|
LG-CC
Aug 14, 2006 21:19:42 GMT 1
Post by hemskt on Aug 14, 2006 21:19:42 GMT 1
Till ok....
Har inte sett bilderna, men såg matchen på plats och det inte en spelare som skrattade och log vid 42-0 utan flera, tänker inte nämna namn.
Och att MLB fick MVP är kanske inte så konstigt om ett helt offense inte klarar mer än 30 yards, för övrigt anser jag att domarna borde blivit MVPs i Limhamn, dom tilldömde LG fler yards än LG tog själva.
Så det så!
|
|
|
LG-CC
Aug 14, 2006 21:32:22 GMT 1
Post by ref on Aug 14, 2006 21:32:22 GMT 1
Tycker att vi ska sluta gnälla på Carl Det är sånt som händer Man gör saker som man inte riktigt förstår varför man gjorde det kommer instiktivt liksom. Och i bland så möter man en dum jävel som förtjänar ett tjuvnyp. Och har man otur att domarens ögon ser dej så får man stå sitt kast och gå av. Säger dock inte att LG spelaren som fick Carls knä i ryggen (eller vad som hände) är en av dom dumma jävlarna. Men sånt händer. Det är en sport där känslor svallar och ilskan kan ta över ibland men det är ju därför vi älskar att möta varandra varje lördag. Jag kommer aldrig att dömma en som åker ut för jag vet att det alltid finns två sidor av vad som hände. Carl vi ses om ett par veckor lovar att vara riktigt på hugget då och vem vet vi kanske får gå hand i hand av planen du och jag Carl66smm Psycho by birth Carl, alla är inte som du och tar cred för andras bråk och blir utvisad.. jag har inte glömt hollands matchen än... och då var det 2st sthlm spelare som blev utvisade..
|
|
|
LG-CC
Aug 14, 2006 22:37:18 GMT 1
Post by Undrar ibland on Aug 14, 2006 22:37:18 GMT 1
Ibland kan man allt undra hur en del domare är funtade. Att först missa att Ingerman slänger sig in i en Carlstad spelare om tagit en fumble klart o tydligt med ingen är nära och lägger sig på bollen, flera sekunder efteråt försöka få ut den då spelet klart är över. Självklart att Calle C tar bort spelare där ifrån, att Ingerman sen kommer tillbaka och svingar, enligt vad jag såg iallafall tre träffar på Calle C innan han läger ner Ingerman på gräset för att inte få fler smällar.
Att sedan domaren väljer att se det till Carlstads nackdel säger en hel del om dommaren ifråga som de flesta nog redan vet vem det är säger nog mer om domaren än om Calle.
Den kommentaren dommaren ska ha sagt efter matchen gör det hela minst sju gånger värre. Synd att han fortfarande får förtroende och ska få var EFAF domare ill och med....
|
|
|
LG-CC
Aug 14, 2006 22:40:01 GMT 1
Post by Klas on Aug 14, 2006 22:40:01 GMT 1
Så rätt, never hit back, take him next game, next play.... Grymt orutinerat. ps sluta gnäll på Fereed så fort något går emot er Värmlandspöjkar. Det är bara fånigt och ni gör bort er. Ha ha ha...det var nog den dummaste bortförklaringen jag har hört, vad gick emot dem? 42-0? har faktiskt inte hört demn gnälla på ferred en enda gång nått gåt emot dem...att sedan gnälla på honom när de vinner är en annan sak.
|
|
|
LG-CC
Aug 14, 2006 23:40:27 GMT 1
Post by km on Aug 14, 2006 23:40:27 GMT 1
Att Fereed fortfarande är EFAF - domare visar just att han håller hög klass... hade han inte gjort det så hade han ju följdaktligen inte varit EFAF domare! tänk efter innan du skriver...
|
|
|
LG-CC
Aug 15, 2006 8:31:51 GMT 1
Post by FB Dude on Aug 15, 2006 8:31:51 GMT 1
Så den här CC spelaren sätter ett knä i en motståndare som självförsvar? Möjligen den sämsta ursäkt jag har hört, WOW. Men det är klart, allt är ju den stora domarkonspirationens fel.
Löjligt och patetiskt.
|
|
|
LG-CC
Aug 15, 2006 12:38:38 GMT 1
Post by LGCC on Aug 15, 2006 12:38:38 GMT 1
såg ni inte matchen borde ni hålla käft..
|
|
|
LG-CC
Aug 15, 2006 14:50:58 GMT 1
Post by Berra on Aug 15, 2006 14:50:58 GMT 1
Kan inte alla som tar minsta chansen att spotta på CC gå hem och runka istället? CC spelar inget fulare än SMM, Arlanda eller Limhamn.
Carl blev frustrerad över att en ännu mer frustrerad Ingerman slog honom 3-4ggr, och satte ett knä i bröstet, inte magen på honom. Visst är det orutinerat men sånt händer i stridens hetta. Tråkigt att Carl missar nästan två hela matcher på en redan kort säsong, över en sådan skitgrej som GARARNTERAT inte lett till utvisning på andra sidan atlanten.
