|
SMM-Ol
Feb 2, 2007 19:09:35 GMT 1
Post by Joppe on Feb 2, 2007 19:09:35 GMT 1
K…..en alldeles utmärkt ide. Snälla “Pappa Björkman” (eller August, HINT HINT), flytta tråden till erat egna forum. Det bästa som skrivits I denna tråd på mycket länge!!
|
|
|
SMM-Ol
Feb 2, 2007 19:58:48 GMT 1
Post by MJ on Feb 2, 2007 19:58:48 GMT 1
nuts vad vissa människor kan vara bittra, jag är helt oberoende i frågan och läser (skummar) igenom tråden när jag får tid, tycker den är ganska trevlig och smått roande. mycket bättre stämning än på vissa andra trådar på forumet.
det man kan säga är att man behöver inte läsa om man inte vill, det står vad tråden handlar om (SMM-Ol) och du går ju inte in om du inte har något intresse av det (iaf inte jag). så snälla om du är en bitter männska och tycker att tråden är skit gå inte in på den, det finns mycket annat att läsa.
Mathias Jangenäs helt oberoende jetsare
|
|
|
SMM-Ol
Feb 2, 2007 20:22:28 GMT 1
Post by Gurra Rydstedt on Feb 2, 2007 20:22:28 GMT 1
Jag laser traden. Mycket intressant och givande lasning.
|
|
|
SMM-Ol
Feb 5, 2007 16:12:37 GMT 1
Post by Bjorkman on Feb 5, 2007 16:12:37 GMT 1
Jag laser traden. Mycket intressant och givande lasning. Jag tackar alla för detta stöd såsom ovan där vi i SMM-Ol familjen känner oss hedrade och man får så smått en tår i ögat över detta stöd. Till er som anser att vi bara fjantar omkring kan man bara säga att vi står för våra fjanterier och inte såsom ni anonymt trygga i er anynoma internetvärld av förvirrad begrepp och väldigt underliga värderingar vad som bör skrivas på ett forum och till den paranoida människa som tror att det ´är bara jag och mina kamrater som klickar in här på denna tråd kan jag bara bli lite orolig hur man kan överhuvudtaget kan ha en sådan uppfattning... Annars för att återgå till själva tråden.. såg ni hur en zon ska spelas? Titta på Colts Ol hur de spelade sin zon igår... man kan ju bara dräggla.. och säga så här lite patriotisk att Lilja var bäst på Ol igår.. undrar om han vill komma med till VM.. han har visst svenskt i släkten... MVH Björkman SMM-Ol som fortsätter skriva..
|
|
|
SMM-Ol
Feb 5, 2007 21:39:10 GMT 1
Post by trainerbaby on Feb 5, 2007 21:39:10 GMT 1
Hej pojkar! Det här är ju askul! mer mer mer Äntligen har jag fattat poängen med chuten eller har i alla fall fått upp ögonen för underhållningen på andra sidan. Puss
|
|
|
SMM-Ol
Feb 6, 2007 13:57:34 GMT 1
Post by Olle Kw on Feb 6, 2007 13:57:34 GMT 1
Hej pojkar! Det här är ju askul! mer mer mer Äntligen har jag fattat poängen med chuten eller har i alla fall fått upp ögonen för underhållningen på andra sidan. Puss Ja inte sant?? Hur kul som helst! Tydligen skapar Stefans lilla blogg engagemang vare sig man gillar eller ogillar företeelsen! Kör på Farsan, det här e ju ball! ;D
|
|
|
SMM-Ol
Feb 6, 2007 14:19:42 GMT 1
Post by Ted on Feb 6, 2007 14:19:42 GMT 1
Björkman som en medlem av innersta familjen (hoppas jag är det fortfarande) så har du mitt fulla stöd. Du kommer alltid vara våran herde som lotsar oss genom en alltför ond värld. TED
|
|
Olle Kw den graa p sidlinjen
Guest
|
SMM-Ol
Feb 6, 2007 17:26:10 GMT 1
Post by Olle Kw den graa p sidlinjen on Feb 6, 2007 17:26:10 GMT 1
Björkman som en medlem av innersta familjen (hoppas jag är det fortfarande) så har du mitt fulla stöd. Du kommer alltid vara våran herde som lotsar oss genom en alltför ond värld. TED Väl talat Ted! Herdar är guld värda när rovdjuren ylar i skogsbrynet! Behåller sitt lugn och skyddar sin flock! ;D och Lillestefan är ju alltid lugn och balanserad längst därinne!! eller hur Stefan?
