|
Post by fabio on Jun 15, 2005 16:03:36 GMT 1
Förstärkningar på väg till Crusaders Robert Sundberg: Vi vill förstärka både offensivt och defensivt
Förstärker. Jay Reed och de andra i Carlstad Crusaders kan räkna med att få nya lagkamrater inom kort. Klubben blickar mot Nordamerika. Det finns mer att önska i spelet. Liksom i resultaten. Nu blickar Carlstad Crusaders över på andra sidan Atlanten för tänkbara förstärkningar. - Det fattas lite till dom bästa lagen, menar Robert Sundberg, sportchef i Crusaders. 2005-06-15 Crusaders har ambitioner att vara ett topplag ute i Europa. Men två svidande förluster väcker huvudbry i klubben. Först mot Stockholm (6-28) i Superserien och därefter mot Elancourt Templiers (6-22) i EFAF-cupen. DET ÄR RESULTAT som talar sitt tydliga språk. Nu vill värmlänningarna hitta tillbaka till vinnarspåret - därför riktar man nu blickarna mot andra sidan Atlanten. - VI VILL FÖRSTÄRKA både defensivt och offensivt. Just nu är det inte hållbart med det skadeläget vi har. Spelare får spela på positioner de är ovana med, förklarar Sundberg, som tycker att man borde ha slagit fransmännen i EFAF-cupen. - Det är en match vi skulle ha vunnit. Dom hade en spelare som gjorde allting, det borde vi ha kunnat stå emot, menar han. Crusaders adelsmärke har genom åren varit den starka defensiven. Men i år har den läckt lite för mycket tillsammans med att offensiven slarvar bort alldeles för mycket bollar. BÅDE MOT STOCKHOLM och Elancourt hamnade Crusaders på mindre smickrande -6 i turnoversstatistiken. - Vårt upplägg fungerar visserligen inte så att vi ska vara bäst nu, men ett par resultat har inte varit bra, tycker Robert Sundberg. Nu kommer Crusaders inom kort presentera ett par nya namn. - Vi jobbar mycket med scoutfirmor och söker spelare med dubbla pass som kan förstärka laget. * När kan vi förvänta oss nya rekryteringar? - I alla fall innan serien drar igång igen efter sommaruppehållet. Just nu är det ingen jättebrådska, säger Sundberg. * Stannar Jay Reed i klubben? - Han har för tillfället kontrakt med Crusaders, sen får vi se vad som händer...
JONAS ÖSTLUND
|
|
|
Post by Varfr on Jun 15, 2005 16:17:36 GMT 1
Varför??
Crusaders har länge varit en av de mest framgångsrikaste på junior sidan. Varför inte låta några unga killar få chansen. Alla klubbar har lite mellanår ibland. Varför slösa massa pengar på 2 amerikaner och sedan amerikaner med dubbla pass.
Låter mest desperat tycker jag.
Nej, låt några unga killar få chansen och visa framfötterna.
|
|
|
Post by TRC on Jun 15, 2005 16:49:49 GMT 1
amerikaner med 2 pass brukar oftast kosta mer än de smakar, TRC fyllde ju klubben med sådana för nått år sen, och se hur det gick....
|
|
|
Post by anonym on Jun 15, 2005 20:33:00 GMT 1
Det kanske finns ett syfte med att man bara får ha 2 amerikaner i truppen. Okey om man möjligtvis kan ta in folk med dubbelpass när man spelar mot lag i europa, om ens det. Men i superserien borde man iallafall kunna försöka vara lite sportslig och inte använda massa gryphål i reglerna. Tycker personligen det är samma sak som att om man tex. skulle tillverka ett preparat som inte var dopingklassat fast hade samma effekt och använda sig utav det.
|
|
|
Post by snlla on Jun 15, 2005 20:37:26 GMT 1
jämför du att värva spelare med att använda dopingpreparat?snacka om att vara avundsjuk på att vissa klubbar har möjligheten att ta in fler spelare
|
|
|
Post by Skrp dig on Jun 15, 2005 22:02:41 GMT 1
Skärp dig!
