|
Post by BD Kennedy on Oct 20, 2005 5:52:20 GMT 1
There will hopefully be more camps to come. The idea is to start with position camps first. Also, I do not want to conflict with any SAFF or District activities if at all possible. Use Swedish coaches. Camps will be short and intense, affordable for an individual or club and be able to be coached for vairous levels from beginner to advanced. This is just the first one so hopefully we can pull it off and get the ball rolling. Kind of exciting...so we'll see what happens. Got 3 pre-registered, need 7 more to run the camp. Contatct me at bdkfbcoach@yahoo.com with questions.
|
|
|
Post by Peter O on Oct 20, 2005 13:55:20 GMT 1
Har för mig det brukar vara iaf 1 QB-camp / år, fast då, om ja inte har fel, i SAFF´s regi. Men ja håller HELT me, d vore förträffligt om d kunde ordnas fler camps varje år, o då positionsvis oxå. Robban/BD har kanske startat en ny "trend"........ den som lever får ju se ;D
|
|
|
Post by Coach on Oct 20, 2005 14:08:31 GMT 1
Robban och BD är duktiga coacher och jag är säker på att dom gör detta för att dom brinner för sporten och vill göra nått bra. Guldstjärna! Men det betyder inte att dom inte också kan bli sugna på att värva. Måste man bara hylla eller såga? Kan man inte få vara realist? Dessa två coacher är väldigt bra och vill ha så många bra spelare som möjligt till sina lag och har ett track record av att värva spelare. Inget förbjudet i det och jag anklagar inte nån för nått brott men man måste kunna tåla frågor och kritik. Jag hoppas många åker på campet och lär sig massor utan att bli värvade.
|
|
|
Post by Peter O on Oct 20, 2005 14:40:28 GMT 1
Ne, man måste inte göra varken d ena eller andra. O jag tyckte bara själva IDEEN va lysande. O visst värvningsrisken FINNS nog där, men gör den ju då oxå på ALLA camps i sådana fall....... Var ju tom en tråd här förut som omnämnde att det pratades med spelare på landslagsläger. Nåja, initiativet e BRA, o väntar bara på liknande camp för oss som ska "klå" dessa recievers efter deras camp. Får se nästa säsong vilka som lärt sig mest...... ;D ;D. Fram tills dess, kört HÅRT allihop nu under Pre-season.
|
|
|
Post by PlayerFirst on Oct 20, 2005 20:42:49 GMT 1
Kul med camp, hoppas på flera eller rättare sagt alla possitioner.
Sen vill jag bara påpeka än en gång att så vitt jag vet har ingen och då menar jag 99% säkert, fått betalt blivit erbjudna att få bilar etc för att spela med ett lag i SS dvs blivit rekryterad. Flyttar man, skola, jobb, flickvän, lumpen, spela bättre fotboll räknas det ju som naturlig övergång. Det går ju många rykten och jungeltrumman är stor men ändå har ingen ens sagt att de "hört" att nån fått betalt. Enligt mig är det fullt normalt att alla som vill spela får spela vart de vill, och att man söker sig till det bästa laget, lag där man har kompisar eller känner tränaren. Vilka är ni som gnäller? Tränare som förlorat spelare/ de som är avundsjuka för att det inte blivit erbjudna Cash eller bilar (fantasivärld). Eller bara personer som sitter och "förstör" forumet. (onödiga följd kommentarer undanbedes) Ja jag vet att jag inte känner till allt etc därav 99%........ Keep up the good work BD,Robban med flera.
|
|
|
Post by PW on Oct 20, 2005 21:05:23 GMT 1
tom kids i knattefotbollen byter lag för att få spela med polare...
|
|
|
Post by Ang vaervning on Oct 21, 2005 8:15:16 GMT 1
Diverse erbjudanden förekommer visst (inte på bil-nivån dock...). Jag har själv blivit erbjuden både det ena och det andra. Det har aldrig varit fråga om nån ren betalning utan lite "hjälp" i olika former... Ser dock inget som helst fel i att klubbar gör så. Kul initiativ med camps! Hoppas att den Stora Stygga Värvningsrisken (löjligt) inte håller någon hemma...
|
|
|
Post by Jorm Enorm on Oct 21, 2005 14:07:24 GMT 1
Jag vill bara ge props till initiativet för denna Camp. Bra jobbat!
