|
Post by Scouten on Nov 27, 2006 10:11:47 GMT 1
Tar tillbaka föregående inlägg
Gustavsson är klar för kämpa gänget Roslagenbulldogs, han skall visst köra MLB, nu när Kecke går till SMM
|
|
|
Post by DempaJETS on Nov 27, 2006 13:46:26 GMT 1
Vilken publik? 50 pers som ändå skulle komma om det vore en svensk QB?, För att locka nån större publik gäller det nog att höja kvalitén på arrangemanget istället. Brainstorm: nackdelen med ditt förslag är att då skulle det göras mycket mindre poäng i amerikansk fotboll i sverige, och av någon anledning är det ofta så att publiken ivll se poäng gjorda.
|
|
|
Post by Kecke on Nov 27, 2006 17:42:21 GMT 1
Tar tillbaka föregående inlägg Gustavsson är klar för kämpa gänget Roslagenbulldogs, han skall visst köra MLB, nu när Kecke går till SMM ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Dagens roligaste!!!! Hoppas att jag petar Rugeland då.... Jag som trodde att jag hade lagt av Nu måste jag genast ringa Ridder och fråga vad jag får i lön. Mig veterligen så har jag bara skrivit under en övergång och han hette inte Gustavsson i efternamn.
|
|
|
Post by olle on Nov 27, 2006 23:26:15 GMT 1
www.nt.se/GEN_UtmatningSport.asp?CategoryID=255&ArticleID=1350590&ArticleOutputTemplateID=47&ArticleStateID=2Landslagsman till Panthers En av Sveriges mest lovande spelare väljer Norrköping Panthers. - Sammantaget var det ett ganska lätt beslut, säger quarterbacken Mattias Hyllén. Norrköping Panthers laddar för division I. Nya spelare är på väg in i strid ström. Hetast av dem är Mattias Hyllén, 21-årig landslagsman från Limhamn Griffins (Malmö). - Hade flera alternativ från superserien. Men valde Norrköping eftersom de vill satsa på en svensk quarterback, förklarar Mattias. Amerikaner före svenskar I landets högsta serie väljer lagen att plocka in en duktig amerikan som quarterback. Ett faktum som gör att Mattias inte fick mycket speltid på sin favoritposition den gångna säsongen. - Fick istället spela som receiver vilket jag väl inte var helt nöjd med. Men ändå division I framför superserien? - Tycker att Norrköpings satsning verkar lovande. De har som mål att vara i superserien inom tre år. Samtidigt som jag vill ha så mycket speltid som möjligt. Med sig från Skåne tar Mattias med sig kompisen Mohammed Houssin. - Jag tycker att han håller landslagsklass. Han spelar som center i den offensiva linjen, berättar Mattias Hyllén. Jagar headcoach Till nyförvärven utifrån kan Panthers räkna in en hel drös med comebackande spelare. Där finns före detta juniorlandslagsmannen Kristoffer Wanselow, running backen Jussi Paananen samt Daniel Andersson som huserar i den offensiva linjen. En amerikan vid namn Michael Ballard, 22-åring från Oklahoma, som kan användas i den offensiva eller defensiva linjen är också på väg in i den hårdsatsande Norrköpingsklubben. Det enda kända tappet just nu är Jonas Kronström som inte har den rätta tiden på grund av sin arbetssituation. Panthers ordförande Fredrik Klintestam är förstås nöjd med sina nya spelare och främst Mattias Hyllén. - Ja, en ny quarterback stod näst högst på vår önskelista. Mattias är perfekt för oss. Vad tillför Mattias? - Erfarenhet trots sin unga ålder. Motståndarlagen kommer att få problem eftersom vi får mer alternativ i anfallsspelet. Vad önskar du dig helst? - En headcoach. Vi hade ingen förra säsongen och behöver verkligen en till nästa säsong. Några namn ni jobbar på? - Vi för en dialog med några, men ingen som jag kan namnge i nuläget. • Fakta Från Limhamn till Norrköping Namn: Mattias Hyllén. Ålder: 21 år. Vikt: 82 kg. Längd: 1,79 m. Bor: Norrköping. Landskamper: Nio junior, tre senior (varav en från start). Position: Quarterback. Jobbar: På känd sportsbar i Norrköping. Aktuell: Lämnar superserie-laget Limhamn Griffins för spel i division I med Norrköping Panthers.
