|
Post by Vet on Apr 10, 2007 7:15:06 GMT 1
Tydligen ganska sant
|
|
|
Post by WH on Apr 10, 2007 8:16:43 GMT 1
Han lirade för Tyresö i helgen när dom hade träningsläger.
|
|
|
Post by superstar on Apr 10, 2007 13:52:51 GMT 1
Phillip Minja ska ingenstans så vitt jag vet! Han tränar iaf med tyresö fortfarande.
|
|
|
Post by Vet on Apr 10, 2007 13:57:03 GMT 1
Att han står nära SMM's C-stabb är ju ingen hemlighet efter hans debut i A-landslaget. så ja..vem vet
|
|
|
Post by Vet mer on Apr 10, 2007 13:59:34 GMT 1
Frågan är, skulle det eventuellt bli årets bästa värvning om det gick igenom? tror ej
|
|
|
Post by Nyfiken on Apr 11, 2007 8:11:39 GMT 1
Någon som vet vad Ali Roauss skall spela. Hört att han skulle spela med Tyresö, men han finns ej med på deras roster för 2007.
|
|
|
Post by Kingen on Apr 11, 2007 9:58:54 GMT 1
Bästa värvningen alla kategorier är helt klart Ola Kimrin (om han nu ska spela för Limhamn). Bara att se honom göra kick-offs är värt att ta sig till matcherna. Limhamn kommer säkert försöka sig på 60 yards field goals under säsongen........... oj oj inte helt fel måste jag säga.
Att ständigt få bra fieldpositions är helt klart en fördel. Att dela med sig av erfarenhetern är en annan.
|
|
|
Post by Knussle on Apr 11, 2007 14:33:53 GMT 1
Frågan är.... Vem vill du helst ha i ditt lag? - David Jonsson - Calle Ingerman - Tomas Falkelind - Ola Kimrin
Skulle säga att det beror på vad du har störst brist på. För Carlstads del kanske Falkelind är bäst eftersom de, som flera andra klubbar har O-line brist. De har ju heller ingen guldkicker men ... Svårt att välja.
Nja, du har nog rätt. I tighta matcher kan en kicker vara avgörande. Däremot är jag MYCKET tveksam till Olas motivation. Hur kul är det att komma från NFL ner i SS? Du ska vara ganska die-hard för att satsa på det...
|
|
|
Post by kan bli sa har on Apr 11, 2007 15:04:01 GMT 1
om man skulle ta mellan de 4 så skulle det någ vara så här: SMM- David Jonsson låter ju fel eftersom han kommer därifrån nu men det är nog den spelartyp de behöver av de 4 Arlanda- Calle Ingerman verkar ju ha fått en stabil linje i år, om något dåligt djup men ändå. de har väl bara bra djup bland RBs, Ingeman skulle kunna hjälpa Blank att få ordning på defense Limnhamn- Thomas Falkelind står mellan honom och och Ingerman här men om du frågar mig så skulle jag anse att deras linje behöver mer tillskott än defense, sepciellt om de vill få ut det mesta av Pelle B Tyresö- Thomas Falkelind Det är väl Linjen som är det största av alla frågetecken i Tyresö Carlstad- Thomas Falkelind de har en bra linje men den kan klart bli bättre, vi får se om Ingermans flytt spelar så stor roll, Abbe kan nog ta hans plats, men tvivlar på att han har diciplin nog att spela LB, hade ju svårt nog med att hålla contained som DE, de får ju nytta Jonsson, men de har ju redan Seger. summan av kademumman är ju att det är o-line som klubbarn behöver mest och att Falkelind blir årets bästa värvning... kul att spekulera iaf! ;D
|
|
|
Post by Insatt on Apr 12, 2007 7:07:32 GMT 1
Enligt vad man läst i inläggen här ovan, så är det bara att lyfta på hatten för Carlstad, som lyckats få både "Kungen" och "Kronprinsen" till sin OL. Jag syftar på Tomas Falkelind och Robin Lindgren.
|
|
|
Post by Ett fan on Apr 12, 2007 14:27:11 GMT 1
David Jonsson kommer att bli farlig i år - att spela för Karlstad innebär att han kan träna mer fotboll än han gjorde för Stockholm eftersom han pendlar från Örebro. Satsar mina kort på att han blir MVP när säsongen är slut!
|
|
|
Post by Undrar on Apr 13, 2007 9:48:47 GMT 1
Undrar vem som fixade övergången av dessa juveler? ?
|
|
|
Post by Rep on Apr 13, 2007 12:10:27 GMT 1
Jag lyckönskar och gratulerar CC för ett bra arbete med värvningar inför årets serie. Det har funnits fd JR spelare i många år ner i CC och även i andra positioner i laget för den del. Så det är inte så konstigt att många av våra spelare hamnar just där. Jag lyckönskar våra spelare och ser fram emot att få se dem ta SM guld med CC.
Alla i SS vet vem Falkelind är, jag hoppas att han bestämmer sig för spel i utlandet en vacker dag.
Robin Lindgren, ung talang som kommer bli en av Sveriges främsta linjemän.
Jörgen Olofsson, en riktigt bra värvning av CC. CC vet hur man formar och tränar DL med det råmaterial som finna i Jörgen kommer Sverige se ny stjärna att födas.
Johan Björn kommer medföra att förlusten av Calle inte märks, kan CC utveckla Johans tekniska bitar har dom en run stopper av yttersta Sverige elit.
|
|
|
Post by crusader on Apr 13, 2007 20:42:48 GMT 1
Kan inte tyresö täcka av era nyförvärv. Jag har hört om era comebacker och era amerikanare. Varför är ni så hemliga
|
|
|
Post by Guest on Apr 14, 2007 14:04:25 GMT 1
enligt mig så är bästa värvningen den nya amerikanska qbn i Limhamn
|
|