|
SMM-Ol
Dec 27, 2006 14:33:08 GMT 1
Post by StefanOud on Dec 27, 2006 14:33:08 GMT 1
Kära vänner och anonyma ovänner! Så här i mellandagarna sitter jag på jobbet och kontemplerar i all andakt över NFL slutspel och finner till min gläjde en artikel av Phil Simms där han beskriver betydelsen av en bra Ol. Den är mycket läsvärd och välskriven samt en sådan kunskap borde vara självklar om man nu vill vinna mästerskap osv.. läs och begrunda och får önska att ett Gott nytt år samt att EPSN återkommer till TVÚ:s förträffliga förmedling av diverse kanaler från landet i väster. www.nfl.com/news/story/9891584Väl mött MVH Björkman SMM-Ol-coach Gott slut alla fotbollsvänner! När Broder Björkman talar så lyssnar man, när Broder Björkman säger år en att läsa en artikel så läser man. Tycker dock att Phil Simms gör en tankegroda när han säger: "In watching the Eagles go from a 5-6 team with no shot at the playoffs, to a 9-6 team on the verge of winning their division, it's clearly the offensive line play that jumps out at me. The offensive line can cover so many ills on a team, and that's what has happened here." Varför spelade den offensiva linjen inte bättre när Donovan McNabb var QB? Blev O-line helt plötsligt bättre med Jeff Garcia bakom centern? Förklara detta för mig, Broder Björkman. I övrigt håller jag med Simms. Det första man skaffar om man ska "bygga" ett lag - en coach som kan o-line. SOm BD Kennedy eller Michael Jonsson eller Stefan Björkman!!!
|
|
|
SMM-Ol
Dec 27, 2006 18:10:08 GMT 1
Post by Bjorkman on Dec 27, 2006 18:10:08 GMT 1
Kära vänner och anonyma ovänner! Så här i mellandagarna sitter jag på jobbet och kontemplerar i all andakt över NFL slutspel och finner till min gläjde en artikel av Phil Simms där han beskriver betydelsen av en bra Ol. Den är mycket läsvärd och välskriven samt en sådan kunskap borde vara självklar om man nu vill vinna mästerskap osv.. läs och begrunda och får önska att ett Gott nytt år samt att EPSN återkommer till TVÚ:s förträffliga förmedling av diverse kanaler från landet i väster. www.nfl.com/news/story/9891584Väl mött MVH Björkman SMM-Ol-coach Gott slut alla fotbollsvänner! När Broder Björkman talar så lyssnar man, när Broder Björkman säger år en att läsa en artikel så läser man. Tycker dock att Phil Simms gör en tankegroda när han säger: "In watching the Eagles go from a 5-6 team with no shot at the playoffs, to a 9-6 team on the verge of winning their division, it's clearly the offensive line play that jumps out at me. The offensive line can cover so many ills on a team, and that's what has happened here." Varför spelade den offensiva linjen inte bättre när Donovan McNabb var QB? Blev O-line helt plötsligt bättre med Jeff Garcia bakom centern? Förklara detta för mig, Broder Björkman. I övrigt håller jag med Simms. Det första man skaffar om man ska "bygga" ett lag - en coach som kan o-line. SOm BD Kennedy eller Michael Jonsson eller Stefan Björkman!!! Jag tackar för dina fina ord broder! Jo vad detta kan betyda är att Donovan MCNabb som är en scrambler eller sprintout Qb är mycket svårare att blocka för än då kanske Garcia som kanske då är mer av en pocket Qb, nu har jag inte sett Garcia så mycket men jag kan tänka mig det. När man har en pocket Qb så är det lättare att passblocka för en sådan kille än en "scramblande" qb som man aldrig vet vart han tar vägen. Våran egen Carlos från Mexico var en scramblande sådan och han var ett helsike för Ol att hålla reda på vart han var. En del Qb:s utvecklas till att bli en rörlig sådan och andra är rena passpocket qb vilket innebär å andra sidan att dessa står och faller med en passpocket. Peyton Manning är mer av en passpocket qb men som kan röra på sig! Donovan kommer att kanske utvecklas till en mer passpocket qb efter skadan för det är då som man på OL utvecklar ett pocket precense var qb står någonstans och passar. Nu är det ju jättebra att man har 3- , 5-, 7- och 9 stegs passar men varje qb droppar tillbaka olika beroende på vilka vi pratar om. Jag hoppas att detta kan vara svaret på din undran. Lycka till på coachconventionet nu! Förresten vart hålls detta? Kramar Björkman SMM-OL-coach
|
|
|
SMM-Ol
Dec 27, 2006 19:15:52 GMT 1
Post by Eaglesfan on Dec 27, 2006 19:15:52 GMT 1
McNabb har redan utvecklat sina skills som pocket QB. Sedan hans senaste två skador har han knappt scramblat alls. Och visst det lär bli ännu mindre hädanefter. Men han har redan varit en pocket qb nu ett par år. Förra året sprang han för endast 55 yards. Det har Garcia redan passerat som starter i Eagles. Året innan hade han drygt 200 yards. Också rätt lite för en scramblande QB.
