|
SMM-Ol
Feb 9, 2007 14:45:19 GMT 1
Post by Ted on Feb 9, 2007 14:45:19 GMT 1
Såg att Martin (Friday) har skrivit lite på "våran" tråd. Det är precis som på träningen mycket snack bra utseende snabba fötter men väldigt små axlar ;D.
Hur det än är så är Calle "min" tackle vi är och förblir den starka sidan på vilken oline som helst det vet du eller hur Calle.
Själv har man börjat köra lite igen för en eventuell comeback efter lite tripp till rundbollens otäcka värld. Har glömt hur stel man blir efter benpass på gymmet hur ont man får i magen efter löpning hur hungrig man blir vid styrke träning hur trött man är hur kul det är att spela hur långsam man är hur högt det låter när LB:n landar på rygg med en Ted över sig hur skönt det är med en passblock där man totalt dominerar sin DL, påpeka för coach B (Björkman) efter det att man slagit hans junis speedrush vid fyra tillfällen -"Speed kills" med ett leende, att vid fyra tillfällen försökt få kontakt med center Löhr för att få hjälp i en runblock men aldrig få svar men varje gång få hjälp ändå, jag kan fortsätta i all evighet m.m.
Vem vet kanske blir lite fotboll för kycklingben i år med.
Cutblock?? Är inte det när man inte kan blocka på annat sätt ;D. Jag gav upp min cutblock karriär efter det i en och samma match mot japanerna försökte cutta deras snabb MLB 5 ggr efter filmgenomgång visade det sig att jag träffade vid ett tillfälle och då var han uppe innan jag var uppe. Tacka vet jag cross body block.
Så nu måste jag skriva en slogan:
Om du spelar bra ser du bra ut!!
If you play good you look good
Ha det gott Ted
P.s Att Micke J har försvunnit är ytterst osannolikt ser bara två saker som kan få honom att försvinna det ena är att han har gått över i omloppsbana och bildat en ny planet eller det andra är att Blomval har ätit upp honom. D.s ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
SMM-Ol
Feb 9, 2007 14:57:57 GMT 1
Post by Moose on Feb 9, 2007 14:57:57 GMT 1
;D LOL haha bröder alltid roligt att läsa denna vackra blogg som rör vår familj. Till er andra kan jag bara säga att ni ska vara tacksamma över att den finns att läsa och ställer undrande frågan hur faen orkar ni klaga? ? Läs inte då....... Jag menar ser jag något/någon jag inte tycker om skju..... hrrm nonchalerar jag honom.
|
|
|
SMM-Ol
Feb 9, 2007 15:31:38 GMT 1
Post by trainerbaby on Feb 9, 2007 15:31:38 GMT 1
Halloj Moose! Hur har det gått med BMI't? har förstått att OL ofta faller utanför kurvan vad gäller BMI men att vissa läkare har svårt att greppa detta faktum ett gemensamt familje-besök kanske vore upplyftande (för doktorn)
|
|
|
SMM-Ol
Feb 9, 2007 16:03:18 GMT 1
Post by CSM101 on Feb 9, 2007 16:03:18 GMT 1
Min BMI var enligt morgonens vikt 34.7 Är det bra?
|
|
|
SMM-Ol
Feb 9, 2007 17:05:53 GMT 1
Post by trainerbaby on Feb 9, 2007 17:05:53 GMT 1
Låter som en sann OL För oss andra är gränsen 29 (själv ligger jag på 20,1 )
|
|
|
SMM-Ol
Feb 9, 2007 18:37:14 GMT 1
Post by Blomvall on Feb 9, 2007 18:37:14 GMT 1
Hmmm Ted.. var inne pa hitta.se... skrev in Ted Norrkoping och vips sa kom du upp pa satielit bilden... inte snyggt.. fet och fin.. Hoppas allt ar bra... skulle vara om vi kunde horas vid...
Blomvall
|
|
|
SMM-Ol
Feb 10, 2007 8:06:53 GMT 1
Post by Ted on Feb 10, 2007 8:06:53 GMT 1
Hej min gamla vän Blomval. Är du mätt? Stackars micke ;D. Klart vi kan höras vid maila gärna på papabear101@hotmail.com så kan du få min andra mail.
Livet är gott.
|
|
|
SMM-Ol
Feb 10, 2007 10:05:24 GMT 1
Post by Moose on Feb 10, 2007 10:05:24 GMT 1
;D Hehe jo efter ett litet tfn samtal mellan mej å en läkare på HKV angående användandet av tabeller längd, vikt å diverse hårda ord är jag numera plötsligt godkänd igen . Dock smälte telefonen och ny ska snarast införskaffas, funderar på om jag inte ska rama in den gamla som minne över BMI slage å fjolliga doktorer. Kolla in micros el Antes BMI enligt statistiken ajaj hehe själv är jag fet men lång vilket övertygade liksaltaren till sist Lev väl bröder Mvh Moose SMM Line coach på villovägar
|
|
|
SMM-Ol
Feb 10, 2007 14:32:02 GMT 1
Post by BMI on Feb 10, 2007 14:32:02 GMT 1
0 - 19 Död/Underviktig 20 - 25 Hälsosam normalvikt 25 - 99 Överviktig/Död
Jag tycker den här tråden är rolig att läsa, även om jag varken har något med SMM eller O-line att göra.
