|
Post by Publik on Jul 1, 2007 10:51:51 GMT 1
Nu i hös´t närmare bestämt 1/9 så kommer allasom har Comhems analoga kabeltv nät att ha TV4 Sporten istället för Eurosport. Det skulle innebära att en hel hög med hushåll skulle få tillgång till den kanalen
+ alla som har abbonemang med canal digital och boxer Viasat vet jag inte om dom har TV4 sporten
Försök göra en deal med TV4 Sporten. Att dom får alla rättigheter till matchen. Vill dom ha Reklampaus när det är Quarter ge dom det.
Men försök att få en deal att dom sänder finalen.
Dom har tänkt visa "udda" sporter har dom sagt.
Kolla inom våra egna led om det finns några som hararbetat med TV som kan hjälpa till. osv osv
Men försök.
Det vore inte fel om det kom med i TV...
|
|
|
Post by Keke on Jul 1, 2007 12:23:24 GMT 1
Någon som kan förtydliga allt svammel?
|
|
|
Post by Daniel on Jul 1, 2007 14:15:45 GMT 1
Inte så svårt.
- Comhemkunder får tillgång till Tv4 Sport. - Tv4 Sport har tidigare sagt att de vill visa "udda" sporter. - Trådskaparen anser att am.fotboll platsar under den benämningen. - Samma person vill uppmana folk inom sporten att försöka arbeta för att Tv4 Sport skall sända SM-Finalen.
|
|
|
Post by Ska se om de gr on Jul 1, 2007 23:55:37 GMT 1
Jag kan kolla med farsan om han kan göra nått åt detta. Han har rätt bra kontakter inom media så jag ska snacka me han om de här ;D
|
|
|
Post by Freak on Jul 17, 2007 21:15:02 GMT 1
Jag pluggar medieteknik på KTH så jag kan fixa det där!
|
|
|
Post by Over on Jul 17, 2007 22:05:49 GMT 1
Jag tvivlar på att de vill visa Superserien om det är det du menar. Men att visa amerikansk fotboll i TV4 Sport är en väldigt bra idé. Om man ska övertala dem om något så är det att få tag i rättigheterna till NFL-matcher. Viasat kanske inte släpper dem iof.. och det vore larvigt om båda visade matcherna.
|
|
|
Post by tvtittare on Aug 27, 2007 22:46:00 GMT 1
Jag tvivlar på att de vill visa Superserien om det är det du menar. Men att visa amerikansk fotboll i TV4 Sport är en väldigt bra idé. Om man ska övertala dem om något så är det att få tag i rättigheterna till NFL-matcher. Viasat kanske inte släpper dem iof.. och det vore larvigt om båda visade matcherna. Vad kan vi göra för att få TV4 att sända finalen? Be dom snällt??? Alltid en början. Har vi några som kan media ordentligt inom organisationen, Om svaret är ja, kan dom ställa upp för att kunna sprida sporten? Varför visa NFL?? NCAA går väl lika bra, det är "mer" likt vår fotboll än vad NFL är... Men Ekvall kanske är sugen på att göra ett sammandrag av semifinalerna i alla fall. till att börja med. Var det inte Kanal 5 som visade en Monday night match en gång?
|
|