|
Post by B on Nov 2, 2005 13:12:47 GMT 1
hehe ska Calle Carlsson till SMM så lär väll CC göra honom till ettårs fall som dom har gjort med andra spelare som flyttar/ade till stockholm Detta berodde på en tvist där både spelaren och klubben ansåg att den andra parten ej fullgjort sin del av kontraktet.
|
|
|
Post by 1 on Nov 2, 2005 13:15:06 GMT 1
Det verkar som Jämtland har 2 importspelare klara plus fler på väg.Även svenska spelare verkar vara på väg
|
|
|
Post by speckulanten on Nov 2, 2005 13:23:30 GMT 1
om karl karlsson någonsin skulle gå till sthlm så kan jag lova att jag i live tv ska ööpna min mun och och låta alla am fotbolls spelare i sverige skita i den!!! det kommer aldrig att hända!
tror att :
smm satsar lite på haraldsson och dahlman stannar
cc tunt på wr sidan men någon sen värvning fixar det annars samma lag som förra året för utom några till skott (och att alla wr har dragit sin kos)
aj kommer få det tufft ingen linje ajajaja ska BP o grabbarna ta sig i kragen och rulla ut rullatorerna en sista gång jag skulle gilla det
gm kan bli faliga nu när dom har lite rutin från ss.... stora frågan med gm kommer mihaily träna ben i år?
limhamn blir farliga dominerade i 1an förra året och med bröderna lundberg och en en amerikansk qb kan de bära långt.... frågan ? om wr ingerman flyttar söder ut innebär det att limhamn har en ny wr??? och ingen dålig sådan i så fall
jr stackare hoppas bara hoppas att dom blir bättre
peace out och tror på final mellan sthlm och cc
|
|
|
Post by mer spekulatoner on Nov 2, 2005 14:43:24 GMT 1
Hmm smm kommer att dominera serien
CC kommer att ha stora problem i år och jag tro att dom kommer få backa ner ännu en placering i år.
GM ja jag vet inte riktigt lite mer rutin i ss men jag tror inte att dom kommer att vara topp tre i alla fall.
JR hmm dessa vet jag inget om så lika bra att inte tro något då hehe
Lg hmm Stark trupp kan tänka mig att det kommer lite danskar som förstärkning ända laget i ss från skåne. jag tror att dom får pisk av smm men det blir i finalen.
|
|
|
Post by Mix on Nov 2, 2005 14:57:05 GMT 1
Tror inte vi skall hissa upp förhoppningarna på Limhamn för mycket. De är extremt beroende av en handfull riktigt vassa spelare. Detta gör dem väldigt sårbara vid skador etc. Kommer alla att fortsätta? Senaste från Patrik L var att han skulle lägga hjälmen på hyllan...
Limhamn kommer även att brottas med rejäl träsmak efter allt bussåkande som de måste genomlida. Det kommer att bli ett kraftprov att hålla kvalitéten uppe mot slutet av säsongen.
Sen finns det ett frågetecken runt deras coaching. Limhamn har under nuvarande ledning haft många väldigt duktiga spelare men inte lyckats etablera sig i Superserien, utan åkt jojo upp och ner till ettan. Tittar man till mängd och kvalité var nog Limhamns representation i landslaget två efter SMM. Något problem är det, eller?
Jag hoppas på Limhamn. Importera en QB, en defensebjässe och en coach från staterna. Krydda detta med lite värvningar av t ex Ola Schön, Ingerman och lite danskar så kanske det går att hamna topp fyra.
|
|
|
Post by coacher on Nov 2, 2005 15:19:07 GMT 1
kanske Ty Locatelli återvänder för att coacha laget?
|
|
|
Post by Carlstad Maffian on Nov 2, 2005 15:58:13 GMT 1
Kan dementera informationen gällande Carl Carlsson!
