|
Post by NA on Jan 23, 2005 22:37:11 GMT 1
så... vad finns det för utmanare till guldet inom juniorfotbollen? är det bara CC som dominerar, eller kan det tänkas bli nått annat guld i U-19 i höst?
|
|
|
Post by 67 on Jan 25, 2005 0:25:33 GMT 1
örebro kan faktiskt nå långt iår!många spelare..mer rutinerad oline iår.. men först måste man kämpa ner gefle... och det gör man ju inte såååååååå lätt..och om vi gör det äre väll trc vi får ta oss an..och vi 86er är inte så sugna på och åka ut en 3e gång i semi mot dom men mitt tips är öbk-cc i final
|
|
|
Post by LeoBillgren on Jan 25, 2005 14:02:28 GMT 1
U19 blir intressant i år. Karlstad verkar inte känna till ordet "generationsväxling" så dom är väl favoriter igen?
I norr är det säkert Republicans som vanligt i topp.
I mellersta blir det nog stentufft mellan Örebro och Gävle, med Gävle som favoriter just nu känns det som.
I söder brukar Limhamn vinna och utan att vara insatt tippar jag på dom igen.
I Stockholm har TRC ägt serien ett antal år nu, med oss som ständig tvåa... Vi har inte slagit TRC i U19 (med undantag för i Dukes, men det är en annan sak...) sedan 1999. Sen får man inte glömma bort Arlanda som blivit bättre senaste tiden. Grundtipset är ändå TRC, allt annat är en överraskning.
I trion CC, Gävle, TRC har vi troligen 2005 års mästare.
|
|
|
Post by hasseb on Jan 26, 2005 14:56:34 GMT 1
Även fast jag är en supporter av CC så tror jag att det kan bli konkurrens om titeln i år. Inte minst om man tänker på att Crusaders långtida HC Christian Larsson förmodligen inte kommer ta jobbet som U-19 coach i år, med J-landslag och Superseriecoachning i "jörningen". Men det är klart.. Mycket kommer att hinna ändras tills det blir dags för U-19...
/ H
|
|
|
Post by robban on Jan 27, 2005 15:25:35 GMT 1
Kanske göteborg dom har ju flera u-19 spelare nu så det kanske blir lite fajt mot cc
|
|
|
Post by the one on Jan 29, 2005 15:45:43 GMT 1
gefle tappar bara en spelare från förra årets final. De hade en 85:a så om de fortsätter att utvecklas så kan det bli jämt i toppen. De kommer troligtvis också att tappa deras bästa o-line spelare Markus Lind som åker till USA
|
|
|
Post by aengus on Feb 4, 2005 13:51:29 GMT 1
tror att den södra u19 serien kan bli mycket rolig i år lite mer lag än förra året och många spelare som spelat ett par år. tror att i söder kommer nog vi i karlshamn att ligga högt uppe och spöka för de andra lagen.
|
|
|
Post by lag on Jun 1, 2005 23:06:35 GMT 1
Jämtland verkar starka iår. Dem kommer nog att överraska. av vad jag har hört.
|
|
|
Post by insatt on Jun 2, 2005 0:32:51 GMT 1
Att CC inte haft generationsväxling än beror till viss del på att laget som vann -00 var mycket ungt. Tror de va tre som va "seniors" det året. Även om det var många riktigt bra 82or så var stommen 83-85 kullen, av vilka många spelat sen -99. Så det är detta året som växlingen kommer om den ska göra det. Gävle måste ses som favorit annars, mycket bra förra året och tappar nästan inget, kan vara en ny era på gång kanske? Revanchsugna lär de vara iaf. Men sen så kan alltid ungdomsklubbar som Trc, JR, LG och SC sticka upp.
|
|