|
|
|
SMM-Ol
Feb 7, 2007 15:07:08 GMT 1
Post by Bjorkman on Feb 7, 2007 15:07:08 GMT 1
Björkman som en medlem av innersta familjen (hoppas jag är det fortfarande) så har du mitt fulla stöd. Du kommer alltid vara våran herde som lotsar oss genom en alltför ond värld. TED Väl talat Ted! Herdar är guld värda när rovdjuren ylar i skogsbrynet! Behåller sitt lugn och skyddar sin flock! ;D och Lillestefan är ju alltid lugn och balanserad längst därinne!! eller hur Stefan? Jodå! En gång familjemedlem-alltid familjemedlem!! ;D Det där med herde var välskrivit! Jo det finns en ond värld där ute som vill åt våran familjs oförstörda sinnen och kroppar.... jag är ju nästan alltid balanserad.. men det är en process.. . >:(en lång j---ä sådan!! Sorry August för språket! Angående den här matchen som spelades i söndags så var den ju en spännade sådan men med tanke vad jag såg och om jag hörde rätt så var Bears Dl och hela defense där ute på plan vs ett zonade lag i hällande regn i över 40 min...vad positiv jag skulle vara till mitt offense då.. särskilt den där Grossman... Såg att de bytte ut Dt Scott i Bears på pass för de få gångerna jag såg han vara inne på pass så var det bullrush som gällde.. zzzz..Men tills nästa år så kanske de har åtgärdat problemet på offense.. Åter till den gråa vardagen i SMM:s ljuvliga träningar.. Igår var alla där i familjen förutom den storvuxna civilekonomen som låg hemma med förkylning.. Vi tränade inte med chuten igår då vi inte ville att den tidigare nämnda skulle missa någonting men däremot tränade vi på "cutblocks".. Hmm jag har länge funderat om man cutblocka någon i midjehöjd? Räknas det som en cutblock då eller? Våran byggherre..ja han som är lite för kort för sin storlek hävdar gärna det.. tänk er 140 kg kommer flygande genom luften.. imponerade syn.... (särskilt om denne ligger strömlinjeformad i luften..det vill säga armarna ute efter sidorna för att få bästa möjliga linje gentemot luftmotståndet.. vi har ju ett gäng ingenjörer i laget de kanske ska få räkna ut och hjälpa till med den bästa vinkeln).. skrämmande om spelar LB.. det är tur att våra LB är så snabba.. De andra herrarna kunde påträffas på lägre altituder och behövde ej anropa flygledartornet på Arlanda.. Våran egen "Mora Nisse " var ej ombytt denna dag men stod och såg på hur vi försökte ha ihjäl luften med våra övningar...han såg emellertid fundersam ut... Vi hade en ny medlem på träningen igår och han såg ut att ha kul och jag fick intrycket att han har allltid hört hemma här den där bussexperten från våran lokaltrafik.. En ljuvlig syn.. Så kära familjemedlem från Tyresö vi väntar ivrigt på torsdagens träningen där chuten.. och cutblocks kommer att ingå.. En kort notering angående vår Dl som äntligen börjar förstå konceptet med händer och armar i denna sport.. Helt ärligt så såg det bra ut oavsett ålder och storlek!!! MVH Björkman SMM Linecoach PS. Är det någon som har hört av Micke Jonsson Seniorlandslagets Ol-coach??? DS.