|
|
|
Post by fran vf on Nov 29, 2006 22:35:05 GMT 1
|
|
|
Post by Laeger on Nov 30, 2006 2:46:33 GMT 1
Är det några läger som är planerade och isf närdå? Finns det någon rolig scrimage som kan bekräftas eller är allt för tidigt ?
|
|
|
Post by size matters on Nov 30, 2006 14:11:08 GMT 1
OJOJ blir tungt för CC att tappa båda sina ILB Ingerman/Fertitta, blir det plokca upp från u19 eller värva, var ju inte direkt nån annan av lagets LB som hade sizen att spela inside
|
|
|
Post by Per Fridberg on Nov 30, 2006 16:46:32 GMT 1
Gissar att vi får en precis lika tung "forumsässong " som förra året . Det mästa gick ju åt skogen då. Per
|
|
|
Post by slut on Dec 1, 2006 11:55:20 GMT 1
Roger Nilsson lämnar CC, flyttar hem till jpkg och slutar spela
|
|
|
Post by GG 99 on Dec 1, 2006 13:54:50 GMT 1
kan vi inte bara säga att CC inte kommer ha nå lag och att alla slutar eller flyttar, som förra året. Säkert nån dum en som tror på det. hej hopp
|
|
|
Post by Heman on Dec 1, 2006 14:06:19 GMT 1
Tror och tror, men kan väll få hoppas i varje fall. *HÅLLER TUMMARNA*
|
|
|
Post by trc on Dec 2, 2006 20:54:13 GMT 1
har hört att christian forsman ska spela med trc nästa säsong.. vet inte om det <stämmer men men ..
|
|
|
Post by trc on Dec 2, 2006 20:57:13 GMT 1
Magnus Dahlin också
|
|
|
Post by CC Connection on Dec 3, 2006 23:01:40 GMT 1
Vad händer i gamla trogna karlstad? Ännu en offseason med rykten.
Lite tisslas och tasslas det tydligen om att CC spelare är på väg till TRC. Kanske inte så konstigt då det pendlats i flera år från Hufvudstaden till landsorten Karlstad och under förra säsongen även med TRC spelare. Lite intressant att se hur det kan svänga då det var en betydande CC profil i Sundberg som till slut lämnade sin gamla klubb efter många års slit som bland annat sportschef. Han har lockat många spelare till CC under åren och nu kommer frågan om han kan dra med sig ytterligare några gamla CCare till Hufvudstaden och TRC. Det bor ju ett gäng gamla CCare i Sthlm så det kanske blir en större tillströmning än vad man kan tro.
Men det finns ju ännu en annan CC profil i BD Kennedy i Arlanda så det kanske landar några spelare där. Vilka nu det blir efter att en anslöt efter förra årets massflykt till Karlskoga vet ingen ännu men att fötroendet till BD som coach hos gamla CC rävar är inte konstigt.
Vilka kan då dessa möjliga spelare vara? Ja några har ju sagts ovan och starka band finna mellan Arlanda och TRC och gamla CC/Wolves spelare som Floggman, Dahlin, Gunnarsson och Forsman. Gäller att vara snabb om man vill beefa upp sitt offense med ett gäng gamla landslagslirare. Sedan bor ju även Mäckitalo i Sthlm där han ofta setts spionera på olika träningsannläggningar under åren, men det var något år sen han var aktiv. Och nu ska även Carl Carlsson tydligen packa sin väskor och boka en enkel till Sthlm.
Om man tänker efter så är det INTE många CC spelare som värvats under åren men nu kan det börja hända grejer.
Happy CC hunting ya´ll!!
|
|
|
Post by mrmr on Dec 7, 2006 10:32:49 GMT 1
Ali Rouass klar för TRC...
|
|