|
Post by asda on Sept 5, 2006 7:14:32 GMT 1
Inställd pga lokalproblem. Helt otroligt att man inte har bättre koll och har en backup plan.
|
|
|
Post by Igen on Sept 5, 2006 7:54:20 GMT 1
var det inte samma sak förra året?
|
|
|
Post by besviken on Sept 5, 2006 9:36:21 GMT 1
tråkigt, och ytterligare en grej som gör oss som sport så jäkla oproffsiga... det här är inte svåra grejer att fixa... den som är ansvarig för banketten borde lämna över detta till någon som är mer van att fixa events... det verkar precis som förbundet är kvar i 80-/90-talet o lever i illusionen att det här är en liten umgängesklubb där alla ska känna alla, och det inte är så jäkla noga hur saker sköts... jag trodde vi alla ville att fotbollen skulle växa som sport?? i don't know... jag kanske överreagerar, men jag blir bara så trött på att såna här enkla grejer inte funkar... det är en annan sak om nån säger att - nej vi har inte råd att hyra Globen för å köre Duke's Tourney i... fine... men att boka en lokal för en middag... hur kan man misslyckas?
|
|
|
Post by koreanhap on Sept 5, 2006 10:13:55 GMT 1
Vi måste inse fakta. I sverige är vi en liten sport. Till och med varpa är större än amerikansk fotboll.
|
|
|
Post by dwf on Sept 5, 2006 10:15:46 GMT 1
Att det handlar om bokningsproblem är skitsnack. Kan räkna upp 10 ställen som skulle kunna fixa ordning en middag på den tiden som är kvar. Förbundet har helt enkelt glömt bort att fixa detta.
|
|
|
Post by Lindgren on Sept 5, 2006 10:35:17 GMT 1
Hur skall man kunna ställa massa krav på våra föreningar i vårt avlånga land, när man inte själva klarar av en sådan simpel sak som att fixa en bankett. Tror att detta datum har varit spikat sen flera månader tillbaka. Nej, se till att se över er egen organistation innan ni klagar på den organisation som föreningarna har. Trist att inte kunna göra helgen 9-10 september till en riktig högtidsstund för alla som jobbar för amerikansk fotboll i Sverige.
|
|
|
Post by Lars Lindgren on Sept 5, 2006 10:58:06 GMT 1
Vill bara sæga att førra meddelandet inte var från mig.
Stå på!
|
|
|
Post by Tjalle on Sept 5, 2006 13:30:46 GMT 1
dwf har helt rätt, om en typp som jag har kunnat fixa party för sport något större ( för tillfället ) än vår. Någon ansvarig för missen borde omgående kliva fram exvis på forumet och förklara vart skon klämmer. Så kanske någon av alla oss som älskar sporten och absolut annser att dom slitit ett helt år verkligen är värda ett snyggt avslutt och avstamp mot nästa. kan bidra med konstruktiava lösningar.
|
|
|
Post by JohnJohn on Sept 5, 2006 16:16:49 GMT 1
Jag anser att Superseriebanketten bör äga rum senare under hösten då serien är färdigspelad. Att lägga den dagen innan SM final är inte så bra. Jag har själv som spelare hoppat över den bara för att jag inte ansett den vara optimal uppladdning inför finalen.
|
|
|
Post by Kom igen nu on Sept 5, 2006 16:36:28 GMT 1
Lokalbokningsproblem? Det var den dummaste ursäkt jag hört från förbundet någonsin!
Lokalbokningsproblem i Stockholm? Knappast va?
Kom igen nu, berätta vad som verkligen är problemet. För "lokalbokningsproblem" är det ingen som går på faktiskt. Kör med raka bollar och öppna kort så blir allt mycket bättre. Eller tycker förbundet att vi är värda att ljuga för?
Är det pengarna som tryter?
