på prio-listan". Där har du förklaringen, skyll inte på något annat. Ni tycker inte att statistiken är viktig.
Det roligaste är alltid att alla vill ha statistiken men den ska på något outgrundligt sätt komma från planen in i datorerna av sig själv. Eller så ska nån annan fixa det.
|
|
|
Pinsamt
Sept 4, 2007 23:06:07 GMT 1
Post by Tomas Bodin U86ers on Sept 4, 2007 23:06:07 GMT 1
Tack för hållningen av ryggen Oud. Min kritik var inte alls riktade mot just arlanda. Utan mot samtliga som inte levererar statistik och till SAFF. Men framför allt så var den till för att få igång en vettig diskution utan Paj.
Men för att ta svara på den höga vackra boll som Oud la upp så måste jag säga att det är där vi har det största problemet. Att ofta är EN persons 100% deltagande allt för viktigt. Om vi i alla föreningar får fler som deltar i det administrativa arbetet så blir det roligare även för den där eldsjälen.
ps. Böter tycker jag fortfarande skulle vara en lösning, det behöver inte vara någon stor summa utan bara lite extra administrativt arbete ds.
|
|
|
Post by Knute Rockne on Sept 5, 2007 0:58:10 GMT 1
Is there a person in SAFF who is responsible for the Stats? Should not he or she be fixing the problem? Each club could pay a little for some person in SAFF to go around and help put some control in place. ??
|
|
|
Post by MDI on Sept 5, 2007 2:04:51 GMT 1
Roligt: Om de personer från Limhamn som ska använda programmet inte lyckas göra det så ÄR programmet för krångligt.
När såg du en Ericssonmobil senast? Det gyllende exemplet hur det går för konsumentföretag med inställningen "om folk är för dumma för att använda våra telefoner får de skylla sig själva".
Kravet på ett statprogram borde vara ett en person första gången han eller hon tar stats på en match själv kan rapportera in statsen till SAFF utan att ge upp i frustration. På så sätt blir inte klubbarna beroende av "han som brukar göra det". Uppfyllar SAFFs program detta är det okej, gör det det inte så borde det bytas om något annat gör det.
|
|
|
Pinsamt
Sept 5, 2007 10:47:15 GMT 1
Post by hasseb on Sept 5, 2007 10:47:15 GMT 1
Hatar o dra upp det igen men:
"Målsättningar och krav för 2007:[...]Föreningarna[...]K2.22 Skicka matchrapport med kommentarer, poänggörare, MVP, Publiksiffra, statistik, bilder etc. till media efter match, skall skickas matchdag[...]K2.25 Statistik från matcher på hemsida"
Ja, det krävs även kunnig personal för att få det här att fungera. Därför tycker jag att det saknas en punkt under SAFFs åttaganden. Det bör finnas ett krav på utbildningstillfälle från förbundshåll på just statistikföring. Har för mig att det anordnades en träff för något år sedan där bland de inbjudna var statsansvarig, web etc ur föreningarna i Superserien. Tyvärr var nog inte uppslutningen allt för stor. Men varför kan inte någon duktig förening då vara pionjärer där ute i landet och bjuda in till någon form av endagskurs? Tid och ork kanske är en anledning, vad vet jag...
|
|
|
Pinsamt
Sept 5, 2007 17:32:07 GMT 1
Post by na on Sept 5, 2007 17:32:07 GMT 1
jag tycker att det borde vara en målsättning att fler lag än bara superserieklubbarna för statistik
|
|
|
Pinsamt
Sept 5, 2007 20:14:17 GMT 1
Post by D Sandberg on Sept 5, 2007 20:14:17 GMT 1
Om nu programmet är för komplicerat, hur svårt kan det då vara att skaffa ett nytt? Det måste ju finnas 100 olika program med tanke på sportens omfattning i sitt hemland, och hur statistikkåta man är i det landet.
Jag kan faktiskt sticka ut hakan och garantera att inom fotbollssverige finns det garanterat en människa, eller en bekant som kan programmera ett nytt, windows-baserat program som alla klarar av att hantera.
|
|