Han ska INTE flytta till Sthlm.
|
|
|
Post by paddan on Nov 3, 2005 12:08:09 GMT 1
Nu jävlar får superserien se upp för här kommer bröderna Lundberg ifrån Limhamn griffins!!!!
|
|
|
Post by Slim on Nov 3, 2005 13:23:43 GMT 1
Visste inte att Martin Lundberg hade en bror? Är han lika grym?
|
|
|
Post by 60 on Nov 3, 2005 18:25:16 GMT 1
Kan ju bara sæga att så vitt jag vet så kommer inte Limhamn få några danska spelare, iaf inte ifrån oss(Avedøre Monarchs) och danmarks bæste spelare(IMPORTER GØR MYCKET!!!!) finns i vårat lag...
MVH Danskjæveln Croon
|
|
|
Post by frn vf on Nov 4, 2005 11:00:04 GMT 1
Crusaders jagar fyra stjärncoacher
2005-11-04
Jakten på SM-guldet trappas upp - tränarfrågan snart löst FOTO: HÅKAN STRANDMAN/ARKIV
Snart Crusaders tur? Efter ännu en finalförlust laddar nu Carlstad Crusaders om för att försöka ta hem den efterlängtade pokalen. Överst på förhandlingslistan står fyra stjärncoacher.
Carlstad Crusaders trappar upp jakten på SM-guldet. Överst på förhandlingslistan: fyra stjärncoacher - till en kostnad av en halv miljon kronor. - Går allt i lås kan det bli riktigt kul, säger sportchefen Per Fridberg.
Tre välmeriterade amerikanska coacher tillsammans med fjolårslösningen Christian Larsson är drömkonstellationen som Crusaders allra helst vill se. Bland de amerikanska namnen smäller en coach, som har tränat ett topplag i NFL-Europe, riktigt högt. Tränaren har varit fyra år i Tyskland - tre som NFL-Europe-coach och senaste året i Bundesliga. Före dess tränade han på hög nationell nivå i USA Den andre var inblandad i det finska landslaget under dess storhetstid och har även tränat collegelag hemma i USA i NAIA-ligan.DEN TREDJE HAR tränat och spelat på collegenivå i USA. - Vi har bara hört bra saker om alla tre och håller de vad de lovar ska det bli riktigt bra, säger Per Fridberg. Han fortsätter: - Coachfrågan står överst på vår prioriteringslista och vi hoppas ha gjort klart det här inom två veckor. Hittills låter alla väldigt positiva, men man vet aldrig med amerikanare när det kommer till kritan. Jag förutsätter i alla fall att vi får någon av dem. Vem av dessa vill ni se som headcoach? - Det beror lite på styrelsen och vilka av dem vi får och så vidare. Det ideala vore att alla fyra är involverade som tränare på ett eller annat sätt. Tyvärr är väl det lite för dyrt. - Får vi alla fyra skulle det kosta oss bortåt femhundratusen kronor och vi kan nog inte lägga mer än 200 000 kronor på en coach. Det realistiska är att det blir en av dem och att vi sen förstärker med några spelare. VF-sporten avslöjade tidigare i höstas en storkonflikt mellan coachen Christian Larsson och flera spelare i laget. Trots det ingår Larsson i Crusaders tilltänkta tränartrojka. - Han är en av landets bästa tränare. Det är ett hett alternativ. Dessutom förväntas defensive backen Tracy Gere göra come back i Crusaders, den här gången som tränare för lagets defensiva del. Spelarmässigt, vad behöver ni? - Vi kollar just nu med en amerikansk quarterback som spelat på college där borta. Sen behöver vi någon reciever och så vore det inte fel att få tillbaka Javid Shoemaker. Där är det delvis ekonomin som styr, säger Per Fridberg.
SOFIE GUSTAFSSON
|
|
|
Post by Kingen on Nov 4, 2005 13:40:26 GMT 1
Gött att Carlstad har bra relation till pressen!!!! Desto mer det skrivs desto bättre.
|
|
|
Post by instmmer on Nov 4, 2005 21:51:37 GMT 1
Sånt här är roligt att läsa.
|
|
|
Post by Canopener on Nov 4, 2005 22:49:31 GMT 1
Kan nog behöva mer spelare ocså eller? Var det inte det som var problemet? excuses! Var glada om ni går till final nästa år.haha
|
|
|
Post by vakumforpackning on Nov 5, 2005 17:19:36 GMT 1
"Var glada om ni går till final nästa år."
Alla lag som går till final är väl glada för det....?
|
|