|
|
|
SMM-Ol
Dec 27, 2006 19:35:42 GMT 1
Post by Klabbe on Dec 27, 2006 19:35:42 GMT 1
McNabb har redan utvecklat sina skills som pocket QB. Sedan hans senaste två skador har han knappt scramblat alls. Och visst det lär bli ännu mindre hädanefter. Men han har redan varit en pocket qb nu ett par år. Förra året sprang han för endast 55 yards. Det har Garcia redan passerat som starter i Eagles. Året innan hade han drygt 200 yards. Också rätt lite för en scramblande QB. Ajajaj... Inte ifragasatta Bjorkmans profetior. Da blir han arg pa dej for att du ar anonym... Eller for att du har ratt och han har fel...
|
|
|
SMM-Ol
Dec 28, 2006 1:11:51 GMT 1
Post by StefanOud on Dec 28, 2006 1:11:51 GMT 1
Tack för svaret B-man! Men jag tror som ett tidigare inlägg att Carcia är rörligare nu än vad McNabb varit de senaste åren...
Jag åker till San Antonio på AFCA-konferens. Kanske kan du tipsa mig om några bra tillhåll där? Du, John-John och Stor-Stefan Öhrwall var ju där en säsong med World League.
|
|
|
SMM-Ol
Dec 28, 2006 7:10:48 GMT 1
Post by Patrik Andersson on Dec 28, 2006 7:10:48 GMT 1
SUCK!!!!!!!
|
|
|
SMM-Ol
Dec 28, 2006 9:56:06 GMT 1
Post by Bjorkman on Dec 28, 2006 9:56:06 GMT 1
McNabb har redan utvecklat sina skills som pocket QB. Sedan hans senaste två skador har han knappt scramblat alls. Och visst det lär bli ännu mindre hädanefter. Men han har redan varit en pocket qb nu ett par år. Förra året sprang han för endast 55 yards. Det har Garcia redan passerat som starter i Eagles. Året innan hade han drygt 200 yards. Också rätt lite för en scramblande QB. Intressant, detta visste jag inte överhuvudtaget att Garcia är den mer rörligare av de två. Nu är det väl så att det går att scrambla omkring hyfsat bra de första två åren i NFL sen kommer nog de flesta Dc på detta och anpassar sig. Sen är väl det så också att Garcia är då kanske en qb som är i samma mold som McNabb var när han startade i Eagles innan skadorna satte in. Sen kan väl tycka att Eagles offense under McNabbs ledning var ganska så en-dimensionellt, stoppade man McNabb så stoppade man hela Eagles offense. Under Garcias ledning har Westbrook blommat upp och detta kan väl tillskrivas deras Ol som då kanske vant sig vid en rörlig qb. Men jag har inte haft så mycket tid att kolla in statistik då jag har varit upptagen med att vinna en massa matcher med min Ol och Dl på respektive nivå.. Sen i San Antonio ska du besöka Riverwalk där det ligger en massa trevliga resturanger längs floden som flyter igenom San Antonio. Man kan också ta en båt på denna flod. Men åk inte till södra delarna av San Antonio det är inte så hälsosamt... Men annars är det en trevlig stad med Alamo som ett måste att besöka! Sen får jag gratulera Patrtik Anderson som satte ut sitt namn men inte kom med något nämnvärt att säga förutom ordet "suck" och Klabbe, jag blir inte upprörd över anonyma som kommer med klara fakta bara direkta anonyma person angrepp, sen finns det statistisk och förbannad statistisk som man sedan kan använda på en massa sätt för att bevisa sin sak. MVH Björkman SMM OL-coach...
