|
Post by Nisse on May 21, 2005 17:55:21 GMT 1
Det slutade 32-6 men det stog 12-6 långt in i tredje.
Jämtland hade 23 spelare, Göteborg ca 35.
Det var en defence match med inget skönlir. Antalet fumbles var nog runt 7-8 stycken. Jämtland fick sin bästa spelare, Bo, skadad i tredje och därefter drog Göteborgarna ifrån. Vad gäller pass spelet så var båda lagen "sådär" eller jävligt tråkiga att se på. Jag skulle nog säga att Jämtland var snäppet bättre men Göteborgarna har alltid hippi som kan fånga en boll då och då. Pelle B. sprang säkert över 100 yards idag igen. Han gjorde 2 td idag.
Betyg Göteborg O-line 4 Bra line stora hål Q-back 2 Förväntade mig mer recivers 3 sådär. Hippi och 83 var ok. o-backs 4 Pelle B. bröt en hel del tacklingar. Bra match.
d-line 3 ok lbs 4 ok dbs 4 ok
Betyg Jämtland O-line 4 stor line. Bra pass av TE no.99 Q-back 3 helt ok QB recivers 3 passade bara i 4 quarten. Då var recivers bra. o-backs 4 Bo spelade bra. Skapade en del spel själv på.<br> d-line 4 Samma spelare som oline lbs 3 ok dbs 3 ok. Det var snarare brist på bra pass från göteborg.
Dommarna var bra. Inget att klaga
|
|
|
Post by Fiskarn on May 21, 2005 18:50:26 GMT 1
"Jag skulle nog säga att Jämtland var snäppet bättre" Var det samma match vi såg ;D , väntade bara på att Göteborg skulle få till det så det lossnade ännu mer, med andra ord ingen jämn match. resultat var 32-14
|
|
|
Post by NIsse on May 21, 2005 18:56:34 GMT 1
njaa jag tänkte mer på pass spelet. Göteborg vann utan snack. Men det berode mer på Göteborgarnas defence och run. "var det samma match vi såg"....... hehe.... pust.... ja det är väl åsikterna som skiljer.
|
|
|
Post by WTF on May 21, 2005 22:07:13 GMT 1
vad har hänt med jamtlands(sundsvalls också för den delen) stora trupp ifrån förra året?
|
|
|
Post by Daniel Hopstadius on May 22, 2005 15:59:36 GMT 1
Vår trupp (JR) är tunnare i år, just nu 34 spelare. Att vi endast var 23 kan man skylla på många olika orsaker, men kontentan är att vi var för få, men tyvärr så råder man inte över enskilda personers ställningstaganden. Nu spelar det dock ingen roll, är man endast 23 man på en match så gör man det bästa av saken och föröker prestera 100% under rådande omständigheter. Och efter den här matchen kan jag bara ge dessa 23 krigare en stor eloge då förutsättningarna knappast kunnat vara sämre. Vi slog nog rekord i lång bussrersa på vägen ner då vår buss gick sönder mitt i värmlandsskogarna så det blev ingen sömn utan en lång väntan först i skogen sedan på en scania verkstad i Karlstad. Tillslut kom vi dock fram till Gbg 3 timmar försent och som tidigare nämnts med ett lätt sagt dåligt sömnläge tyvärr så blev också en av våra Rbs kvar på arlanda då vi under morgontimmarna inte visste om matchen skulle flyttas till söndagen eller spelas senare. Om man ser på hur vi presterade under matchen så måste jag börja med att säga att jag önskat att alla spelare kommer att ha samma inställning som den vi hade i denna match resten av året, så även om vi inte vann själva matchen så vann vi matchen mot oss själva. Våra få veterander som nu var med visade i denna match verkligen kämpartakter och ledde föredömligt för vårt i övrigt i denna match mycket unga lag. Som OC måste jag ge vår O-Line lite extra beröm, dessa herrar spelade väldigt bra och trots att de till huvuddelen tvingades dubblera på D-line. Något annat som även gladde mig, var att vårat pass-spel började klicka på ett helt annat sätt än tidigare och framför allt så visade vi att vi kan improvisera, för tyvärr så fick Justin kliva av igen efter endast 3 spel och Bo som spelade småskadad blev tyvärr tvungen att kliva av i 3: kvarten. Nu gjorde dock vår enda kvarvarande Rb Joel Ericsson en mycket stabil insats. Då vi endast hade med oss en TE och två WR så fick Pontus Brorson Pierre kliva in som WR och han gjorde det med att direkt fånga en 20y pass över mitten. I det här läget så visade killarna att med vilja kommer man långt och offens lyckades trots alla avbräck driva bollen bra, men det är svårt att spela felfritt i 10 spel i rad under rådande omständigheter och Gbg är allt för bra och väl coachade för att inte stoppa oss när vi försätter oss i dåliga lägen. Defensivt så såg det bra mycket bättre ut än mot arlanda, det största problemet var Pelle på toss spelen och att vi inte battade ner eller gjorde interceptions på givna bollar i pass försvaret, men som jag sagt tidigare så under rådande omständigheter och att fru fortuna inte var på sitt bästa humör så gjorde Defense en helgjuten insats. Denna match var för mig den absolut roligaste att stå på sidlinjen och jag ser fram emot returen mot dessa Go gubbar vilka är ett mycket sportsligt och trevligt gäng som defenitivt kommer att vara ett lag att räkna med i framtiden och jag önskar er ett stort lycka till resten av serien.