|
|
|
SMM-Ol
Feb 8, 2007 9:35:48 GMT 1
Post by Janzon on Feb 8, 2007 9:35:48 GMT 1
TJOCKISAR!!!!!!!!!!! ;D Kankse måste komma upp och smiska upp er lite , ta ner er på jorden. Inget illa menat mot dig Fader Björkman, vill ju bara ge dina grabbar lite utmaning. Peace fools
|
|
|
SMM-Ol
Feb 8, 2007 10:38:23 GMT 1
Post by Bjorkman on Feb 8, 2007 10:38:23 GMT 1
TJOCKISAR!!!!!!!!!!! ;D Kankse måste komma upp och smiska upp er lite , ta ner er på jorden. Inget illa menat mot dig Fader Björkman, vill ju bara ge dina grabbar lite utmaning. Peace fools AHHGG!! Underbart Katten Janzon!! Ak a Silversurfarn- Jag tänker föreslå en träningsmatch mot er! Sedan ni håller en väldigt hög klass i år med bland annat meriterade Ol som Dl samt en och annan Lb så vill jag gärna möta Peking panthers i en scrimmage! Jag ska bara prata med min chef först... Jag tror att innerst inne så¨finns det en Ol i dig som vill komma ut.. Men det blir lite schizofrent med två medlemmar av familjen på andra sidan linjen.. det är okej men det är inte riktigt rätt.. ... Funderade vidare på det här med cutblocks.. om man nu cutblockar i brösthöjd är det då en cutblock eller en regelrätt tackling om den utförs av en Ol? Eller är det en vanlig enkel block? hmmm.. ja ni kanske förstår att det är lite av en begreppsdiskussion liknade den med hönan eller ägget ... Vad som kan sägas om denna tankegång är väl kanske att den är mer normativ än någon annat. Men likväl blir den empiriska iakttagelsen den att vi kan kanske kalla den en flygande block! ;D MVH Björkman SMM-Lone some linecoach.. Har någon verkligen inte sett till M. Jonsson??
|
|
|
SMM-Ol
Feb 8, 2007 14:16:30 GMT 1
Post by bdkennedy on Feb 8, 2007 14:16:30 GMT 1
As an avid reader of the SMM-OL thread, I just want to say that I think it is a well written and educational thread. Goose, I will talk to the RB's and maybe we can start an AJ-RB thread where they talk about all the cools moves I teach them and even demo for them Until then I hope "the family" keeps the thread alive. So to "the family" and all the rest of the cousins (other OL) I wish you CCP..... Combo's, Cuts & Pancakes Mvh, BDK
|
|
|
SMM-Ol
Feb 8, 2007 16:14:30 GMT 1
Post by Na on Feb 8, 2007 16:14:30 GMT 1
Funderade vidare på det här med cutblocks.. om man nu cutblockar i brösthöjd är det då en cutblock eller en regelrätt tackling om den utförs av en Ol? Eller är det en vanlig enkel block? hmmm.. ja ni kanske förstår att det är lite av en begreppsdiskussion liknade den med hönan eller ägget ... Vad som kan sägas om denna tankegång är väl kanske att den är mer normativ än någon annat. Men likväl blir den empiriska iakttagelsen den att vi kan kanske kalla den en flygande block! ;D beror väl lite på hur du utför din cutblock... om du fäller bak armarna och hoppar med huvudet före in i bröstet på någon misstänker jag att domarna skulle kasta flagga och kalla det för spearing, och om OL gör en regelrätt tackling på en motspelare misstänker jag att åtminstonde några domare skulle kasta flagga för holding
|
|
|
SMM-Ol
Feb 8, 2007 20:56:54 GMT 1
Post by carl66smm on Feb 8, 2007 20:56:54 GMT 1
Tja Friday ;D ;D ;D Hoppas det går bra med solbrännan och att du fått bort dom där valkarna du såg lite lönnfet ut sist Kom presis hem från jobbet och där med missat Träningen i dag. Du är så välkommen alltid lika kul med happy friday på träningen Ta me dej TAD ( mannen som bytt ben med tuppen) Hagberg också ;D Saknar dej Ted Kan ju bara konstatera att vi ser olika på cutblocking Björkman ;D ;D Hoppas det gick bra på träningen och att du hade med dej våran gåva till dej. Den ska va med varje träning ;D Längtar tills på tisdag Och till alla som har en åsikt men inte vågar stå för den Ses på planen Eller ni vågar säkert inte där heller utan sitter vid sidan av och har åsikter där med Ad notam "Ab igne ignem" Och till Carlstad C Auri sacra fames Det var allt från mej Hej carl66smm Psycho by birth
|
|
|
SMM-Ol
Feb 8, 2007 21:45:42 GMT 1
Post by trainerbaby on Feb 8, 2007 21:45:42 GMT 1
Vi på sidlinjem har ALLTID åsikter- och vet ALLTID bäst i alla fall jag saknande dig under chuten ikväll -såg fram emot lite äkta underhållning All stars slit och sprintande räckte liksom inte puss på er
|
|