|
Post by BEST on Aug 27, 2007 12:16:46 GMT 1
Best Offense (mest poäng)
1. Carlstad 2. Stockholm 3. Limhamn 4. Arlanda 5. Tyresö
Best Defense (minst poäng insläppta)
1. Limhamn 2. Carlstad 3. Stockholm 4. Arlanda 5. Tyresö
Är listan som den ska vara tycker ni? Jag trodde inte Carlstad skulle leda Poängligan för Offense! Trodde SMM eller LG skulle vinna den pga dom har mycket mer landslags killar på skill-positionerna mm....
|
|
|
Post by aloah on Aug 29, 2007 14:31:25 GMT 1
till skillnad från ALLA(typ) andra lag i sverige så spelar SMM inte 4wr set shotgun, de håller sig till Westcoast. en "långpass" på 12y och mycket springspel resulterar sällan i höga poäng, så att SMM ligger tvåa förvånar mig lite ändå
|
|
|
Post by Intresserad on Aug 30, 2007 12:07:26 GMT 1
Ni som är riktigt insatta i sporten (det är inte jag) kanske kan förklara för mig följande:
Jag tittar mycket på amerikansk forboll både live och på diverse tv-kanaler som sänder. Man pratar mycket om QB och WR som gör mycket poäng (och det är ju det som är viktigast), men dom som gör det stora jobbet (enligt mig) är ju O-line som ser till att QB får tid att leverera dessa passning och kan göra dessa löpningar. Men man hör nästan aldrig något om deras jobb.
Kan tänka mig att CC har en duktig O-line bl.a efter som dom gjorde mest poäng i SS, men aldrig att man hör eller ser att dessa killar får någon kredit.
Tacksam för svar från Er som är insatta.
P.s har också hört att f.d SS-laget JR oftast få fram duktiga linjespelare, vad gör dom som inte andra gör? Tror att CC har 4 spelare från JR i sitt lag.
|
|
|
Post by Publik on Aug 30, 2007 12:14:12 GMT 1
"The forgotten five"
|
|
|
Post by lag on Aug 30, 2007 16:34:25 GMT 1
O-line, D-line, WR´s, LB´s, DB´s, RB´s, QB osv är alla lika viktiga, vissa säger att en position är viktigare än en annan, men det är ju lite fel sätt att se på saker och ting då detta är en lagsport där varje individ är beroende av hur och vad personen brevid gör.. Linjespelare lyfts ofta inte fram utan kanske hamnar i skymundan av sk playmakers som syns, ofta i anfallet, men så är det i stort alla lagsporter. sedan att säga att en position är viktigare än en annan det går inte riktigt ihop, det är som att säga; har du ingen bra oline så får qb ingen tid att passa och då har du inget passpel, ja det är till viss del rätt men om man inte har några recivers så spelar det ändå ingen roll hur lång tid qb har för då har han ju ändå ingen att passa till, osv. Sedan går detta ihop med hur anfallet fungerar tillika försvar samt lika viktiga speciallteams. tre delar där alla skall fungera, åtminstone i superserien och ute i europa.
vissa säger att en position kan vara mer betydande än en annan, jag skulle nog säga att vissa misstag syns mer än andra, dline missar en tackling, okej, men en corner som missar en lite längre ner på fältet är inte alltid helt ok.
den enda spelaren jag kan ge en lite större antydan till mer fokus på är enbart qb, utan en ledare så blir det välldigt svårt...
|
|
|
Post by DB on Aug 31, 2007 9:43:06 GMT 1
Håller inte riktigt med. Ska man välja ut en position som är viktigast måste det var DB. För de försvarar mot pass men kan komma upp och tackla på run. De kan göra interception och därefter springa in TD. De kan liksom spela både O och D samtidigt. Så det kanske inte är en slump att de bästa atleterna spelar DB. De är också snyggast på plan, åtminstone var de det för några år sedan.
"A DB never gets burned, only nicely tanned"
- avundsjuk O-linespelare
|
|
|
Post by DL on Aug 31, 2007 18:28:56 GMT 1
Håller inte riktigt med. Ska man välja ut en position som är viktigast måste det var DL. För de försvarar mot pass men kan komma upp och tackla på run. De kan göra interception och fumble och därefter springa in TD. De kan liksom spela både O och D samtidigt. Så det kanske inte är en slump att de bästa atleterna spelar DL. De är också snyggast på plan.
|
|
|
Post by LB on Aug 31, 2007 18:30:27 GMT 1
Håller inte riktigt med. Ska man välja ut en position som är viktigast måste det var LB. För de försvarar mot pass men kan komma upp och tackla på run. De kan göra interception och därefter springa in TD. De kan liksom spela både O och D samtidigt. Så det kanske inte är en slump att de bästa atleterna spelar LB. De är också snyggast på plan.
|
|
|
Post by OL on Sept 1, 2007 8:57:03 GMT 1
Håller inte riktigt med. Ska man välja ut en position som är viktigast måste det var OL. De är också snyggast på plan........
|
|
|
Post by D Sandberg on Sept 2, 2007 22:57:11 GMT 1
Är det någon mer än jag som tror att "Intresserad" egentligen är en OL från JR?
|
|
|
Post by Official on Sept 3, 2007 9:28:27 GMT 1
Håller inte riktigt med. Ska man välja ut en position som är viktigast måste det var LB. För de försvarar mot pass men kan komma upp och tackla på run. De kan göra interception och därefter springa in TD. De kan liksom spela både O och D samtidigt. Så det kanske inte är en slump att de bästa atleterna spelar LB. De är också snyggast på plan. Jag håller inte heller med. Ska man välja ut en position som är viktigast på plan måste det utan tvekan bli domarna, eftersom det utan domare inte hade blivit några matcher alls!
|
|
|
Post by Peter on Sept 3, 2007 12:06:59 GMT 1
*gäääääääääääsp*
|
|
|
Post by Intresserad on Sept 3, 2007 12:45:10 GMT 1
Till herr Sandberg; Tyvärr är jag alldeles för gammal (59 år) för att spela, men bra försök. Har bara blivit intresserad av sporten. Trodde att man på detta forum kunde få svar på frågor om sporten av folk som kan sporten, men jag trodde fel. Tack för mig.
|
|
|
Post by svar on Sept 3, 2007 12:55:31 GMT 1
Ni som är riktigt insatta i sporten (det är inte jag) kanske kan förklara för mig följande: Jag tittar mycket på amerikansk forboll både live och på diverse tv-kanaler som sänder. Man pratar mycket om QB och WR som gör mycket poäng (och det är ju det som är viktigast), men dom som gör det stora jobbet (enligt mig) är ju O-line som ser till att QB får tid att leverera dessa passning och kan göra dessa löpningar. Men man hör nästan aldrig något om deras jobb. Kan tänka mig att CC har en duktig O-line bl.a efter som dom gjorde mest poäng i SS, men aldrig att man hör eller ser att dessa killar får någon kredit. Tacksam för svar från Er som är insatta. P.s har också hört att f.d SS-laget JR oftast få fram duktiga linjespelare, vad gör dom som inte andra gör? Tror att CC har 4 spelare från JR i sitt lag. Anledningen till att JR får fram så många duktiga OL spelare är att de har en väldigt bred ungdomsbas och får fram många stora killar ute i obygden, de blir sällan RIKTIGT bra förrän de byter lag
|
|
|
Post by OL form DE on Sept 3, 2007 13:33:52 GMT 1
Tydligen tillräckligt bra för att spela i LL . Och alldeles för bra för att spela i Div 2 så då är det nog bra både för sverige och dom själva att spela i ett SS lag.
|
|