|
Post by Tony on Jul 28, 2005 7:24:26 GMT 1
1 plats ledig i U-19 skövde cup, finns det nått intresse att ta denna plats? Ring Tony på 0706735333
|
|
|
Post by August Eriksson on Jul 28, 2005 8:50:53 GMT 1
En enda post i rätt forum räcker.
|
|
|
Post by aengus on Jul 28, 2005 15:45:25 GMT 1
när är cupen?
|
|
|
Post by funderare on Aug 3, 2005 18:29:37 GMT 1
Vilka tror ni vinner? i u-19,u-16 och peewee?
|
|
|
Post by Facts on Aug 3, 2005 21:53:15 GMT 1
u19: Carlstad u16: Uppsala u13: Ystad/Uppsala
|
|
|
Post by DJRoss on Aug 5, 2005 20:20:10 GMT 1
U19 Carlstad U16 Uppsala U13 Limhamn/Ystad
|
|
|
Post by dukes on Aug 7, 2005 20:55:56 GMT 1
vinnarna peewee Y-town Rockets U-16 Örebro Black Knights U19 Arlanda Jets
|
|
|
Post by Uppsala on Aug 7, 2005 22:28:31 GMT 1
Detta var ett kul Fenomen!
Det var en väldigt jämn och tuff match mellan Täby och Uppsala, som senaste gången slutade runt 50-0 till Täby.
Uppsala hade 4:th and 3 på Flyers egen 23-27:a för en ny First down då Martin Söderman själv sprang 5 Yards för uppsala och tog ny first down. Uppsala skulle såklart fått nya försök. men Matchens huvud-domare påstod att Uppsala behövde 8 nya yards till en first down. Coach Will Peterson blev Helt utom sig själv och började såklart skrika åt domaren. efter diskusioner på Uppsalas sidlinje blev så småningom Will Peterson bortskickad från matchen. Efter att också fått 45 Yards penalty för Osportsligt.
Man fångade Domarmissen på Film, och inte ens efter att huvud-domaren hade sett detta gav han sej. (domaren är superserie domare!)
Det va en av dom avgörande domarmissarna...
Jag upmanar SvenskAmerikanskFotboll att skaffa bättre domare. detta skadar bara våran Kära Fotboll
(matchens slut)
Uppsala: 0 Täby: 0
|
|
|
Post by Uppsala on Aug 7, 2005 22:31:07 GMT 1
Ifall Uppsala Vunnit den här matchen hade vi kommit till final. och eftersom vi besegrade Vinnarna: Örebro, skulle vi kunna haft en chans mot Arlanda. Way the go Öre (ses nästa säsong i Mellersta)
|
|
|
Post by Djurgrden on Aug 8, 2005 9:21:59 GMT 1
Det var ju roligt att djurgårdens u 16 fick en lyckad debut att dem tom kunde vinna två matcher var riktigt skoj att se!
|
|
|
Post by DJRoss on Aug 8, 2005 9:26:03 GMT 1
Om du uppmanar SvenskAmerikanskFotboll att skaffa bättre domare, då borde du och alla som tycker likadant utbilda Er till domare och ställa upp. Sorry, som journalist har jag intervjuat "Director of Officials" för en Div IA Conference i USA och misstag görs även där. Påängen är att ett lag ska aldrig finner sig själv i en situation där en gul flagga blir avgörande. Min son kom hem igår efter turneringen och klagade över varför de förlorade mot Täby. Täby fick 12 grattis försök efter 3 gula flaggor (alla kastade på fjärde försöket) som till slut resulterade i att Täby avslutade det hela med en TD. Visst kan man klaga att domarna var inte bra, men min son sade efteråt att hade de gjort flera påäng och tagit kontroll över matchen tidigare, hade det inte spelat någon roll. läs gärna en artikel jag skrev angående domaryrket. www.letterate.net/private/Writers/LETTERATE/TBSbyudecfinal.pdf
|
|
|
Post by Tony on Aug 8, 2005 21:39:44 GMT 1
Någon som såg matchen mellan Arlanda Jets och Crusaders u-19?
Det ryktas om att Arlanda spelade riktigt stabilt och har en stenhård defensive linje? Stämmer detta eller är det bara för att skrämma oss andra i sthlm distriktet?
|
|
|
Post by publik on Aug 8, 2005 21:58:44 GMT 1
jo det stämmer bra det.. de var stabila och deras d-line är inte att bråka med
|
|
|
Post by jao on Aug 8, 2005 22:08:52 GMT 1
dom har väl som vanligt korta men tunga linje spelare o så körde dom väl me sitt 6 - 1 - 4 defence som förra året ?
|
|
|
Post by hola on Aug 9, 2005 10:42:00 GMT 1
Tro mig, Arlandas defensive line med Mats "lill-mats" Rudén i spetsen är inte att leka med, han flyttar på stockholms superserie o-line löjligt lätt ibland..19 år, 186 och en vikt på ca 118 panner...på det tar han ca 260 kg i knäböj har jag hört..dessutom kan jag tänka mig att de har calle dahlberg spelandes på d-line, han spelade ju faktiskt i j-landslaget förra året och är en bra spelare, det finns många att räkna upp, arlandas u-19 är grymma i år trots att de förlorat grymma killar som kristofer "totte" blanck och mathias "jägarn" jangenäs..jag tippar på att arlanda vinner SM u-19 i år
|
|