|
|
|
SMM-Ol
Dec 28, 2006 11:25:47 GMT 1
Post by Bjorkman on Dec 28, 2006 11:25:47 GMT 1
McNabb har redan utvecklat sina skills som pocket QB. Sedan hans senaste två skador har han knappt scramblat alls. Och visst det lär bli ännu mindre hädanefter. Men han har redan varit en pocket qb nu ett par år. Förra året sprang han för endast 55 yards. Det har Garcia redan passerat som starter i Eagles. Året innan hade han drygt 200 yards. Också rätt lite för en scramblande QB. Intressant, detta visste jag inte överhuvudtaget att Garcia är den mer rörligare av de två. Nu är det väl så att det går att scrambla omkring hyfsat bra de första två åren i NFL sen kommer nog de flesta Dc på detta och anpassar sig. Sen är väl det så också att Garcia är då kanske en qb som är i samma mold som McNabb var när han startade i Eagles innan skadorna satte in. Sen kan väl tycka att Eagles offense under McNabbs ledning var ganska så en-dimensionellt, stoppade man McNabb så stoppade man hela Eagles offense. Under Garcias ledning har Westbrook blommat upp och detta kan väl tillskrivas deras Ol som då kanske vant sig vid en rörlig qb. Men jag har inte haft så mycket tid att kolla in statistik då jag har varit upptagen med att vinna en massa matcher med min Ol och Dl på respektive nivå.. Sen i San Antonio ska du besöka Riverwalk där det ligger en massa trevliga resturanger längs floden som flyter igenom San Antonio. Man kan också ta en båt på denna flod. Men åk inte till södra delarna av San Antonio det är inte så hälsosamt... Men annars är det en trevlig stad med Alamo som ett måste att besöka! Sen får jag gratulera Patrtik Anderson som satte ut sitt namn men inte kom med något nämnvärt att säga förutom ordet "suck" och Klabbe, jag blir inte upprörd över anonyma som kommer med klara fakta bara direkta anonyma person angrepp, sen finns det statistisk och förbannad statistisk som man sedan kan använda på en massa sätt för att bevisa sin sak. MVH Björkman SMM OL-coach... Efter ha öppnat min stora käft och kollat statistiken för den gode Garcia så är han ju ingen rookie direkt men väl en kille som har flyttat omkring sedan han startade för 49:ers och ser man på hans statistik därifrån så var han som bäst under säsongerna 2000 till 2003 med en imponerade Qb rating men sen tröttande någon men ser man till McNabbs siffror så har det gått ner även om han fortfarande rör på sig om man ser till average rushing men att Garcia skulle vara mer mobilare än McNabb vet jag inte om jag kan hålla med om om man ser till just statistiken. Nu har i och för sig Garcia bara startat 5 av 7 matcher hittills men jag tycker dock att det är fördel McNabb även om han har anpassat sig till en pocket passande stil och tur är väl det för man blir inte så gammal som qb om man väljer att rulla ut ifrån sin Ol allt för ofta i NFL... Men Eagles verkar vara mer balanserat på offense nu än tidigare även om man i min mening passar åt h----sike för mycket... Att sedan Westbrook har 5,1 i rushing average och startat i 13 av 14 matcher i jämförelse med McNabbs rsuhing average som ligger på 6,6 och karln har bara spelat 10 matcher i år är lite imponerade! Detta kan väl tillskrivas att man väljer att passa först med tanke på att man passat för 3769 total passing yards hittills i jämförelse med total rushing yards som ligger på 1941 yards, det ena föder det andra om man nu väljer att passa så mycket tvingas qb ut på allt för många äventyr utan sin blockande Ol då defense läser pass först när man möter Eagles och då kanske har Reid kommit på detta samt börjat springa mer med bollen för att få en balans i sin playcalling. Selfscouting kallas detta och som även vi i SMM har använt oss utav under tidigare år.. och fortfarande använder.. Garcia har ju varit i Lions och Browns...med all respekt.. MVH "Arne Anka" A ka Björkman " Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter.." Sorry August för mitt ovårdade språk men jag tyckte att det var på sin plats.