Skit i alla forum-negodiler som alltid ser sin chans att lipa så mycket som möjligt. Tänk va skönt för oss aktiva och också för Sverige för den delen, om man kunde heltidsanställa ett dussin personer som kunde jobba på detta forum och banlysa och sortera bort allt JÄVLA pinsamma gnäll! FY FAN VAD TRÖTT JAG BLIR!
Än en gång! Tack för ett bra initiativ. Kanske kommer det ner en bil från Jamtland...
/Jörgen Wedmark
|
|
|
Post by TonyMontana on Oct 21, 2005 17:57:25 GMT 1
BD - Keep improving the game here in Sweden! I personaly think it´s the most important issue right now. We need to take a look at the big picture here, and start preparing and start developing as an organisation, as coaches and as players. But most of all, as individuals!
And theese camps are a step in the right direction. Keep it up.
Jag tycker det hela är ett bra arrangemang. Jag tycker det för sporten framåt och att liknande projekt bör startas runt om i landet, där kvalificerade coacher hjälper till att utveckla vårat spelarunderlag. Alldeles för mycket "ta det som det kommer" - tänkande i Föreningar och i SAFF.
Våga vilja vinna! Våga vilja satsa! Våga vara bättre!
We gotta get ourselfs an attitude!
Offtopic (delvis). Jag ser inte folk som höjer rösten när spelare blir värvade till NFLE under landslagscamps.
|
|
|
Post by Peter O on Oct 22, 2005 1:40:21 GMT 1
aningens intoxikerad, måste ju ange DET om nån klagar för mycke. Men senaste "remarken" om att IIIIINGEN pregnant dogar när NFLE rekryterar e så JÄÅVLA skön o höra. För när d gäller NFLE, DÅ, DÅ e re som sagt INGEN som skriker "väääärvning" utan slår sig snarare för bröstet o säger,kolla va VI fått fram. NFLE har lixom HUUUUUR mycke deg som helst, men inte FAN e re NÅN som vill försöka kräva pengar av NFLE för att adapten 1 coach jobbat med under LÅNG tid bara försvinner. Men från SS-lag, som knappt har 1 PROMILLE av NFLE lagens ekonomi vill folk ha deg för samma sak. TACK föregående skribent för ditt inlägg, o nu ska ja satasa på o vakna SKIKLIGT bakis ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Peter O on Oct 22, 2005 1:42:18 GMT 1
|
|
|
Post by anonym och stoltP on Nov 1, 2005 23:40:00 GMT 1
Skit kul att någon äntligen satsar lite och fixar en sådan sak för fotbollen. hoppas att det blir större och större. att det sprider sig över landet. sen ni som klagar och gnäller om värvning. ni kanske skall tänka över hur eran egen förening funkar innan ni börjar skrika värvning. kan ni inte hålla i era spelar och få dem att stanna så ligger det nog ett fel i eran egen förening. men det är bara en åsikt.
som sagt alla har rätt till sin egna åsikt.
|
|
|
Post by Eller on Nov 2, 2005 10:57:34 GMT 1
så är det nått fel i dom föreningar som måste värva för att dom inte själva får fram spelare som håller måttet? Det finns två sidor av allt min vän. Jag har hört när coacher från "storlagen" värvar och det är fan pinsamt att höra dom! Hur kan en landslagscoach stå och säga Du måste byta lag för din skull, du är allderles för bra för det laget och ni har ju inga coacher som kann nått. Men kommer du till oss kommer du kunna bli landslagsman direkt och säkert gå till NFL-E.
|
|
|
Post by guest on Nov 2, 2005 15:43:26 GMT 1
=> Eller
Det kanske är så att om man går till "storlagen" så blir man bättre och får större chans att spela i LL och NFL-E...
|
|
|
Post by Peter O on Nov 10, 2005 16:31:50 GMT 1
HUR avlöpte nu detta "experiment" camp......... Hoppas det ens blev av så inga blev tillbakahållna pga d DÄR stora spöket . Vore kul med åsikter från såväl WR´s som coacher.
|
|