|
Post by Rikard Borg on Nov 29, 2005 18:34:39 GMT 1
Idag presenterades för press och tv att Tracey Gere kommer att vara Head Coach i Carlstad Crusaders 2006. Tracey kommer även att vara axla rollen som defensiv koordinator och i den offensiva koordinator rollen kommer vi att se Christian Larsson.
Crusaders kan även presentera två nytillskott till a-lagstruppen. Fredrik Vikberg, DL, gör comeback efter ett års uppehåll samt Mattias Hodousso, OL, från Göteborg Marvels. Mattias har flyttat till Karlstad och tidigare spelat sex år i Superserien och det senaste året med just Marvels.
Vi är även stolta att redan nu kunna presentera att förra årets QB, Javid Shoemaker återkommer till Crusaders 2006.
/Per Fridberg och Rikard Borg Carlstad Crusaders
|
|
|
Post by Jonas Griph on Nov 29, 2005 19:28:33 GMT 1
Grattis Rickard och hela Crusaders!! Mvh Jonas Griph Hässleholm Hurricanes
|
|
|
Post by fist on Nov 29, 2005 21:14:00 GMT 1
|
|
|
Post by Jonah on Nov 30, 2005 9:14:55 GMT 1
Bra inslag. Kul med "experter" som uttalar sig också. Söt tjej som läser nyheterna i Karlstad! :-)
|
|
|
Post by frn vf on Nov 30, 2005 9:23:17 GMT 1
Han tror på SM-guld
2005-11-30
I går presenterades Tracey Gere som Crusaders nye head coach FOTO: LINN MALMÉN
Guldmakare? Tacey Gere gjorde tre säsonger i Crusaders 2002-2004. Samtidigt som han var lagets tongivande defensiva kugge coachade han också samma lagdel. I bakgrunden nyförvärven Mattias Hodossy (tv), och Fedrik Wikberg.
Tracey Gere, 31, har förlorat tre SM-finaler med Carlstad Crusaders. Nu ska han leda klubben till guld. I går presenterades han som Crusaders nye head coach. - Jag vet att det här blir året, säger den återvändande amerikanaren.
Fyra raka semifinalförluster och lika många finalnederlag har trissat upp förväntningarna enormt. Spelarna pratar guld, supportar pratar guld, media pratar guld. Det samma gör nye coachen Tracey Gere - trots att han vet att skillnaden mellan succé och fiasko hänger på en sak. SM-guld eller inte. - Jag vet att jag blir bedömd utefter om vi når ända fram. Personligen ser jag det inte som något misslyckande om vi inte vinner, men jag vet att pressen är stor. Inte minst från spelarna, säger Gere. Tracey Gere gjorde tre säsonger i Crusaders 2002-2004. Samtidigt som han var lagets tongivande defensiva kugge coachade han också samma lagdel. Under sabbatsåret hemma i USA bestämde han sig för att spelarkarriären var över. Kroppen höll inte, och då ville Gere satsa på tränarbanan. När Gere nu debuterar som head coach försäkrar han att Crusaders inte kommer att bli någon defensiv försvarsklump. - Det kommer inte att bli några större förändringar, varken offensivt eller defensivt, säger Gere. - Försvarsmässigt tror jag på stark disciplin och att alla ska veta vad de ska göra. Vi ska försöka minska de stora spelen mot oss. Både den offensiva och den defensiva taktiken beror på spelarmaterialet. Varför tar Crusaders SM-guld med dig när de inte har gjort det tidigare? - Min coachstil är inte alls lik de två tidigare coachernas. Jag är mer lugn och cool. Min filosofi är hitta balansen i att trigga spelarna men ändå hålla dem kalla. Du har nyligen varit tre säsonger som spelare i föreningen. Finns risken att en intressekonflikt med vissa spelare föreligger? - Risken finns alltid. Det kommer att krävas anpassning från vissa spelare som tidigare sett mig som lagkamrat och coach. I Sverige är det inte stenhård hierarki mellan tränare och spelare som i USA, men det kommer att krävas mer distans från min sida. Hur ser du på turbulensen som var ifjol och jobbet att få truppen att dra åt samma håll? - Jag vet att det har varit vissa saker där några inte varit helt överens. För att vinna guld måste alla vara enade och jag vet att det är mitt jobb att få alla att dra jämnt. - Spelarna måste tro och lyssna på det vi tränare säger och gör. Vi ska ägna försäsongen åt att ena och bygga samman laget. Inför säsongen 2006 är Crusaders inne i en generationsväxling. Rutinerade spelare som Kalle Flognman, Johan Ingerman, Johan Perlström, Robert Sundberg, Morgan Wik och Jocke Holm har redan tackat för sig. I stället ersätter flera yngre spelare från klubbens U19-lag. Är truppen slagkraftig nog att vara med och slåss om SM-guld redan i år? - Det tror jag absolut. Vi har fått behålla lagets kärna samtidigt som vi fått några bra nyförvärv. Vi har varit så nära i flera år och jag vet att "det här blir året".
