|
Post by ano on Jun 11, 2005 19:27:59 GMT 1
75 personer i publiken???!!! 40 förra gången..............var är sporten på väg.
|
|
|
Post by Joel on Jun 11, 2005 20:15:41 GMT 1
Grattis till vinsten Göteborg. Ett härligt gäng av "goa gubbar" som börjar bli mer samspelta och ta för sig. Förlusten mot Carlstad med ynka 4 p visade att Marvels är ett lag som är på gång och kan rubba de "big two". Ett extra grattis till Per Björnehammar som satte nytt rekord med sina 331 yards, helt klart imponerande. Han har med sitt spel denna säsong visat att han borde vara helt klar för landslagsspel i World Game och EM.
|
|
|
Post by mmjo on Jun 11, 2005 23:39:09 GMT 1
mm jo, eftersom Idiot-Thore är förbundskapten så lär ju han starta säkerligen..............
|
|
|
Post by Ganslandt GBG on Jun 12, 2005 0:52:38 GMT 1
Tack så mycket Marvels! Sist vi var uppe och mötte Arlanda åkte vi på den värsta näsbränna jag upplevt under mina 14 år i sporten. Den gången uppträdde vi knappt som ett lag. Det känns som ni återupprättade vår förlorade heder idag.
I år har jag för första gången på mycket länge haft helt andra saker i huvudet än fotboll. Jobb och blöjbyten fyller tiden mer än väl. Dra runt med barnvagnen är väl inte direkt samma rush som att knacka ner motståndar RB's, men ändå trevligt. En sån här dag saknar jag dock laget och att få dela segerns sötma med er. Min frånvaro var aldrig planerad. hade nog tänkt köra ett par vändor till, och trodde i min enfald att jag skulle hinna spela och vara nybörjarpappa samtidigt. Men när man ser hur bra herrar Dalerstedt och Rizzo sköter sig så var det nog lika bra att det sket sig. Det är ytterst tveksamt att en gammal uv som jag kunnat göra ett bättre jobb. Men fortsätter ni så här måste jag kanske göra en "Knutte Löfgren" och fylla ut avbytarleden i slutspelet. Har längtat så länge...
Ja, ja. Drömmar. Till alla Marvels. Grattis. Till Björnehammar - Fett rekord!! Och till alla er andra där ute som jag stångats med så många år; Keep it up! Vi är en liten sport. Vi måste hjälpas åt om vi skall bli bättre och större. Stötta varandra, i laget, men också era "bröder" i samma sits i andra lag, domare och förbund. Vi har helt enkelt inte råd med intern pajkastning. Det viktigaste är att vi har möjlighet att spela. Om inte förr fattar ni vilket privilegium det är när ni tar plats på läktaren.
// F. Ganslandt #33 Göteborg Giants 1991-2004
PS. Grattis också till C.J och Holm. Jävligt kul och enormt bra jobbat. @ CJ - Du fattar inte hur gott det är att läsa om dina framgångar. DS
|
|
|
Post by NIsse on Jun 12, 2005 6:55:31 GMT 1
till mmjo; om det är någon från Göteborg som bör starta i landslaget är det P.B. Ställer du själv upp som "third string" RB ? Att springa 331 yards mot Arlanda är riktigt bra. Hade det varit mot Jämtland så ok..... men nu var det inte så.
|
|
|
Post by Publik on Jun 12, 2005 8:57:44 GMT 1
Är inte förvånad att Gm kunde springa på Jets. Jets har en bra d-line, men deras linebackers är inge vidare iår. De ända som är bra deras middlelinebacker och Stefan Axelsson, men Axelsson är ofta utflyttad på receiver. Kunde se 3 linebackers igår som verkade vara junisar och inte riktigt visste vad dom gjorde.
Grattis GM till vinsten.
|
|
|
Post by Mike on Jun 12, 2005 18:07:41 GMT 1
Arlandas d-line sög hårt igår. dom har varit grymma tidigare men igår var de pinsamt dåliga.
Göteborg ska dock ha en eloge för sitt fina spel.
|
|
|
Post by hhmmmm on Jun 12, 2005 23:27:18 GMT 1
|
|
|
Post by Publik on Jun 13, 2005 7:40:26 GMT 1
Nej, det var arlanda som sög punkt. Dom hade sin sämsta dag någonsin. Man kan inte släppa ett och samma spel 10 ggr (draw) Det var det spelet som deras RB fick 95% av sina yards på.
|
|
|
Post by Kingen on Jun 13, 2005 9:05:35 GMT 1
Varför variera spelen? Bra playcall av Tore. Det ska vara enkelt Förövrigt kommer Kansas City komma till AFC final.
|
|
|
Post by Publik on Jun 13, 2005 9:39:21 GMT 1
Göteborg spelade bra. # 13, Björnehammar var väldigt bra. Inte nog med att han sprang ifrån Arlandas försvar vid flertalet tillfällen och verkade var svårtacklad också, gick inte ner vid första kontakt. # 84 Ahlqvist var också mycket bra. Känsliga händer och ett par riktigt snygga mottagningar. Helt klart landslagsspelare, båda två.
Tycker inte att Arlanda spelade dåligt utan det var en jämn match. Arlanda brukar vara ett lag som spelar fysiskt, tycker att Göteborg svarade upp bra, framförallt på linjerna. Det var länge sedan man hörde det smälla som det gjorde i "wedgen" på Arlandas sista kickoff retur. Någon i Göteborg sänkte # 98 i Arlanda så han knappt kom på fötter igen, lite "mjuk i benen" när han skulle resa sig och gå av planen.
Helt klart den roligaste matchen i år. Riktigt roligt när båda laget lyckats skaffa sig bra import QB:s. Arlandas QB är riktigt bra på att passa, lite si och så med mottagningarna bara. Göteborgs QB hade också bra arm och visade att han ville vinna. Gick in ganska tufft i ett par närkamper. Kanske hade med att göra att Arlandas speaker upprepade gånger kallade honom, "liten, tjock och långsam" (om nu någon i Göteborg översatte).
Det är möjligt att Superserien är tunn på lag men det finns i alla fall fyra lag som kan spela bra fotboll. Tre av lagen har lyckats fixa fram bra QB:s vilket gör det hela ännu roligare. Vet att det finns många som förordar svenska QB:s men utan import QB.s hade den här matchen med största sannolikhet inte varit lika sevärd.
|
|