Det har ju INTE hänt tidigare år att man gjort så...... eller....
|
|
|
Post by anonym on Jun 15, 2005 22:59:58 GMT 1
Självklart överdrev jag med dopingpreparat som exempel, men tycker ändå inte det är riktigt sportsligt. Jag är bara publik, spelar inte ens fotboll så avundsjuk kan man inte säga att jag är. Men tycker alla det är okey så fine, men reglerna finns väll där för en anledning.
|
|
|
Post by Jonas on Jun 16, 2005 7:14:05 GMT 1
Är det något lag som tidigare år använt sig av "kryphål" i reglerna för att spetsa till truppen till slutspelet så är det ju SMM. När nu CC tänker göra samma sak, och ta in lite spelare mot slutet som kanske inte spelat tidigare under säsongen, samtidigt som en eller två nya jänkare anländer så är inte det mer fel än vad andra lag gjort tidigare.
|
|
|
Post by Kingen on Jun 16, 2005 8:04:57 GMT 1
Nej det är helt rätt. Däremot är det synd om andra lag som inte har samma möjligheter. Tänk på stackars GM som äntligen kämpat sig upp ur hålan för att bli nedtryckta igen :-) Jag antar att Holm ska spela med Crusaders också?? Synd att köpa in en QB och inte använda honom på rätt sätt.
|
|
|
Post by Frga till jonas on Jun 16, 2005 8:48:59 GMT 1
Ännu en som "hatar elaka SMM" tydligen....Vad menar du med kryphål?Skulle vara skoj att veta vad du menar....
|
|
|
Post by Daniel on Jun 16, 2005 9:00:01 GMT 1
Hur som helst tycker jag SAFF borde sätta in en regel som säger att de amerikaner och EU pass spelare som ska kunna spela ska vara med i första matchen. Efter det för man inte byta eller lägga till fler amerikaner eller Eu pass spelare.
|
|
|
Post by Masse on Jun 16, 2005 9:45:24 GMT 1
hhmmm det alter ju logiskt... INTE... tank om man tar in en yankee doodle som e grym i 3 matcher men sen blir skadad eller maste tillbax till usa for personliga skal.. ska man da inte kunna ersatta denna spelare med en ny??? jag tycker man ska fa ha sa manga amerikaner man har rad med. PS: den personen son skrev "stackars GM"... save your pitty... sanna komentarer forlojligar laget... vi kan matcha vem som halst.
|
|
|
Post by Publik on Jun 16, 2005 9:53:01 GMT 1
Det är åtminstone ur publikens synvinkel riktigt roligt att åtminstone Stockholm, Arlanda och Göteborg satsat på QB importer (verkar som Carlstad behövde och ville ha en QB, men fick en WR istället?). Vad tycker spelarna i lagen med QB importer, bra / dåligt? De som vill ha publik till matcherna, annat än närmast sörjande, måste förstå värdet av att fotbollen blir sevärd / roligare att titta på. Med importer, framför allt QB-importer, blir fotbollen mer sevärd. Borde rimligen också vara så att "rätt" import kan tillföra laget ett och annat i form av kunskap / coachning. Visst, med viss typ av argumentation blir det problem att få fram en svensk QB av klass, å andra sidan är det många andra positioner som gynnas.
|
|
|
Post by 32 on Jun 16, 2005 10:03:09 GMT 1
men känns det inte lite desperat av cc att ta in en ytterligare import?
man har ett blag att plocka unga duktiga spelare ifrån om det är skadelistan man oroar sig för!för såå dåligt har det inte gått för cc i år
|
|
|
Post by Jonas on Jun 16, 2005 12:40:14 GMT 1
Ännu en som "hatar elaka SMM" tydligen....Vad menar du med kryphål?Skulle vara skoj att veta vad du menar.... Nej, jag hatar inte "stora elaka SMM" men jag har bara inte personligen gillat deras sätt att vid slutspel helt plötsligt ha ett nytt lag på planen än de spelare som spelat under säsongen. Nu har det blivit mindre och mindre av den varan på senare år, men det förekommer. Jag poängterade bara detta då folk skrev att CC utnyttjade kryphål i reglerna.
|
|