|
Post by STUart on May 23, 2006 13:19:32 GMT 1
27/5 Arlanda - Carlstad Midgårdsvallen 13.00 28/5 Jamtland - Stockholm Hofvallen 13.00
Riktiga höjdarmatcher i helgen, själv ska jag ta mig till Märsta och Midgårdsvallen för att se en klassisk drabbning på Jets nya konstgräs.
Mitt tips för helgen är:
Arlanda - Carlstad 14-16 Jamtland - Stockholm 21-42
|
|
|
Post by 34 on May 23, 2006 13:25:09 GMT 1
Tror dock Arlanda kommer då det svårt mot carlstad, gissar på 14-36
|
|
|
Post by Jerry on May 23, 2006 13:29:03 GMT 1
SMM mot Reps blir nog tuffare än vad folk tror, men jag tror SMM kommer gå ut som vinnare i denna fight
Arlanda kommer chocka och vinna mot CC, jag tror att Jets kommer stänga ner CC pass, så dom måste springa och då kommer dom bli stoppade.
|
|
|
Post by Kingen on May 23, 2006 16:25:43 GMT 1
Arlanda vs Carlstad är stucket som hugget. Dock tror jag att hemmaplan fäller avgörandet. Carlstad lämnar hemma några duktiga spelare...
Arlanda - Carlstad 31 - 26
Jamtland - Stockholm 8 - 21 Sthlm är endå Sthlm. Visserligen hoppas jag på Jämtland men första segern får vänta. Jämtlands första seger kommer den 1/7......
|
|
|
Post by nejnej on May 23, 2006 17:41:37 GMT 1
jamtland har verkligen inte ett bra defense, de har ett ganska dåligt runninggame också, nejnej SMM kommer gå ifrån snabbt...
|
|
|
Post by Fredrik on May 23, 2006 21:16:59 GMT 1
Kingen, kan lova att du får äta upp att jämtlands första seger kommer den 1/7.. (det kommer nog inte bli i år)
|
|
|
Post by 1 on May 23, 2006 21:28:42 GMT 1
hahaaha det ska bli roligt och skratta åt alla som tror att jämtland har en chans att ta hem SS dom vann inte en enda match ifjol och plötsligt ska dom börja vinna menar ni ALLVAR? HAHAHA Tyvärr Jämtland ni tar inga poäng i år igen
|
|
|
Post by realball on May 24, 2006 0:42:55 GMT 1
SMM kommer inte att släppa in ett skit, möjligen om nån corner bestämmer sig för att ta upp rökning pga tristressen, JR ska va glada om de får några plus yards och får iväg nån boll överhuvudtaget. JR har en passrush som min gamla farfar och med den ca 15 sec genomsnitliga tiden som Paus fått på sig i år av SMM OL kommer han att kunna plocka sönder JR försvaret med fel arm. Varva det med några springspel från landets bästa Rb´s.
SMM-JR +50-0
|
|
|
Post by Pinball on May 24, 2006 8:04:18 GMT 1
Trist att läsa massa dravvel på denna sida, Jämtland är bättre än på mkt länge och bara att gratulera sverige att klubbar vill satsa i denna töntiga superserie med 5 lag !!!! 5 lag och 4 går till slutspel..vilket skämt. Lika stort skämt är Paus, han kan omöjligt spelat ett enda spel för Wasington i div 1. Nej Jämtar ge nu järnet och spela brallorna av dessa kaxiga osportsliga SMM. GO Norrland
|
|
|
Post by Moose on May 24, 2006 10:47:38 GMT 1
Fråga till Pinball: På vilket sätt anser du oss/mig vara osportslig? Kan du utveckla din kommentar eller ..... Undrande Mike "Moose" Plass Ass Oline coach SMM
|
|
|
Post by afk on May 24, 2006 11:20:46 GMT 1
FÖrstår inte varför alla tippar Arlanda som vinnar i alla matcher dom spelar! AJ har ett mellan år i år! dom ska vara glada om dom vinner 2 matcher i år! så illa är det!
|
|
|
Post by va kul on May 24, 2006 11:27:19 GMT 1
så både CC och AJ har mellanår? det betyder att antingen LG eller JR kommer möta SMM i finalen! så spännande!
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on May 24, 2006 12:54:44 GMT 1
Ja det osportsliga med SMM är ju att dom alltid vinner..... ;D Så det är ju inte lätt....
Snälla ni!!!! Om ni nu tycker att det är så jobbigt att SMM vinner hela tiden så börja då att träna hårdare och se till att slå dom. I stället för att skriva här och gnälla...
|
|
|
Post by 28 on May 25, 2006 11:32:17 GMT 1
Preview AJ-CC Läs Tracey Gere's förhandsrapport inför matchen.
This game is a match-up between two teams that share a lot of similarities. These teams know each other well, both on the field (systems used) and off (players/coaches).
Both teams have depth problems and are forced to use two way players for a significant portion of the game. I can’t speak for Arlanda, but the Crusaders are confident that we can beat any team in the league…but that we could lose to any team as well. So every week is both a challenge and an opportunity.
We have very similar offensive systems. Both teams run mostly from the shotgun and both use the QB as an integral part of the running game. The defenses differ slightly in that Arlanda uses primarily a cover 2 shell, while the Crusaders align mostly in a cover 3. However, both have even fronts and both utilize the zone blitz.
There are also numerous connections off the field. BD Kennedy coached Carlstad for 3 years. During the off season Carlstad signed 2 players (Daniel Holmgren and Johan Stål) that were originally recruited by Arlanda, while one player (August Eriksson) transferred from Carlstad to Arlanda.
The Crusader offense has provided a lot of big plays, but is currently struggling to develop consistency. The defense has had problems giving up big plays, both on the ground and through the air. The special teams, especially against Jämtland, have not performed well. These three areas, consistency on offense, preventing big plays on defense, and solid special teams play, are likely the keys to the game for the Crusaders.
Probable starters:
Offense:
QB Javid Shoemaker RB Marcus Seger WR Johan Stål WR Johan Larsson WR Sean Cotten TE Carl Carlsson LT Mattias Hoddossy LG Martin Falk C Kristoffer Hellborg RG Daniel Holmgren RT Fredrik Vikberg
Defense:
DE Carl Carlsson DT Fredrik Vikberg DT Jörgen Gustafsson DE Per Rindberg OLB Linus Dahlerstedt ILB Kalle Ingerman ILB Nick Fertitta OLB Daniel Lövgren CB Olof Bjurström CB Johan Stål FS Johan Larsson
Injuries:
Probable: Roger Nilsson (ankle)
Questionable: Marcus Seger (back) Rikard Borg (knee) Daniel Stiglert (back) Johan Stål (knee) Kalle Ingerman (knee)
Out: Tracey Gere (ribs)
Tracey Gere, Head Coach Carlstad Crusaders, 2006-05-25
|
|
|
Post by plutten on May 25, 2006 14:24:55 GMT 1
Till "pinball": Casey Paus startade sitt junior år för Washington Huskies. 2004 alltså, det året hade dom ett 1-10 record... Det sämsta i University of Washingtons historia. Året därpå var han tredjestring.
|
|