|
smm-aj
Sept 4, 2006 11:58:58 GMT 1
Post by hh on Sept 4, 2006 11:58:58 GMT 1
han fick 3st. på köpet.
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 11:59:12 GMT 1
Post by sunt fornuft on Sept 4, 2006 11:59:12 GMT 1
Kom igen nu, använd ert sunda förnuft.
#24 kan med sitt agerande endast haft syfte att skada returnern om han totalt sänker honom (med hjälm eller axelskydd) långt innan bollen är där och returnern dessutom signalerat för fair catch. Självklar utvisning och ett sådant beteende bör medföra mer än 1 match avstängning eller i alla fall böter.
Vi spelar en kollisions sport som präglas av hård fyskisk kontakt, men denna måste man kunna kontrollera och spela diciplinerat utan att tappa kontrollen eller använda sina skydd som vapen för att skada en annan spelare på planen.
Så kom igen nu ni som säger att han inte skulle vara utvisad. Vakna, se helheten i situationen och inse att det agerandet inte hör hämma på planen hur man än vänder på det eller vem som utför det, och detta helt idiotiska och farliga beteende måste bestraffas hårt!
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 12:16:06 GMT 1
Post by FILMEN on Sept 4, 2006 12:16:06 GMT 1
Jag trodde SMM var bättre drillade än att springa och göra något så farligt och klantigt. Sedan kan väll någon rippa matchfilmen och lägga ut för bedömning! Fixa det!
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 13:06:43 GMT 1
Post by Helle on Sept 4, 2006 13:06:43 GMT 1
Eller så struntar vi att bedöma om det var eller inte var en utvisning?
Han blev utvisad och är avstängd. Punkt.
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 13:29:34 GMT 1
Post by AJ or NOT on Sept 4, 2006 13:29:34 GMT 1
hej jag spelar i arlanda och jag vill klanka ner på allt och alla. ut med packet, ut med packet, uuuuuuuut meeeeeeed paaaaaaaaaacket.
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 13:42:11 GMT 1
Post by smisk on Sept 4, 2006 13:42:11 GMT 1
hej jag spelar i stockholm och jag kommer att få super mycket smisk nästa söndag ut med bönderna, ut med bönderna, uuuuuuuut meeeeeeed böööööönderna.
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 13:46:50 GMT 1
Post by 24 on Sept 4, 2006 13:46:50 GMT 1
hej jag spelar i stockholm och när det inte går som jag vill så struntar jag i reglerna och spöar alla i min väg dags att stänga denna tråd nu???
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 14:12:46 GMT 1
Post by njet on Sept 4, 2006 14:12:46 GMT 1
det låter som att det bara är ett och samma lag som är inne och skriver på denna tråd (plus de vanliga icke aktiva med "profesur et fussbal"). så jag håller med ovanstående om att man skall stänga tråden.
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 14:19:52 GMT 1
Post by HarSettFilmen on Sept 4, 2006 14:19:52 GMT 1
jag såg matchen, det var säkert fyra smm spelar inom en radie av 6-7meter, nr1 i arlanda springer in i säcken och han hinner inte lyfta handen mer än max rakt upp precis innan smäll, att nr1 stod och vinka är skit snack.. enligt mig så fick han axelskyddet i bröstet och åkte på en rejäl resa.. att försöka fånga var ett dumt beslut i en svår situation, troligen ville han mer för laget än vad han kunde hantera. allt snack kommer troligtvis från arlanda anhängare och de är nog mer frusterade över hela situationen. sedan att deras tränare springer in till mitt plan för jaga ifatt en spelare i andra laget borde leda till utvisning, lägg där till alla som stod och skrek ut med packet. vi kan väll alla titta på ev filmer först och tala mer om övriga matchen än detta då det var knapast avgörande. denna beskrivning stämmer bäst med det som syns på filmen. 4st smm spelare håller på att stänga in aj_#1. smm_#24 ligger närmast. när han e ca 1m ifrån sänker han kroppen och kastar sig in i aj_#1, samtidigt som #24 kastar sig lyfter #1 handen för faircatch, men då e #24 redan i luften typ. vid kontakt träffar #24 med höger axel rygg, han vrider/roterar i hoppet... så spearing nej.. men onödigt, trist och olyckligt ja o på filmen syns inte någon coach som springer in på plan iaf. sen va det väl publiken som skrek ut med packet och det får dom väl göra??
