|
Post by deltagare on Apr 17, 2006 16:18:20 GMT 1
hur många deltog på de olika lägren?
|
|
|
Post by qb on Apr 17, 2006 19:24:47 GMT 1
Casey Paus var verkligen inte imponerande för SMM...
|
|
|
Post by Coug on Apr 17, 2006 19:46:42 GMT 1
Det var han inte för U-dub heller....
|
|
|
Post by STUart on Apr 18, 2006 4:33:17 GMT 1
Djurgården och Carlstad hade en scrimmages DIF 0 TD CC 1 TD på 36 spel.-
|
|
|
Post by STUart on Apr 18, 2006 7:29:06 GMT 1
Skulle vara intressant och höra hur mång som var ombytta hos DIF respektive Carlstad. Någon?
|
|
|
Post by Publik on Apr 18, 2006 7:42:52 GMT 1
Arlanda 30yards. Det var inte vad jag såg från läktaren. Arlandas stora fullback hade 1 lång TD och deras halfbacks sprang för en hel del. Dagen innan körde dom inside run och då sprang Arlandas stora fullback (vet ej vad han heter) för 2-3 TD's
SMM körde mest stretchspel och screenpass, vilket passade bra då Arlanda verkade träna blitzar.
På passsidan var SMM mycket starkare, men sammtidigt är det svårt att veta då inget av lagen fick röra Qb'n.
|
|
|
Post by ssd on Apr 18, 2006 7:44:10 GMT 1
SMM 10st TDs? ? Skulle inte tro det. Då satt vi inte på samma läktare i så fall.
|
|
|
Post by Pressen on Apr 18, 2006 7:51:45 GMT 1
SMM var det bättre laget då Arlanda verkade blitza bort sig på screen och stretchspel. SMM var även starkare på sina passpel. Både lagen tog många yard på marken och både defense hade en hel del tacklingar i backfield. I sin helhet var SMM bättre vilket inte är så konstigt då dom har europamatch om en vecka medans Arlanda har 1 månad kvar till sin första match.
En scrimmage säger inte så mycket igentligen då man inte för röra qb'n. Ett blitz spel ser därför ganska dåligt ut på en scrimmage när det i en match skulle vara bra.
SMM var det bättre laget men det kanske inte är så konstigt. Men dom imponerade inte alls. Det var en hel del passningar som inte gick fram för båda lagen men den timingen kommer nog för båda.
|
|
|
Post by plutten on Apr 18, 2006 8:44:43 GMT 1
Från läktaren såg det tyvärr ut som om SMM kommer få svårt i EB. Arlanda skulle ha haft en hel del sacks om man fått röra qb´n. SMM´s recievers fångade i och för sej betydligt bättre än AJ´s men båda qb såg rätt osynkade ut. Båda lagen sprang bra.
|
|
|
Post by StefanOud on Apr 18, 2006 9:34:35 GMT 1
Det är alltid intressant att höra spekulationer om vem som "vann" en scrimmage. Hade den scrimmagen vi spelade varit en match hade SMM vunnit överlägset. De är en vecka från match i EB och, i mitt tycke, ser de bättre ut än förra året.
O-line, som det årgångsvin de uppträder som, spelade bra. Mean Machines fick minst fem yards på varje stretch-spel och var tunga att stoppa. Sedan tränade SMM mycket på screens och vi gick på dem med hull och hår.
Själva hade vi bara en minimal spelbok på försvaret och hade en lista med spel som vi upprepade oberoende av situationen. Vi lyckades ändra till rätt försvarsuppställning när så behövdes och ställde upp (mestadels) korrekt. Jag var mycket nöjd med hur både vi och Stockholm spelade.
Jag tror att Mean Machines kommer att visa upp mycket bra spel mot Moskva och göra nästa söndag till en trevlig fotbollsdag!
|
|
|
Post by D Sandberg on Apr 18, 2006 10:02:40 GMT 1
Nu är jag kanske lite partisk och skriver helt vad JAG tycker men det gör ju alla här.
Kul scrimm mellan SMM och Jets i alldeles för liten hall, men jag tror bägge lagen fick ut vad de ville ha. 30 yards för Jets och 10 TDs för SMM stämmer inte. Men det vet ju även den som skriver ett sådant inlägg, han gör ju det bara för att provocera och starta en diskussion.
Som det tidigare skrivits här, Jets skulle nog ha haft en och annan sack om det tillåtits. Casey Paus scramblade till en TD vid ett spel då han skulle blivit sackad men så är det ju på scrimms. Det som överraskade mig mest var storleken på SMMs trupp, den var överraskande liten, men de hade kanske inte med alla spelare? Annars såg det bra ut från bägge håll. Paus kan nog få till en och annan fin passning i sommar, mest imponerande var hans Quick Passing game, där kommer många lag få det svårt.
Tom Marsan såg ut att trivas bakom sin nya O-line även om saknaden efter förra årets giganter Rehnström och Strandberg är ganska stor. Fredrik "BP" Flyghed var lika bra som vanligt, men nu mestadels som center. Annars var det mest en scrim som dominerades av lagens försvar.
|
|
|
Post by nisse on Apr 18, 2006 10:47:01 GMT 1
japp.44 ombytta och 47 på läger samt 10 tal hemma. truppen e tunn....
|
|
|
Post by inside on Apr 18, 2006 11:17:45 GMT 1
SMM hade vunnit om det var match, ingen annan utgång hade varit möjlig. sprang bra på stretch spel men inte lika bra i mitten. SMM körde mycket screens och gjorde det bra. RBs jonsson och lindström spelade bra och var de bästa RBs i SMM, men linjen kommer nog behövas förnyas om 2 år eller så.
ingen av lagens passpel fungerade särskilt bra.
Arlandas linje såg ut som de tennsoldater de liknas vid och deras backup linje bestod av LB,s bland annat. Den s.k. stora fullbacken i arlanda (borde vara mats ruden 115kg) spelade bara 5 spel på scrimmen och fick aldrig bollen, däremot gjorde deras andra FB (Mathias Jägernäs som mer liknar HB jämnfört med SMM RB's) ett par bra runs och en lång för ca 40y TD.
SMMs defense såg stabilt ut i secondery och LBs men inte lika tongivande på linjen.
Jets tvärt om, linjen var ok, LBs ok men DBs var inte helt med i matchen, det var Casey Paus som passade för dåligt och det ska Arlanda vara glada för.
|
|
|
Post by cc on Apr 18, 2006 11:28:25 GMT 1
CC kommer spela en hel del u19 spelare i alaget, smiskade DIF ganska kraftigt i scrimmen
|
|
|
Post by Spanker on Apr 18, 2006 11:33:07 GMT 1
Hur många spelare hade vardera laget ombytta. Jag har hört att DIF har tappat en hel del spelare och att man nu bara är ca 30 mot förra årets 60. Finns det någon sanning i detta?
Hur många vara Carlstad efter alla avhopp?
|
|