|
|
|
SMM-Ol
Dec 29, 2006 18:23:51 GMT 1
Post by Kullnberg on Dec 29, 2006 18:23:51 GMT 1
Broder, dina alster här på nätet blir bara bättre och bättre. Av din påstådda dyxlexi ser jag knappt något spår av längre. Intressant, kanske kan en gammal hund lära sig att sitta och i så fall.... kanske kan du lyckas lära ut cutblocking till pensionärerna från åkersberga? Kanske är tålamod allt som behövs? Mycket tålamod! Och en god morot... pages.sbcglobal.net/bluealbino/SYP/images/homer-donut.gifalternativt piska... www.redhillgeneralstore.com/A24333.htmHa ett gott nytt år alla fotbollsbröder och systrar!
|
|
|
SMM-Ol
Dec 30, 2006 15:14:22 GMT 1
Post by Bjorkman on Dec 30, 2006 15:14:22 GMT 1
Broder, dina alster här på nätet blir bara bättre och bättre. Av din påstådda dyxlexi ser jag knappt något spår av längre. Intressant, kanske kan en gammal hund lära sig att sitta och i så fall.... kanske kan du lyckas lära ut cutblocking till pensionärerna från åkersberga? Kanske är tålamod allt som behövs? Mycket tålamod! Och en god morot... pages.sbcglobal.net/bluealbino/SYP/images/homer-donut.gifalternativt piska... www.redhillgeneralstore.com/A24333.htmHa ett gott nytt år alla fotbollsbröder och systrar! Asgrav och tackar så mycket för berömmet och tipsen! Gillade speciellt den med Homer! Annars den med den elektriska saken så kanske det inte är så dumt. Angående min dyxlexi så går jag i terapi på teologiska institution Uppsala Universitet!! Kram Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Jan 2, 2007 12:13:20 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 2, 2007 12:13:20 GMT 1
Återigen har en säsong sett dagens gry då vi börjar träna i den nya inomhus hallen ute på Bosön med senaste generation konstgräs och allt! Då vi tränar med hjälm kommer detta att bli särskilt inriktat på positionsteknik och fys!! Väl mött som säger! MVH BJÖRKMAN SMM LINECOACH!
|
|
|
SMM-Ol
Jan 2, 2007 16:11:41 GMT 1
Post by Prac on Jan 2, 2007 16:11:41 GMT 1
Hur ser det ut bland övriga lag ? Vilka har startat redan ? Just nu är det väll bara SMM (via posten här ovanför) och TRC (hemsida) som annonserat träningsstart för kommande säsong, vad jag sett i alla fall.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 4, 2007 6:40:01 GMT 1
Post by Toby Johansson on Jan 4, 2007 6:40:01 GMT 1
Hejsan Bjorkman. Har tyvarr aldrig haft nojet att traffa dig. Men skulle bara komentera att lasa denna sidan med traden om SMM OL Familjen ar ett noje. Med denna positiva anda kan bara leda till bra resultat.
Ha det sa gott. Toby.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 4, 2007 10:39:42 GMT 1
Post by Gripar on Jan 4, 2007 10:39:42 GMT 1
I malmö drar vi på oss hjälmarna nästa vecka.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 4, 2007 10:50:43 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 4, 2007 10:50:43 GMT 1
Hejsan Bjorkman. Har tyvarr aldrig haft nojet att traffa dig. Men skulle bara komentera att lasa denna sidan med traden om SMM OL Familjen ar ett noje. Med denna positiva anda kan bara leda till bra resultat. Ha det sa gott. Toby. Jag tackar så mycket för detta inlägg och det värmer så här i januari rusket! Det sporrar en annan att fortsätta skriva lite inlägg då och då varannan dag. Jag skrev lite på en annan tråd om vår tisdagsträning och det ska väl sägas det att vi i SMM har varit i gång med fysträning inomhus sen i november cirka men det är först nu som den rena positionsteknikträningen kommer igång och det är nu som linjefolket och alla familjemedlemmar kommer ner på den excellenta inomhushallen!! Förhoppningsvis får vi se lite fler än de 25 man som var nere i tisdags för hallen är ju så j---la stor!! ;D Så Jonas, Mischa, Tompa, Anders Martin, Johan, Olle och alla andra ta och masa er ner nu och få fart på julfläsket och få den första träningspassets härliga träningsvärk i benen för den kommer ju förr eller senare i alla fall..Ni som inte var där missade en jätteintressant seminarium med Gustav R men oroa er inte jag kommer att köra övningarna i repris idag!!! MVH Björkman SMM linecoach
|
|