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 14:27:00 GMT 1
Post by hur on Sept 4, 2006 14:27:00 GMT 1
Hur kan du tolka det som att det är samma lag som är inne och skriver här (vilket i så fall, arlanda eller)?
Det enda som diskuteras är huruvida #24:s tackling var regelvidrig eller inte. Det kan ju fler än ett lag ha åsikter om (tex Garry, som inte tillhör något lag)
Det känns som folk anser att arlanda bara klagar på allt och alla, men som jag uppfattat diskussionen är det endast #24:s tackling som det klagas på (och inte enbart av arlanda). Ingen arlandaspelare har klagat på något annat. Ge gärna ett exempel.
Slutligen, ge ett skäl varför man skulle stänga en diskussion som för ovanlighetens skull inte är på dagisnivå. Denna topic handlar trots allt om SMM-AJ matchen och en av händelserna i denna match var #24 tackling. Så varför inte få skriva om det? DU har valmöjligheten att inte läsa ifall du inte vill, låt andra diskutera ifall de vill.
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 14:30:36 GMT 1
Post by HarSettMatchenLive on Sept 4, 2006 14:30:36 GMT 1
Spelar ingen roll ifall det inte är spearing. Läs tidigare inlägg om sparkbollsmottagning:
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 14:49:33 GMT 1
Post by spel on Sept 4, 2006 14:49:33 GMT 1
jätte bra då var det klart, filmen visade vad den skulle, alla kan torka sina tårar och så kan vi gå vidare i livet med sånt som är viktigare, typ fotboll, vilka spel som vart kallade i vilka situationer osv.. lite mer intressant för oss andra som inte tillhör nått av lagen men som ändå är nyfikna.
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 14:52:57 GMT 1
Post by Stockholm on Sept 4, 2006 14:52:57 GMT 1
"ca 1m ifrån sänker han kroppen och kastar sig in i aj_#1, samtidigt som #24 kastar sig lyfter #1 handen för faircatch, men då e #24 redan i luften typ. vid kontakt träffar #24 med höger axel rygg, han vrider/roterar i hoppet...
så spearing nej.. men onödigt, trist och olyckligt ja"
Det var inte den uppfattningen jag fick från läktarplats, och då menar jag vilken del av #24 som träffar # 1 först, hjälm eller axel! Han sänker honom mer eller mindre rakt framifrån (kom lite från sidan med vinkel), men du menar att det första som träffar #1:s bröstkorg är axelskydd och rygg, m a o borde inte hjälmen träffat #1 över huvudtaget? Kan hålla med om att #24 vred sig/roterade i samma ögonblick som han träffade #1, infällda armar, viker ner huvudet och hopkurad.
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 14:57:31 GMT 1
Post by cry me a river on Sept 4, 2006 14:57:31 GMT 1
Hur kan du tolka det som att det är samma lag som är inne och skriver här (vilket i så fall, arlanda eller)? Det enda som diskuteras är huruvida #24:s tackling var regelvidrig eller inte. Det kan ju fler än ett lag ha åsikter om (tex Garry, som inte tillhör något lag) Det känns som folk anser att arlanda bara klagar på allt och alla, men som jag uppfattat diskussionen är det endast #24:s tackling som det klagas på (och inte enbart av arlanda). Ingen arlandaspelare har klagat på något annat. Ge gärna ett exempel. Slutligen, ge ett skäl varför man skulle stänga en diskussion som för ovanlighetens skull inte är på dagisnivå. Denna topic handlar trots allt om SMM-AJ matchen och en av händelserna i denna match var #24 tackling. Så varför inte få skriva om det? DU har valmöjligheten att inte läsa ifall du inte vill, låt andra diskutera ifall de vill. amerikansk fotboll är vidrig
|
|
|
smm-aj
Sept 4, 2006 14:59:39 GMT 1
Post by er on Sept 4, 2006 14:59:39 GMT 1
Inse fakta, det spelar ingen roll om han gick in med hjälmen eller inte. Det som han gjorde blir utvisning oavsett om han går in med foten eller lillfingret först. Killen är avstängd och kommer inte att spela nästa match PUNKT SLUT !
|
|