|
Post by pelle77 on Jun 28, 2005 22:35:10 GMT 1
Ja vad säger ni.
Kvar i STH eller ska den röra på sig igen vår kära SM final. Enligt mig så vore det bästa om man kunde rulla det runt i Sverige, det kan få upp mer lag på kartan igen
Titta på de lag som verkligen kommit igång pga SM finaler Västerås Borås är 2 st i alla fall
|
|
|
Post by okunnig on Jun 28, 2005 23:19:49 GMT 1
Behöver amerikanskfotbolll i svergie flera lag för tillfället? Kör finalen i sthlm istället så den iallafall får lite status, dittt kan man troligtvis locka mest publik och jurnalister.
|
|
|
Post by Anders on Jun 29, 2005 7:37:42 GMT 1
Tingvalla IP var tänkt som reserv arena, om nu inte "Zinken" blev klar i tid ! Har detta glömts bort utav SAFF ? Varför Kristinebergs IP ?
|
|
|
Post by anonym on Jun 29, 2005 8:28:55 GMT 1
Hur mycket folk tror du att det kommer till Stockholm-Arlanda i Karlstad? Inte många kan jag säga. Det misstaget vill dom nog inte göra om.
|
|
|
Post by anonym on Jun 29, 2005 8:29:42 GMT 1
Kristinebergs IP är en kanon arena för SM-Final!!!! Jag hävdar att den är bättre en Zinken.
|
|
|
Post by Superdrygo on Jun 29, 2005 9:03:24 GMT 1
Kristinebergs IP är en kanon arena för SM-Final!!!! Jag hävdar att den är bättre en Zinken. Jag håller med! Kanske Zunken blir bättre till nästa säsong men just nu är den perfekt!
|
|
|
Post by 08 on Jun 29, 2005 10:15:24 GMT 1
Stadion är bäst. Alla som har spelat där vet det. Gräs/bra turf och bra läktare, mycket publik, bra väder. Allt jag önskar för årets final.
|
|
|
Post by Superdrygo on Jun 29, 2005 11:50:01 GMT 1
Stadion är bäst. Alla som har spelat där vet det. Gräs/bra turf och bra läktare, mycket publik, bra väder. Allt jag önskar för årets final. Tyckte inte gräsmattan var särskilt bra. För långhårig. Kanske inser jag att det kanske ändras gång till gång och att den lika gärna kan vara det på K IP men det är bara ett stort KANSKE. Det trista med stadion är att läktarna gapar tomma trots 4000 pers.
|
|
|
Post by Barry on Jun 29, 2005 13:14:59 GMT 1
Hur mycket folk tror du att det kommer till Stockholm-Arlanda i Karlstad? Inte många kan jag säga. Det misstaget vill dom nog inte göra om. Blir nog Stockholm-Carlstad i final, och skulle Crusaders lira final på hemmaplan så tror jag att det skulle komma väldigt mycket folk.
|
|
|
Post by Joel on Jun 29, 2005 15:13:05 GMT 1
Varför inte Ullevi i Götet? Marvels - SMM i final och 15000 goa gubbar på läktarn, det vore nåt!
|
|
|
Post by Andy on Jul 2, 2005 11:34:33 GMT 1
SM-finalen behöver bättre marknadsföring, oavsett var den spelas. En liten grej kan vara att införa ett "bowl-namn", typ "Sweden Bowl" eller nåt. På samma sätt tycker jag att en Div 1-final också kan få ett liknande namn, t ex "Promotion Bowl".
|
|
|
Post by Redan gjort on Jul 2, 2005 13:10:00 GMT 1
Vi har ju redan provat att kalla den Swede Bowl. tror det var så i två eller tre år, men tv-sporten och andra bara skrattade åt det.
Det får inte bli för mycket american i amerikansk fotboll, då blir det lätt parodi.
|
|
|
Post by degen on Jul 8, 2005 22:49:52 GMT 1
tycker det är bra att finalen spelas i sthlm.. de flesta runt om i sverige kan lätt o relativt billigt ta sig dit, flyg o tåg brukar va billigast håla-sthlm resp sthlm-håla
|
|
|
Post by hmmm on Jul 9, 2005 22:49:19 GMT 1
Med tanke på publiksnittet i Sthlm så lär det vara mer åskådare om SM finalen spelas i Götet eller Carlstad.
|
|
|
Post by noname on Jul 10, 2005 19:49:20 GMT 1
lets play it in finland we´d get more people to come see it.
|
|