|
Post by Approp bondesson on Aug 19, 2005 16:31:37 GMT 1
Vet att bondesson hade problem med Aron Jalkevik i vintras så jag tippar på att Aron borde stå med här som en spelare som kommer att sticka ut i u-19. Även Marcus Seger och Calle Djurhed kommer sätta sin prägel på u-19 säsongen /calle har varit på senior landslagsläger så lite talang lär han ju ha !!
|
|
|
Post by appop calle on Aug 19, 2005 16:40:30 GMT 1
ödmjukhet saknar han dock då han skriver om sig själv...
|
|
|
Post by Flyer on Aug 21, 2005 9:15:50 GMT 1
Håller helt klart med dem som talat om Eddie å Abbe. Grabbarna har spelat ca 1,5 år, och dominerar i seniorspel. Dom har båda riktigt bra spelförståelse och är svåra att stoppa, både på O och D.
|
|
|
Post by Rocker on Aug 21, 2005 10:42:01 GMT 1
Tror inte att Calle skriver om sig själv, i så fall finns det nog en och annan som hausar sig själv i detta forum. Jag har sett honom spela och okej, han håller inte A-landslags klass på långavägar. Men om jag inte har hört helt galet var det väl till development team han var uttagen och dit blir man kallad som ett eventuellt framtidslöfte. By the way, tyckte inte att Eddie och Abbe dominerade i seniorspelet, där finns det andra spelare i U-19 som blir mer intressanta att titta på. Själv tror jag att Staff serien kommer att bli den mest intressanta i år. Lag som Tyresö, Solna, Arlanda m.m kommer att traschtalka ihjäl varandra (inte minst här) och vara så upp pumade till match att man kommer att tok tackla varandra på banan så man glömmer att göra poäng. De andra serierna känns mer förutsägbara. Mellersta tror jag Gefle tar hem ganska lätt (även om Lind är i USA) Sedan är väl CC och Limhamn "ganska"klara, eller..... Nåväl, detta är ju sveriges framtid inom am.fotboll så se nu till att stötta varandra och lyckönska en framgångsrik spelare isället för att dissa, (appråpå Hampus) Vi är en sådan liten sport i sverige så vi måste se till att hålla ihop!
|
|
|
Post by TD on Aug 21, 2005 11:00:26 GMT 1
Håller med föregående, Staff blir ett getingbo med många bra spelare och ledare! Vad det gäller snack om spelare tycker jag att ni ska göra upp om detta på plan, det är där man vinner matcher inte här. Har sett de flesta spelare i super ettan och från den possition jag har måste man följa varenda spel under en match vilket gör att man blir ganska uppmärksam på vad som visas upp. Och jag kan säga att de U-19 spelare som visat upp sig i Super ettan håller väldigt hög klass. Att få chansen att spela på en sådan förhållandevis hög nivå kan bara leda till utveckling. Jag är övertygad om att det är lättare att få en chans till spel i S1 än i SS om man är U-19 och man utvecklas på plan inte på bänken (visserligen utvecklas man även med bra träning, men det är i match situationer du härdas). Gärna ett par säsonger till med S1 så dessa killar får utvecklas i lugn och ro utan att stressas till SS.
Ps. Jag är match speaker i GRD. Ds.
|
|
|
Post by peter on Aug 21, 2005 12:12:19 GMT 1
alltså.....ens prata om att u-16 dominanter kommer dominera i u-19, den klassenskillnaden är väldigt hög......dominanterna kommer ligga hos dem som är födda 86-87, möjligt nån 88:a.....
|
|
sas
Bänkvärmare
|
Post by sas on Aug 21, 2005 15:28:45 GMT 1
såg matchen mellan solna c och botkyrka och måste säga att både solnas runningbacks #3 och #9 hade lekstuga + att deras qb var över förväntan. vet inte hur de står sig mot bra motstånd men generellt sätt såg de rätt vassa ut. gick i halv tid då stod det 46-0 vilket kanske mer talat om motståndet än de ovannämnda, men måste säga: se upp till trc som verkar tro att de ska leka hem det här.
tycker ändå att botkyrka ska ha en stor applåd som fått ihop ett lag, det är kul att spela matcker och fler lag skadar ju inte..håll i hop och ta det här som ett lärdomsår och spela så bra ni kan..kick ass.
skyldig hampus en ursäkt då jag inte trodde en 90:a kunde leka med u-19 spelar..i den här matchen bevisade du iaf motsattsen.
vore kul om någon kunde skriva vad slutresultatet blev!
|
|
|
Post by Lars on Aug 21, 2005 15:45:09 GMT 1
#9 i Solna är Anders Hermodsson och spelar QB.
Matchen slutade 66-0.
|
|
|
Post by apache on Aug 21, 2005 16:14:48 GMT 1
kämpa på botkyrka!
|
|
|
Post by bubblare on Aug 21, 2005 19:20:18 GMT 1
En kille som kan vara något att hålla ögonen på är Eric Elerud-Tryde i täby. #32. QB, DL 189 cm/88 kg Killen är en bra atlet och har mkt bra spelförståelse. Hehe.. Och hur många lag vågar köra kombinationen QB - DL?? (jag är dock lätt partisk. till skilnad från alla andra som skriver här som är helt objektiva)
|
|
|
Post by 23r23r on Aug 21, 2005 20:17:52 GMT 1
"vågar" är knappast rätt ordval, flesta lagen vill inte utsätta sin qb för en sån skaderisk, jag är helt övertygad att de flesta svenska u19 qbs kan dubbla, de är oftast bland de bättre atleterna i laget
|
|
|
Post by 1 on Aug 21, 2005 22:05:11 GMT 1
ja sas om du hade gått lite senare hade du sett lite mer av 9an och 3ans 75 yard TD run! så. lycka till framöver!
|
|
|
Post by guest on Aug 22, 2005 8:12:27 GMT 1
Det är klart att Hampus o alla de andra killarna i solna såg bra ut, med de motståndet de mötte.. Hampus är överskattad, men vi får väl se hur han klarar sig när han möter lite tuffare motstånd. Inte för jag har nåt emot Hampus utan jag är trött på allt snack om han!
|
|
|
Post by brunk on Aug 22, 2005 8:47:08 GMT 1
lyssna på dig själv qb - dl... visar inte det precis hur viktig han är för ert lag... we all know about your running game...
|
|
|
Post by Gangster on Aug 22, 2005 12:06:39 GMT 1
Men Hampus är ju med i JLandslaget, hur kan han vara med där om han inte håller u19 klass det borde betyda att han faktiskt är bätre en dom flesta u19 runingbacks i Sverige. Eller ?
|
|