|
Post by asd on May 31, 2006 14:08:39 GMT 1
Eller så kan det vara så att Arlandas linje inte blockade så bra denna match.
|
|
|
Post by skdare on May 31, 2006 14:27:41 GMT 1
Statsen verkar inte stämma så bra? Det var väl fler än vikberg som hade sacks? Det ser man på "play by play" lite senare...
|
|
|
Post by Undran on May 31, 2006 15:20:57 GMT 1
Jo det är kul det "Rungame" skrev. När man tittar på statsen så påmins jag om en notis förra året som blev mycket omdebaterad. Det handlade om ett Ungt landslag och varför man inte gav Marcus Seger då i Gävle nu i Carlsttad chansen in ett "ungt landslag" Vad jag vet så blev Marcus inte ens kontaktad för "Prövning". länk till froum tråden swedishfootball.proboards44.com/index.cgi?board=Landslag&action=display&thread=1130618718Det glädjer mig att han har lyckats mycket bra i SS med Carlstad i år. Senast mot arlanda gjorde han 14 116 = 8.3 avg Är ju inte så illa tycker jag. Jag är övertygad att han kommer fortsätta vissa fina stats i kommande matcher. Återigen vill jag påpeka att han bör o skall vara aktuell för det "unga landslaget".
|
|
|
Post by Blocking on May 31, 2006 15:38:09 GMT 1
skulle även hävda att Arlandas runningback Mathias Jangenäs skulle platsa i ett "Ungt landslag" trots att han bara sprang för ca 70yards, mycket handlar om blocking i fotboll och skulle nästan säga att hans insatts är mer imponerande än Marcus Segers med tanke på vilken O-line de spelar med.
Jag tycker dock ingen är bättre än den andra båda två är bra unga runningbacks i SS. (kanske ingen nyhet)
|
|
|
Post by gammal rav on May 31, 2006 16:25:56 GMT 1
AJs runningbacks är inget att hurra för, eller har varit på bra tag. Det enda dom har där är winberg. Han är den enda som kan springa!
|
|
|
Post by hmmm on May 31, 2006 17:08:45 GMT 1
känns som gammal räv har blivit senil räv... förutom både winberg och jangenäs så har de micke öhman som varit med på LL camper och för 2 år sen hade de Johan Engstrand, som var riktigt bra
|
|
|
Post by Stefan Oud on May 31, 2006 20:58:23 GMT 1
Statsen verkar inte stämma så bra? Det var väl fler än vikberg som hade sacks? Det ser man på "play by play" lite senare... Skdare får kika igen i play-by-play. Där finns bara två sacks och de finns med i summeringarna. Kom ihåg att om man tacklar en QB bakom LOS som inte är i, enkelt förklarat, i ansats för att passa, så är det en tackle for loss och inte en sack. NCAA och NFL skiljer sig markant i den tolkningen. Hittar ni några andra fel, hör gärna av er till mig. Adressen finns på Jets hemsida, www.arlandajets.seFotbollshälsningar Stefan Oud
|
|
|
Post by Undrar on May 31, 2006 23:33:27 GMT 1
Jag är inte så van att läsa statistik och satt och kikade på statsen från AJ-CC. Funderar bara hur det kommer sig att Tom Marsan kan ha 73yds passin medan AJs recievers har 103yds receiving.
tacksam för svar
|
|
|
Post by Wr on Jun 1, 2006 7:09:51 GMT 1
Man brukar dra av sackyardsen från passingyardsen.
|
|
|
Post by Undrar on Jun 1, 2006 7:11:57 GMT 1
Ok, men det förklarar bara 8yds.
|
|
|
Post by Stefan Oud on Jun 1, 2006 9:14:31 GMT 1
Av någon anledning så drogs de 30 yards vi förlorade på den missade snap/punten av på Toms passingyards. Därav differensen. Jag försökte fixa det men då drogs det av en mottagning av Nick Elman, ett spel som var helt orelaterat till den missade snapen... När jag väl fick Nicks mottagning fixad vill inte programmet fixa en ny, uppdaterad HTML-rapport. Jag får vänta med att skicka in en ny rapport till det att min bättre hälft, och statistikkunnigare flickvän, är hemma igen. PS. Jag ska minnas dessa förlorade 45 minuter nästa gång någons säger: "en matchrapport snickrar man väl ihop på fem-tio minuter..." DS
|
|
|
Post by Stefan Ond on Jun 1, 2006 9:31:44 GMT 1
Det finns något som heter Excel...........
|
|
|
Post by Stefan God gud on Jun 1, 2006 12:09:48 GMT 1
Det finns något som heter Excel........... ...och vad har excel med saken att göra? Mental Note: kom-i-håg att inte bli indragen i "forumdiskussioner" med anonyma, de diskussionerna går aldrig att vinna för de anonyma äro ofta vansinniga. Hmmm, måste minnas det...
|
|