|
Post by gnall on Sept 12, 2007 22:00:35 GMT 1
...skulle det bli domare ifrån Danmark så gnälls det nog över det oxå...tror CC inte bryr sig om att Fereed kommer ifrån skåne utan att han är just Fereed ;D
|
|
|
Post by Guran on Sept 13, 2007 5:30:52 GMT 1
Äsch... Carlstad kommer alltid ha en spelare framme vid dommaren för att diskutera varje litet domslut som går dem emot, oavsett vem det är som dömmer.
|
|
|
Post by Publik on Sept 13, 2007 9:55:44 GMT 1
Allt kommer handla om defense. Om Limhamn kan ha bra cover på Stål och även containa Shoemaker, då vinner dom matchen.
Kan dom inte göra ovan så kommer det inte bli en rolig dag för Limhamn.
Om man ser till Carlstad match mot Arlanda så har Carlstad grym dline och hyffsade linebackers (när det kommer till passcover) Deras secondary är riktigt dåliga om man ser till deras andra lagdelar.
Kan Jordan läsa av Carlstads defense på samma sätt som Tom gjorde i semifinalen så kommer dom scora. Dom kan inte förlita sig till springspelen då CC kommer stänga ner det mesta på marken.
Jag tippar seger till CC med 35-10
Grattis Carlstad till första guldet !
|
|
|
Post by Publik on Sept 13, 2007 12:08:27 GMT 1
Jag tror det är dags att dyka upp i finalen med lite nya spel. Båda lagen lär ha titta på samtliga matchfilmer och det som eventuellt överraskade i första omgången är troligen inte lika effektivt i finalen.
Limhamns O-line måste storspela. Det är siza på killarna med trots detta har det varit lite svängdörrar. Carlstads db-s måste också ha en bra dag, det var mycket pass som gick fram när Arlanda var på besök nu senast.
|
|
|
Post by Knasen on Sept 13, 2007 12:50:21 GMT 1
Jag tror Limhamn vinner för de har bäst amerikan.
|
|
|
Post by hummmm on Sept 13, 2007 14:26:00 GMT 1
knasen vad grundar du det på? vad jag vet så gjorde inte jordan ett enda poäng mot smm i semin men både javid och tom gjorde poäng för cc..:S
|
|
|
Post by Knasen on Sept 13, 2007 17:46:43 GMT 1
Men ska vi se på det sättet så kommer ju CC krossa LG eftersom INGEN i LG gjorde poäng mot SMM, förutom Kimrin. Samtidigt släppte ju CC in en jävla massa poäng mot AJ.
Viktiga spelare (till exempel en amerikan) gör stor skillnad för ett lag. I synnerhet om vi pratar om en QB.
|
|
|
Post by Je Labero on Sept 14, 2007 8:56:28 GMT 1
Men ska vi se på det sättet så kommer ju CC krossa LG eftersom INGEN i LG gjorde poäng mot SMM, förutom Kimrin. Samtidigt släppte ju CC in en jävla massa poäng mot AJ. Viktiga spelare (till exempel en amerikan) gör stor skillnad för ett lag. I synnerhet om vi pratar om en QB. ... och efter fem kommer sex. B kommer efter A i alfabetet. Vad är din poäng? Vilken amerikan som är bäst är inte det samma som viktigast för sitt lag. Det är heller inte samma sak som att göra stor skillnad. Enligt mig är nog Tom i CC den bästa fotbollsspelare. Sedan Javid, Tom Marsan och Neil. Dock så är Tom Marsan mest viktig för sitt lag, sedan Neil, Javid och sist Tom. Nästan omvänd ordning alltså. Puss
|
|
|
Post by Publik2 on Sept 14, 2007 14:00:36 GMT 1
Carlstad vs Limhamn: 28-30
Kommer Jordan Neal få tillräckligt med tid att passa sina recievers, vid senaste mötet i Malmö var han ett jagat villebråd. Jag tror båda lagen kommer få tufft att flytta bollen på marken, förutom en och annan QB scamble. Det blir i luften och på specialteams denna match avgörs och det blir jämt.
|
|
|
Post by Jan Jenmert on Sept 14, 2007 14:06:24 GMT 1
Jag tror som vanligt att det kommer bli det vassaste D-fence för dagen som kommer ta hem det hela. Jag ser inget annat som talar för att det blir Limhamn i År. Carlstad har inte samma bredd, samt att deras final spöke, ännu en gång räcker till bara ett silver.
|
|
martinh
Bänkvärmare
I Am Football 24/7
|
Post by martinh on Sept 15, 2007 0:36:17 GMT 1
Jag tror att det kan bli en bra match och jag hoppas såklart att Limhamn tar hem detta
|
|
|
Post by Live Live Live on Sept 15, 2007 9:25:46 GMT 1
|
|