|
Post by markuslinderum on Apr 5, 2006 11:27:48 GMT 1
Till Shizzel:
Ja, jag ska spela i år. Precis som Jonas Fermfeldt är jag besviken över hur saker och ting blev det här året. Det finns många anledningar till detta men det tar vi nog internt.
Vilken position jag ska spela vet jag ej, förmodligen LB eller DE, vi får se vart jag kan göra mest nytta. Jag har i dagsläget, precis som Fermfeldt, ingen möjlighet att flytta till ett annat lag, även om spel i Superserien är det som motiverat mig att släpa mig till vikterna och löparbandet 4-5 dagar i veckan sedan i augusti.
Jag kommer alltså spela i Div. 2 och jag hoppas på en rolig säsong där många av våra U19 killar får en chans att få mycket speltid och där vi också kan vinna en massa matcher.
Trots ett idogt tjat från min sida får jag inget förnyat förtroende som QB, även om min insats förra året var ytterst lovvärd, enligt mig själv =)
Jag tror mina stats 2005 som QB var 5 interceptions, 5 completions, 20 incomplete...
Ses på planen!
Med vänliga hälsningar Markus Linderum, Göteborg Marvels
|
|
|
Post by Daniel Karlsn on Apr 6, 2006 10:29:32 GMT 1
Jag röstar för Markus som Qb, för då ska ja va center.. Hoppas man kan bli lite friskare i kroppen nu så jag kan komma ner å hjälpa dig på plan i sommar...
|
|
|
Post by markuslinderum on Apr 6, 2006 10:39:58 GMT 1
Du kan väl komma ner och hjälpa till om inte annat Daniel... Det vore välkommet! Fast helst hoppas jag att du ska sluta sjåpa dig och spela så klart Med vänliga hälsningar Markus Linderum, Göteborg Marvels
|
|
dom som kommer spela sm final
Guest
|
Post by dom som kommer spela sm final on Apr 6, 2006 15:29:35 GMT 1
QB: Haraldsson smm eller hyllen lg RB: nilsson lg eller talbi smm TE: ? WR: persson lg eller orre smm OL: hagberg om han ska spela eller krystalowiz? lg DL: calle carlsson eller bäckstöm smm LB: Magnus lundkvist lg eller blanck aj DB: sadail lg eller biro smm Rookie: tim k olsson lg, betim lg eller hyllen Coach: robban smm eller johan lg import: darnell eller tanney lg
|
|
|
Post by gbg on Apr 6, 2006 15:35:52 GMT 1
tror inte att Nilsson i LG kommer att bli årets RB nu när pelle ska spela med dom!!
|
|
|
Post by Linderum som QB on Apr 7, 2006 12:47:12 GMT 1
Markus Linderum som QB? Lika troligt som att Wadseth eller Glavenhult skulle dominera som widereceiver
|
|
|
Post by TB on Apr 8, 2006 11:36:58 GMT 1
hyllen kan omöjligt bli årets rookie då han redan spelat SS...
|
|
|
Post by tips on May 5, 2006 16:56:54 GMT 1
WR: Mike DiBattista, JR
|
|
|
Post by Jorgen W on May 5, 2006 17:20:26 GMT 1
Jag tippar årets LB eller import: Kevin Gagnon, JR och självklart är jag partisk men jag har dålig koll på spelare utanför JR. Dock har Kevin imponerat oerhört mycket - wow!
|
|
|
Post by Jorgen W on May 5, 2006 17:25:38 GMT 1
bara för att magnus andersson vann årets TE pris ifjol så betyder det inte att han höll landslagsklass, det var ett tröstpris...då jamtland var enda laget som spelade med TE´s Ähh! Vilket skitsnack! Magnus Andersson är en född atlet och han är väldigt duktig. Eftersom jag själv spelat QB i 13 säsonger varav den större delen med Magnus så vet jag detta. Han är trygg att passa till. Grymma händer, stor, stark och han störs inte av tung trafik. Det är ett faktum. Dessutom så började Mange plugga playbook ifjol och det gjorde ju honom inte sämre
|
|