|
Post by Surfer on Apr 25, 2006 9:05:17 GMT 1
Den läskunnige ser att rankingen bara har med lag som DELTAR i EFAF turneringar, dvs Eurobowl and Efaf-cup. Detta står för övrigt längst ner på rakninglistan.
|
|
|
Post by Stor och stark on Apr 25, 2006 9:08:07 GMT 1
asd
Bra att du bara tar med lag som är rankade 1,2,4,7,8 alla dessa lag borde kunna slå det lag som är rankade 3 i en match...
Pittsburg som bekant vann SB var inte direkt tankade 1 heller så glöm inte att en ranking just är en ranking, en subjektiv uppfattning över hur bra ett lag är i förhållande till andra lag.
Men i typiskt svenskt maner så vet ju vi naturligtvis bättre än alla andra och "vi" har förmodligen sett alla andra lag spela m.m.
Bra jobbat Stockholm, inte dåligt att rankas bland de 3 bästa lagen i Europa. Hoppas att det bär hela vägen i år.
Det skall bli oerhört spännande att få försöka ge er er enda förlust i år när ni kommer hit. jag säger bara "akta er"
|
|
|
Post by sd on Apr 25, 2006 9:20:48 GMT 1
Jaha, så man får inte tycka och tänka på detta forum. Du Stor och Stark kanske har ensamrätt på det. Jag står fast vid att jag tror att det finns minst 5 lag ute i europa (inte NFLE) som skulle slå SMM. Det är bara mina tankar och jag tvingar ingen att hålla med mig.
|
|
|
Post by Stor och stark on Apr 25, 2006 9:30:27 GMT 1
Jag var vist lite otydlig. Det nr 3 rankade laget avseer Stockholm. Jaha, så man får inte tycka och tänka på detta forum. Du Stor och Stark kanske har ensamrätt på det. jag är bara lite nyfiken hur du lyckats härleda ovanstående utifrån mitt förra inlägg Då nästa hela inlägget bekräftar det du själv innan skrivit, enligt mitt synsätt. Men ibland är Jorden platt...
|
|
|
Post by Fd on Apr 25, 2006 9:36:43 GMT 1
Tycker det är kul att svenska lag rankas högt och hoppas att detta kan användas i PR syfte.
För några år sedan var ju Carlstad rankade som nummer 4 i Europa eller nåt i den stilen. Vet att det användes stenhårt för att marknadsföra sporten i Karlstad med omnejd.
|
|
|
Post by 44 on Apr 25, 2006 21:51:16 GMT 1
|
|
|
Post by EFL on Apr 26, 2006 13:14:45 GMT 1
Borde man inte bestämma sig för om turneringen ska heta European Football League eller Eurobowl. Båda verkar användas just nu. Själv tycker jag EFL ska användas och att Eurobowl (hellre stavat Euro Bowl) endast ska vara finalen.
|
|
|
Post by D Sandberg on Apr 26, 2006 13:35:55 GMT 1
Ja det känns mest logiskt att använda de namnen.
|
|