På återseende! Daniel Hopstadius OC JR
|
|
|
Post by Publik on May 22, 2005 19:07:31 GMT 1
Herregud man ser typ ett gäng med coacher vid marvels sidlinje som inte hajade vad som höll på att hända i 1:a halvlek. 1:a halvlek kunde jämtland vunnit om dom forsatt sprungit mot marvels klena Linebackers och och skitit i att kasta bollen. Marvles offence blev sämre tack vare den usla taktikern huvudcoachen. dom gick från two back till spread m.m som inte funkade. Hade nu jämtland haft en bättre bussresa eller mer manskap så tror jag inte marvels hade vunnit denna kamp. varnar marvels underskatta inte jämtland i returmötet.. 6-0 under nära 30 minuter stod det..
Ser att det har pratas mkt skit om marvels coach staff innan och orkar inte påpeka samma sak. Summan av det hela .. Hejjja Karlstad
|
|
|
Post by Spelare Gteborg on May 22, 2005 19:27:21 GMT 1
Jag tycker att mr publik kan knipa käft om han inte unnar oss en välförkänt vinst, något måste vi väll göra rätt som lag då vi vinner . Jag vill tacka Jämntland för en otroligt trevlig spelartrupp med total avsaknad av fulspel och skitsnack Stort tack och Lycka till.
|
|
|
Post by Gullan on May 24, 2005 8:09:46 GMT 1
Håller med publik... Tror att marvels och sundsvall kommer kämpa om näst sista platsen om det inte kommer ett uppryck snart från göteborgslaget Roligt att se att man går på 4:e försöket från halvaplan ojoj bra coaching
|
|
|
Post by nisse on May 24, 2005 8:46:01 GMT 1
Eller att köra en quaterback sneak på 3:e och 20 yards. Det är bra som faan. Det var ett roligt spel speciellt när han Marvels quaterbacken kom precis förbi sin o-line. Spelet var iallefall oväntat!! ;D
|
|
|
Post by old on May 24, 2005 14:53:55 GMT 1
Om det var så dåligt coachat måste det betyda att göteborgs spelarna var ännu bättre än vad resultatet visar.. Det låter på alla som om göteborg förlora!!?? De vann ju för fan! sluta klaga!
|
|
|
Post by Ngon med ppna gon on May 24, 2005 15:12:51 GMT 1
Håller med publik... Tror att marvels och sundsvall kommer kämpa om näst sista platsen om det inte kommer ett uppryck snart från göteborgslaget Roligt att se att man går på 4:e försöket från halvaplan ojoj bra coaching Kan det varit så att jämtland kändes allt annat än heta ;D och du måste vara blind och imbisill
|
|
|
Post by Nisse on May 24, 2005 16:05:57 GMT 1
hehe själv tycker jag det var kul att de gick på fjärde försöket. f**k-up raten är väl ganska hög för Marvel puntar. Dock var puntern bra när han sparkade.......
När kommer matchreferatet eller statistiken från Marvels?
|
|
|
Post by olddude on May 24, 2005 17:15:39 GMT 1
Jadu eller va sägs om att ha för mycket coacher som inte har någon koll alls. typ prewiev eller stats m.m Vad fan gör alla marvels coacher.. för lär ut och kallar bra spel gör dom iaf inte
|
|
|
Post by ojoj oj on May 25, 2005 9:24:56 GMT 1
Ni som klagar på Marvels!!!
Jag tolkar det som om ni inte är helt nöjda med våran landslagscoach, stämmer detta???
Lägg av att klaga!!! Sporten behöver inte det!!!
|
|
|
Post by SOD on May 25, 2005 9:57:46 GMT 1
Det verkar som om det pågår ett mindre korståg mot Marvels headcoach/Förbundskaptenen. Konstigt eftersom Kristian Thore verkar vara en omtyckt och uppskattad kille hos dem han coachar... Spelade en gång för honom under en kort period och jag måste säga att han är klart den bästa svenska tränare jag har haft.
Klaga på att han inte skriver previews... kom in i matchen! Det är väl ett jobb för en pressansvarig och inte en headcoach.
Min teori är att det rör sig om någon som tycker att han borde vara i landslaget men inte är det.
...eller en sur göteborgare som tvingas träna för att få speltid.
|
|