... och nu ska laget ut och värva spelare Ytterligare fem coacher och ett par nya spelare. Carlstad Crusaders är långt ifrån färdigvärvade. - Vid nyår hoppas vi ha allt klart, säger sportchefen Per Fridberg.
Från början var tanken att Tracey Gere skulle återvända till Crusaders för att enbart coacha lagets defensiva del. När han dessutom accepterade headcoach-rollen för en vecka sedan var det en ekonomisk lösning som gick i lås. - Nu har vi cirka 120 000 kronor över som vi dels kan lägga på nyförvärv, dels kan betala tillbaka lite till personer som tjänat klubben länge, säger Per Fridberg som sköter sportchefssysslan tillsammans med Rikard Borg. Bredvid Gere finns fjolårets head coach Christian Larsson, som i år har huvudansvaret för lagets offensiva del. - Jag har sista ordet, men Chris kommer att styra hela offensiven, säger Tracey Gere. KLART ÄR ATT quarterbacken Javid Shoemaker återvänder. Han går också in som offensiv coach. Därtill hoppas Crusaders förstärka med ytterligare fem tränarnamn och några nyförvärv. - Vi tittar på externa lösningar. När det gäller spelare är vi i första hand ute efter någon till försvaret samt några recievers eftersom Kalle Flognman och Johan Perlström slutat. Vi pratar med en handfull spelare, säger Per Fridberg. MED PÅ GÅRDAGENS presskonferens var Fredrik Wikberg, defensive line. Han gör come back efter ett års skadefrånvaro. Göteborgsförvärvet Mattias Hodossy, 26, är också klar för klubben. Han kommer från Göteborg Marvels och har flyttat till Karlstad för att studera. I och med Javid Shoemaker kan Crusaders ta in ännu en amerikansk import. - Så är mycket möjligt att det blir. Vi hoppas ha allt klart till nyår.
SOFIE GUSTAFSSON
|
|
|
Post by Kingen on Nov 30, 2005 9:55:39 GMT 1
Gött, än en gång visar Crusaders att de har en dunder relation till media......... inget annat lag i Sverige kan mäta sig med denna.
|
|
|
Post by Saida on Nov 30, 2005 20:09:08 GMT 1
Silver 06 !!!
|
|
|
Post by David on Dec 1, 2005 9:50:44 GMT 1
Sluta racka ner på lagen d**nit! Det sista våran sport behöver är en massa gnällspikar....var glada för Carlstads skull istället. Nu älskar jag inte heller Carlstad...men utan dom så skulle Superserien vara trist. Carlstad är ett bra lag och bra lag behöver vi i Sverige.
|
|
|
Post by Saidas dotter on Dec 1, 2005 10:31:11 GMT 1
Silver 06 ;D ;D ;D
Hade inte carlstad gått ut inför varje säsong med att säga att dom ska vinna guld så hade inte detta varit lika roligt. Men just nu är det skitkul
|
|
|
Post by jag on Dec 1, 2005 11:38:52 GMT 1
kan man se klippet på nätet lr? finns ingen dirketlänk?
hittar inte skiten på tv4as hemsida
|
|
|
Post by Lnkad on Dec 1, 2005 14:19:15 GMT 1
|
|
|
Post by Cheas on Dec 1, 2005 18:02:08 GMT 1
Kul att ett lag tar över samma jänkare två år i rad, inte så himla ofta det händer.
|
|
|
Post by Publik on Dec 1, 2005 20:48:21 GMT 1
Samma jänkare två år irad har väll hänt ett antal gånger. SMM (Har haft ett antal som har spelat fler en två säsonger), Arlanda (Barry Baganz), Örebro (Kommer inte ihåg vad han hette, qb var han i varje fal.), Carlstad både Sean Cotten och Tracy Gere
|
|
|
Post by Cheas on Dec 1, 2005 20:54:34 GMT 1
Ja, kallar du det väldigt ofta med tanke på hur många importspelare som spelat i sverige genom åren?
|
|
|
Post by amerikanaren on Dec 1, 2005 20:56:34 GMT 1
han i Örebro hette - Lon Ruhter
|
|