|
|
|
SMM-Ol
Feb 10, 2007 19:21:54 GMT 1
Post by Bjorkman on Feb 10, 2007 19:21:54 GMT 1
0 - 19 Död/Underviktig 20 - 25 Hälsosam normalvikt 25 - 99 Överviktig/Död Jag tycker den här tråden är rolig att läsa, även om jag varken har något med SMM eller O-line att göra. Mina herrar! jag gläder mig över att era alster och läser dom med nöje! Men jag måste få påpeka att detta är ett respektabelt Ol forum där sådana hemska svordomar såsom BMI inte bör användas här eller ens diskuteras! Låt BMI vila i frid här på denna tråd! Cublocks är ju en underbart vapen i vår arsenal som då och då bör användas! Roligt att läsa att broder Ted kommer till vårt försvar samt att broder Blomvall hör av sig från sin omloppsbana! fråga bara broder Blomvall; Har du tränat någonting? jag menar styrka och sånt där som skill gör i bland: Sprints? Jag är orolig för broder Michael.. har han gått i omloppsbana han med? Samt broder Moose . vart är du nu?? Det är över tio minus ute... och jag har tappat bort min handsfree.. Lev väl bröder där ute och tänk på att BMI monstret finns där ute och lurar.. MVH Björkman Klanledare SMM OL- familjen
|
|
|
SMM-Ol
Feb 10, 2007 19:28:07 GMT 1
Post by Bjorkman on Feb 10, 2007 19:28:07 GMT 1
As an avid reader of the SMM-OL thread, I just want to say that I think it is a well written and educational thread. Goose, I will talk to the RB's and maybe we can start an AJ-RB thread where they talk about all the cools moves I teach them and even demo for them Until then I hope "the family" keeps the thread alive. So to "the family" and all the rest of the cousins (other OL) I wish you CCP..... Combo's, Cuts & Pancakes Mvh, BDK I like this idea! Starting up a AJ-Rb thread is a great idea!! To all of Ol out there in the world: We are all brothers under great flag of Ol!! Many has come but few has played the greatest position on earth! I wish you CCP Iceman! Greetings Bjorkman
|
|
|
SMM-Ol
Feb 10, 2007 22:24:47 GMT 1
Post by StefanOud on Feb 10, 2007 22:24:47 GMT 1
OBS OBS OBS IRONI IRONI IRONI SKÄMT SKÄMT SKÄMT I varje OL finns en smalare kille som vill ut och spela DL. I varje RB finns de som inte vågar spela LB och i varje WR en "sticka" som inte är atletisk nog att vara DB. Själv var jag aldrig tillräckligt bra på nåt, så jag fick maka mig över till sidlinjen där jag försöker att förstöra så lite som möjligt för de som kan spela... Ät detta och skratta med mig inte åt mig PS. I varje QB finns klassens ordningsman som skvallrade när DBs fick de snygga tjejerna iom att de är "Bad Boys", att LBs gymmade istället för läste "Flugornas herre" och att DL satte skräck i de som gick tre årskurser över dem... DS OBS OBS OBS IRONI IRONI IRONI SKÄMT SKÄMT SKÄMT
|
|
|
SMM-Ol
Feb 11, 2007 7:55:04 GMT 1
Post by Big Al on Feb 11, 2007 7:55:04 GMT 1
hehe.
Jag räknade precis ut mitt BMI.. euhm.. 40,5 då borde väl jag vara i princip död snart då eller??
Ett annat intressant faktum är att jag skall inta 7700Kcal per dag för att bebehåla min vikt=) och det är i offseason mode=)
Nä Träningen är på topp skulle jag behöva 8470Kcal per dag? Det kan aldrig vara bra.. haha
hade fint mina Fullväxta bröder!
|
|
|
SMM-Ol
Feb 11, 2007 11:40:34 GMT 1
Post by Pro on Feb 11, 2007 11:40:34 GMT 1
hehe. Jag räknade precis ut mitt BMI.. euhm.. 40,5 då borde väl jag vara i princip död snart då eller?? Ett annat intressant faktum är att jag skall inta 7700Kcal per dag för att bebehåla min vikt=) och det är i offseason mode=) Nä Träningen är på topp skulle jag behöva 8470Kcal per dag? Det kan aldrig vara bra.. haha hade fint mina Fullväxta bröder! Jävlar! Seriösa pro bodybuildare ligger väll runt 6-7000kcal.
|
|
olle kw den graa p sidlinjen
Guest
|
SMM-Ol
Feb 12, 2007 10:51:32 GMT 1
Post by olle kw den graa p sidlinjen on Feb 12, 2007 10:51:32 GMT 1
jahapp! Då var det måndag igen! Och dags att ta diskussionen lite off BMI! "Om man inte vet vilken hamn man ska till är ingen vind gynnsam" citat Seneca som levde för länge länge sen käre bröder. Och nu ska vi fundera lite på Att lyfta sig själv och andra vilket broderskapet behöver ge en funderare, inte bara bokstavligt utan även bildligt Gentlemen. Visste ni att vi tar ca 6000 beslut om dagen? Nej tänkte väl det! Av dom, visste ni att ca 400 är medvetna? Alltså ca 5600 tänker vi inte ens på! Vet vi inte vad vill blir dessa beslut ganska förvirrande i längden! ;D Så vad göra åt saken? Jo, ta ut riktningen vilket bygger på att allt skapas två gånger, först i fantasin och sen i verkligheten! Ni som är med på vår lilla avslappning gör just detta, skapar i fantasin under avslappningen för att det ska bli verkligt framåt sommaren. För att sy ihop påsen gentlemen, om man vill bygga nåt så gör man en ritning FÖRST eller hur? och sen bygger man det! Vilka ritningar har du över vad du vill med ditt liv/ din sport? Vet ditt undermedvetna som tar så mycket beslut åt dig vad du ska bygga??? Om inte , ta reda på det och börja redan idag! Vill du veta mer eller ha ett bollplank, så finns jag till hands på träningarna!
|
|