|
Post by Publik on Jun 9, 2007 15:49:49 GMT 1
Slut på första halvlek
|
|
|
Post by score on Jun 9, 2007 18:54:24 GMT 1
vad blev det?
|
|
|
Post by ref on Jun 9, 2007 19:09:50 GMT 1
trc-smm 14-48
|
|
|
Post by superstar on Jun 9, 2007 19:11:52 GMT 1
40(nånting) - 14 (tror jag)
Tyresös offense tog ända tills sista driven på sig att komma igång, SMMs var alerta från första början. SMMs defense gjorde sitt jobb och hade ett par bra tacklingar för loss of yards, och Tyresös defense såg bra ut också. Men de hade en osjysst uppgift under hela matchen då TRCs offense gick 3 o ut hela dagen. Sen att spela i nästintill 30gradiga temperaturer gör ju inte hela saken lättare. Hade TRCs offense haft hälften av det flytet SMM hade hade siffrorna sett jämnare ut.
|
|
|
Post by suPastar on Jun 10, 2007 14:20:31 GMT 1
ahh just ja, SMM hadde flyt, alltså tur och vann således matchen. Tyresö var sig själva enbart sista driven då man spelar som alltid brukar göra, alltså att avsluta en O-drive med TD.
|
|
|
Post by sopaStar on Jun 10, 2007 16:07:47 GMT 1
men superstar har alltid tyckt att Tyresö är i SMM klass;
Re: SMM-TRC SCRIMM « Reply #4 on Apr 8, 2007, 2:51pm »
-------------------------------------------------------------------------------- Tyckte det var väldigt jämnt, smm var de ända som fick 1 pick, annars vare fram och tillbaks. Båda såg stabila ut!
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Jun 10, 2007 16:20:26 GMT 1
sånt här är så kul att se...ha lite verklighetsuppfattning...men så är det alltid med lag, de är så bra, men gå igebom position för position så ser man att de bästa lagen saknar de weakspots som de andra lagen har, handlar ofta om corners och linjespelare. titta själv så kan ni se.
|
|
|
Post by eh on Jun 10, 2007 16:47:00 GMT 1
Jag tolkar inlägget väldigt opartiskt. Han säger ju att SMM var det bättre laget, trcs offense gick 3 och ut hela matchen vilket satte deras defense i en tuff sits. SMM hade bra momentum och fick bra flyt på sitt offense, vilket trc saknade, men om de hade lyckats förvalta sina chanser och fått momentum, likt smm, så hade siffrorna blivit mindre.
Dvs att siffrorna hade blivit mindre i relation till att trcs offense hade haft mer tid på plan, medan deras defense hade fått pusta ut, vilket samtidigt blir en variabel i SMMs offensem minskade tid på mattan.
Inget konstigare än så. Kontentan i inlägget var en strukturerad återgivning om hur matchen såg ut i det hela. Punkt.
|
|
|
Post by publik anna on Jun 10, 2007 22:50:15 GMT 1
Hej eh,
Så om Tyresö bara hade lyckats förvalta sina chanser så hade det blivit mycket jämnare, du menar de fyra försök man har på sig att ta 10yards...
SMMs försvar hade kunnat hålla nollan mot TRC, precis som senast, men man gjorde som Limhamn och rullar in backup så att alla får vara med och man är således inte starkare än sin svagaste länk. Att tillägga är att lagen gör helt rätt i att rulla in folk och TRC enda anfalls TD är inte mindre värd på något sätt.
Att det finns ett TRC spöke som gör att de är seg startade är rent påhitt, anledningen är att motståndarna gjort så pass många poäng att de i andra delen av matchen tycker att det är läge att rulla in lite skakiga ben.
I stort sätt alla är glada att TRC spelar, men de har lite att jobba på innan någon kan säga att de är i klass med Stockholm mean machines. Bygg vidare på ert försvar, utnyttja era duktiga tränare och framför allt, städa upp ert uppförade, jag har alldrig hört eller sett så många som gapar och skriker.
lycka till, för det behöver ni.
|
|
|
Post by Fredde on Jun 11, 2007 10:27:58 GMT 1
Jag kollade på matchen och vad är det med Tyresö... det ser ju ut som att någon har dött på sidlinjen..det händer ju ingenting.. Det såg ju ut som att ni inte änns hade det kul!
Kickoff - alla står och glor En bra tackling- alla står och glor offense tar en first down - alla står och glor ni gör en fake punt som går vägen - 5 st hurrar.. resten står och glor Stockholm gör en TD - alla står och glor... man hör inte änns ett fan ifrån defense!
ända gången när någon på sidlinjen reagerade va när eran #55 höll på att bli utvisad.
Sedan musiken på matchen! det va ju som en begravning! sätt han eller hon som gör era hilight filmer på att vara musik ansvarig! Så kanske laget också tänder till!
kom igen Tyresö.. jag har sätt er innan och då va det ett jävla go! få tillbaka det och ni kommer att bli ett helt annat lag!
|
|
|
Post by eh on Jun 11, 2007 18:39:12 GMT 1
Men söte anna.
Mitt inlägg var en tolkning på ordet flyt, som tidigare användes i ett inlägg och där någon snabbt hugg till om att det handlade om tur. Varpå jag förklarade att ordet flyt nog var tänkt att tolkas som "momentum", vilket SMM hade, och inte TRC. Varav hela diskussionen blev löjlig eftersom folk tolkat det hela fel..
Att något av lagen kunde ha nollat det andra var inte en variabel i det hela, och jag förstår inte varför jag ens är inblandad i det hela.
|
|
|
Post by superstar on Jun 11, 2007 21:42:44 GMT 1
Att folk har för mycket fritid är ju rätt uppenbart. Att sitta och gräva upp ett gammalt inlägg jag skrev för 2 månader sen säger ju det mesta. Skaffa dig en hobby eller något! Det jag menade med mitt inlägg är ungefär att om man skaffar sig ett flyt (momentum) under en match så stärks självförtroendet och då har man lättare att spela. Annars blir det en uppförsbacke hela matchen igenom. Självklart menade jag INTE att smm hade någon som helst tur, de spelade bra fotboll och förtjänade solklart att vinna. Kanske borde vara mer klarare i mina inlägg då folk verkar tolka saker väldigt fel!
Fred Ut!
|
|
|
Post by superstar on Jun 11, 2007 21:43:51 GMT 1
Och tack eh för att NÅGON förstog vad jag menade och faktiskt försökte förklara vad jag menade.
|
|
|
Post by ryktet on Aug 2, 2007 17:42:12 GMT 1
Säger att varken Ali Rouass, Bakke-King eller Kanadensaren/OL spelar mer för TRC denna säsong...
|
|
|
Post by Publik on Aug 2, 2007 17:51:16 GMT 1
Skulle vara roligt att få statistik på hur många spelare som endast har spelat EN säsong med Tyresö. Dom lockas till klubben och blir besvikna. Någon som ser ett mönster???
Alla vet varför alla dessa spelare försvinner och nu har till och med spelare i Tyresös ungdomslag börjat prata om att sluta då dom inte "vågar" byta klubb.
Dags för en viss JJ att lämna över kanske??
|
|