|
Post by 55 on Jun 16, 2005 13:50:01 GMT 1
Vad jag vet, har det funnits / finns det en regel som säger att spelare måste spela en säsongsmatch för att få vara med under slutspelet...
Sen att vissa regler böjs och bänds av vissa lag (ingen nämnd och ingen glömd) är en helt annan fråga!
|
|
|
Post by Farmer Fran on Jun 17, 2005 13:14:50 GMT 1
Man måste ju säga att CC har haft en tråkig säsong med mycket skador..
Asker, Håkansson, Ingeman, Stankovic, Wik, Romlin, A. Johansson, Mäkitalo,
Hur är det med Forsman? Nick Ferttita? Robert sundberg?
Om dom skulle ta in 1-2 ny spelare så förstår jag dom.
Jag har röstat på LB/FS på defense. PÅ offense så BEHÖVER som en RENODLAD QB igen atlet som kan kasta boll, utan en QB. Kanske lite sent nu på säsongen. Eller kanske en riktigt bra RB. OL ser ju också lite tunt på.
|
|
|
Post by Frippa on Jun 17, 2005 13:24:20 GMT 1
Tror att det kommer en O-line import till Crusaders under sommaruppehållet. Sen år nog tipset en Linebacker.
|
|
|
Post by Kingen on Jun 17, 2005 14:25:36 GMT 1
Jo kom på att om vi ska ha lag som hävdar sig i Europa så krävs det att dessa lagen har importer från staterna.
Visst blir det orättvist för de andra SS lagen men hur kul hade det varit på Europa spelet med enbart svenskar? Vi hade åkt ur första omgången.
1:an och 2:an i Sverige får spela i Europa!
|
|
|
Post by AJ Again on Jun 18, 2005 19:49:38 GMT 1
Vad spelar det för roll om CC tar in nya Amerikaner, eller spelare med dubbla medborgarskap?? Har klubben bara pengar så.. Och varför skulle det vara synd om GM?? De slog just AJ i en tight match.. Det är väl bättre än vad folk hade trott? Dessutom är de tydligen favoriter till en finalplats, om man kollar forumet här. Reglerna är som de är, och de reglerar bara antalet Amerikanska medborgare som spelar, inte antalet icke-svenskar
|
|
|
Post by s hr tycker jag on Jun 22, 2005 16:53:09 GMT 1
Visst är det en form av ekonomisk doping som många allsvenska och andra elit lag håller på med exempel helsingborg för några år sen och som i helsingborgs fall kan det gå illa och man kan dras med stora skulder och i våran sport har jag svårt att tro att kommunen skulle gå in och hjälpa nått utav "våra" lag om de har det svårt ekonomiskt. så det gäller att ta det varligt och inte bli "fartblind". Men jag har inga invändningar mot detta egentligen jag menar det är ju klubben som vinner matcherna och har då klubben en bra organisation och mycket pengar som de kämpat för så är det ju inte mer än rätt att det också lönar sig på planen? rätta mig om jag har fel
ha det gott
|
|
|
Post by frga till jonas on Jun 22, 2005 17:09:54 GMT 1
Ännu en som "hatar elaka SMM" tydligen....Vad menar du med kryphål?Skulle vara skoj att veta vad du menar.... Nej, jag hatar inte "stora elaka SMM" men jag har bara inte personligen gillat deras sätt att vid slutspel helt plötsligt ha ett nytt lag på planen än de spelare som spelat under säsongen. Nu har det blivit mindre och mindre av den varan på senare år, men det förekommer. Jag poängterade bara detta då folk skrev att CC utnyttjade kryphål i reglerna. När senast hade SMM ett nytt lag på planen?
|
|