CC har i många år kämpat för att inte Ferred ska dömma deras matcher och Ferreds uttalande efter matchen bevisar att de förmodligen ska fortsätta. Personligen tycker jag Ferred är alldeles för strikt och håller ett för lågt tempo i matcherna. Detta tror jag beror på att han gärna vill stå i centrum precis som några andra på planen. Skillnaden är bara att det inte är domarens uppgift.
|
|
|
LG-CC
Aug 15, 2006 15:13:05 GMT 1
Post by Undrar on Aug 15, 2006 15:13:05 GMT 1
Vad var det som Fered ska ha sagt?
|
|
|
LG-CC
Aug 15, 2006 19:03:34 GMT 1
Post by Berras brorsa on Aug 15, 2006 19:03:34 GMT 1
Självklart ska Carlstad kunna välja domare! Fereed vet vi ju alla har något mot Carlstad så han kan inte få döma. Sthlmsdomarna är ju allihopa köpta av Wiking (och han tycker ju inte om Carlstad, det vet vi ju också) så de kan inte döma Carlstad, alla söder om Vänern är ju egentligen Skåningar och det vet ju vi också att de hatar Carlstad så de kan inte döma Carlstad, Norrlänningarna hatar ju alla som bor söderut och speciellt Carlstad sedan de värvade några Jämtar så de kan ju inte döma Carlstad.
Hmm vad har vi kvar? Göteborgarna? Nej för fan, de hatar ju Carlstad speciellt Kickert och Kruger så de kan ju inte döma Carlstad.
Örebroarna? Nej nej nej, de hatar Carlstad sedan Larsson blindsidade Karlsson 1998, de kan inte döma Carlstad.
Kvar blir då de fina goa pöjkarna som verkligen förstått detta med fotboll och hur fin sola i Karlstad är, dvs domare från Carlstad!
Jag kan tänka mig att rösta för det förslaget bara jag slipper mer jävla gnäll från Carlstad om hur domarna och Fereed i synnerhet skulle ingå i någon samansvärjning mot er. Var är vallokalen???
Mr No
ps Berra, jag spottar inte på Carlstad, har aldrig påstått att ni spelar fult. Utvisningar händer, thats life. Det händer också att spelare blir utvisade felaktigt! eller att det är orättvist! Men så fort ni får en spelare utvisad så ska det gnällas så förbannat på domarna och speciellt då en domare. Ta det som en man och kör vidare istället för att gnälla som en kärring.
|
|
|
LG-CC
Aug 15, 2006 22:15:00 GMT 1
Post by P on Aug 15, 2006 22:15:00 GMT 1
till Berras Brorsa m.fl.
Och vem i denna tråd har utgett sig för att var spelare i CC?? säger inte att ingen är det men behöver inte heller vara nån, inte heller från andra lag i andra trådar.
|
|
|
LG-CC
Aug 15, 2006 23:12:58 GMT 1
Post by jag on Aug 15, 2006 23:12:58 GMT 1
Självklart ska Carlstad kunna välja domare! Fereed vet vi ju alla har något mot Carlstad så han kan inte få döma. Sthlmsdomarna är ju allihopa köpta av Wiking (och han tycker ju inte om Carlstad, det vet vi ju också) så de kan inte döma Carlstad, alla söder om Vänern är ju egentligen Skåningar och det vet ju vi också att de hatar Carlstad så de kan inte döma Carlstad, Norrlänningarna hatar ju alla som bor söderut och speciellt Carlstad sedan de värvade några Jämtar så de kan ju inte döma Carlstad. Hmm vad har vi kvar? Göteborgarna? Nej för fan, de hatar ju Carlstad speciellt Kickert och Kruger så de kan ju inte döma Carlstad. Örebroarna? Nej nej nej, de hatar Carlstad sedan Larsson blindsidade Karlsson 1998, de kan inte döma Carlstad. Kvar blir då de fina goa pöjkarna som verkligen förstått detta med fotboll och hur fin sola i Karlstad är, dvs domare från Carlstad! Jag kan tänka mig att rösta för det förslaget bara jag slipper mer jävla gnäll från Carlstad om hur domarna och Fereed i synnerhet skulle ingå i någon samansvärjning mot er. Var är vallokalen??? Mr No ps Berra, jag spottar inte på Carlstad, har aldrig påstått att ni spelar fult. Utvisningar händer, thats life. Det händer också att spelare blir utvisade felaktigt! eller att det är orättvist! Men så fort ni får en spelare utvisad så ska det gnällas så förbannat på domarna och speciellt då en domare. Ta det som en man och kör vidare istället för att gnälla som en kärring. hahaha... så jäkla sant! lol lol lol! ;D cc = ?
|
|
|
LG-CC
Aug 15, 2006 23:29:18 GMT 1
Post by Berras kusin on Aug 15, 2006 23:29:18 GMT 1
När gnälldes det på en karlstadutvisning senast? Letar men hittar ingenting. Kan du inte berätta? Om man inte trivs med en domare, kan man då inte be om att inte få honom? Vad är det för fel i det? Vet inte om Berra anklagade dig att spotta, du har nämligen inte skrivit på forumet tidigare. Gissar att du tog åt dig. Tycker mig ha läst här på forumet att domarinsatser diskuterats från fler håll än karlstad,men jag kanske har fel. Kan du inte länka till alla gånger karlstad klagat på domarna så du får bevisa mig fel!? Puss
|
|
Berras pizza bagare
Guest
|
LG-CC
Aug 16, 2006 0:13:29 GMT 1
Post by Berras pizza bagare on Aug 16, 2006 0:13:29 GMT 1
Kommer det nån stats o matchrapport snart ?
|
|
|
LG-CC
Aug 16, 2006 8:47:21 GMT 1
Post by CC4ever on Aug 16, 2006 8:47:21 GMT 1
Vad var det som Fered ska ha sagt? Vad han sagt eller inte sagt spelar väl ingen roll. Jag vet vad han sa. Och stämmer det så är det en skandal. Då ska man inte döma mer enligt mig. Han måste ju vara en av våra bästa domare Han är ju den som får uppdragen att döma i Karlstad. Är det så att det inte finns domare värd namnet närmare?? 60 mil är 2000 kr i milersättning, varför ska han kosta 2650 kr för Karlstad, man ska också tänka det att han sitter själv minst halva vägen med.
|
|