Lokalbokningsproblem....sorry, jag kan bara inte smälta det.....
|
|
|
Post by Old and beautiful on Sept 5, 2006 17:18:39 GMT 1
OK Här kommer lösningen: 1. Förbundet betalar vilket de ändå skulle gjort. 2. Lokal till 150 pers ska fixas - vem kan göra det? Hör snarast av er till nedanstående. 3. Mat - vi fixar cateringmat 3-rätters till 150 pers. Går inte det så får frugan svänga ihop något. 8 pers eller 150 är ju ingen skillnad...Kanske det finns fler som vill hjälpa till?? 4. Musik/video/tv måste fixas fram - vem kan??? Hör av dig till nedanstående. 5. Inbjudningar - förbundet får lov att ringa/maila runt snarast!!! Detta måste kunna lösas även med kort varsel, med lite samarbete och god vilja kan det faktiskt bli riktigt bra. Håller med den som skrev att bankettdagen borde flyttas, för dagen innan match är INTE bra för final-lagen. Varför inte ha banketten helgen efter SM? / Fredrik & Ann fredrik.flyghed@chello.se
|
|
|
Post by Kom igen nu on Sept 5, 2006 17:40:53 GMT 1
Eller varför inte bara ha banketten på kvällen efter match? Bandy-killarna går ju till jobbet dagen efter.....det skulle ju vara f-n om vi skulle vara sämre än dom
|
|
|
Post by Tjalle on Sept 7, 2006 7:17:20 GMT 1
Helt klart efter matchen. Ungefär 1-3 Timmar. Fungerar som nedvarvare efter en tuff insats. Lokal ? Jag råkar ha lite småläning i kroppen vilket betyder vi är inte snåla men vi är jäkligt försiktiga med pengar och efter snabb genomgång av tid och rum. Släng upp ett gäng partytält 8-150+klappstollar -buffebord+viktigast 2/3 av kroppen består av vatten den balanssen bör försöka upprätthållas ( gärna rent vatten). Altså EL-Vatten och resten fixar man på Basis av den entusiasm vi alla känner för sporten.
|
|
|
Post by Joey on Sept 7, 2006 13:24:41 GMT 1
Idag ringde tidningen och frågade varför SM-banketten var inställd. Vad svarar man på det? De frågade också hur man kunde ha en bankett dagen innan finalen.
Ska man såga en viss person eller ska man skydda honom. Svårt att promota sporten när det är korpnivå på förbundet.
Ps. Jag skyddade och förringade banketten och därmed alla nominerade. Hur kul är det? Vad var alternativet?
|
|
Mannen med guld vaderna
Guest
|
Post by Mannen med guld vaderna on Sept 8, 2006 13:40:39 GMT 1
Att ställa in banketten är inte bara ett hån mot Förbundet utan även emot alla nominerade. Jag har själv varit nominerad (även vunnit ) ett par gånge och vet att vi nominerade verkligen uppskattar banketten. Banketten är nog ett av de få ställen där man verkligen få känna att man blir uppskattad av resten av fotbolls sverige och får ett kvitto på allt slit. Även de spelare som inte är nominerade har ju som mål att få kliva upp och ta emot utnämningen. Känslan att få uppleva cermonin betyder otroligt mycket.
Själv jobbar jag inom ett lite mer ettablerat idrottsförbund där varje gren har en rungande bankett med utmärlelser och hyllningar till årets prestationer,Skullevi ta bort våra banketter så skulle ALLA gå i taket även media.
Våra banketter är öppna för alla och en kuverts avgift utgår, dock ingen mördande summa som skrämmer bort folk men ändå ett bidrag för att få allt att gå ihop. De nominerade och vinnarna av priser betalar självklart inte. Banketten ligger nästa alltid i samband med en av säsongens sista tävlingar.
Frågan är om SAFF ordnar en bankett som kostar typ 150:- hur många skulle välja bort att gå. Det är nog den största frågan...........
Låt någon klubb arrangera banketten (festen) så ska ni nog se att det kommer gå bra. Det finns flera restauranger som är villiga att ta göra en skaplig deal på mat om man blir ett gäng personer som festar där resten av kvällen.
Banketten bör ligga efter SM Finalen då oftast ett flertal av de nominerade tillhör finallagen. Faktum är att efter banketten så droppar typ hälften av och kvar till FESTEN blir ett fåtal avdankade stora grabbar (som mig själv) samt distriketen och förbundsfolket... inga spelare... är inte banketten till för spelarna...........................
|
|